CasperBeng Skrevet Oktober 17, 2024 Skrevet Oktober 17, 2024 Hei, Har hatt problemer med at motoren ikke blir kjølt ned, har gått over alt som normalt sett skaper dette problemet og har et siste håp om at det kanskje er noe med "heater coren" som gjør at motoren ikke kjøles ned. Er det noen som har flushet dette systemet på en m52b28 før? Trenger hjelp med å finne ut hvem av de 3 slangene som er inn og ut. Hvis noen har noen andre gode ideer om hvorfor motoren ikke kjøles ned tar jeg gjerne imot tips om det også Hva som er gjort så langt: Har gjørt kompresjons test for å utelokke topp-pakning syl 1: 200 | syl 2: 190 | syl 3: 200 | syl 4: 200 | syl 5: 200 | syl 6: 200psi byttet vannpumpe byttet Thermo og Thermo-husing Ingen åpenbare lekkasjer Alt av vifter funker. Flushet kjølesystem antall ganger og samme problem oppstår.
Otis Skrevet Oktober 17, 2024 Skrevet Oktober 17, 2024 Viskosekobling sjekket? Hva åpner termostaten på slags grader?
CasperBeng Skrevet Oktober 17, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2024 3 timer siden, Otis skrev: Viskosekobling sjekket? Hva åpner termostaten på slags grader? Termo er testet og åpner på 92 grader
CasperBeng Skrevet Oktober 17, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2024 Akkurat nå, CasperBeng skrev: Termo er testet og åpner på 92 grader Hva skal jeg lete etter ang viskose koblingen?
Otis Skrevet Oktober 17, 2024 Skrevet Oktober 17, 2024 Om den klarer å dra viften rundt skikkelig, når den skal.
CasperBeng Skrevet Oktober 17, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2024 1 minutt siden, Otis skrev: Om den klarer å dra viften rundt skikkelig, når den skal. Ja både radiator vifta og den på andre siden av radiatoren spinner når de skal.
E.C. Skrevet Oktober 17, 2024 Skrevet Oktober 17, 2024 Det typiske med disse er at de ikke luftes skikkelig. Påfylling av kjølevæske med vakuumverktøy + lufting med klimapanelet på max temp og lavest kupeviftehastighet er som regel trikset for å få ut lufta var varmeregisteret (heater core), enkelte prøver også å ha bilen i en oppoverbakke for å ha lufteskruen så høyt opp som mulig.
Haug530D Skrevet Oktober 17, 2024 Skrevet Oktober 17, 2024 1 time siden, E.C. skrev: Det typiske med disse er at de ikke luftes skikkelig. Påfylling av kjølevæske med vakuumverktøy + lufting med klimapanelet på max temp og lavest kupeviftehastighet er som regel trikset for å få ut lufta var varmeregisteret (heater core), enkelte prøver også å ha bilen i en oppoverbakke for å ha lufteskruen så høyt opp som mulig. Var ikke noe problem og lufte gamlebilen med å ha bil stående i bakkke (M52B25) det meste er jo likt på disse motorene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå