XP800X Skrevet Oktober 20 Share Skrevet Oktober 20 (endret) Noen som vet hvor jeg kan hente styrestrøm til ekstern diesel pumpe? eller om ekstern LPFP kan plugges kontakt i tanken? Har ny bosch 044 pumpe: 0 580 464 201 Brændstofpumpe som skal på linjen før filteret. Endret Oktober 21 av XP800X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 20 Share Skrevet Oktober 20 Greit å vite noe om hvilken bil det er snakk om..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XP800X Skrevet Oktober 20 Forfatter Share Skrevet Oktober 20 Hei. Er 318d M47 med hybridturbo og økt railtrykk, ca 210 HK. Har feilkode 4590 Rail Pressure Plausible Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 20 Share Skrevet Oktober 20 Ift å montere andre pumper er det en vesentlig forskjell i om det er e46 m47, m47n eller e9x m47n2. Når det er sagt er ikke problemet her matepumpe, så den kan du avbestille og spare deg for arbeidet med montering. Er dette noe du driver å mapper selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XP800X Skrevet Oktober 21 Forfatter Share Skrevet Oktober 21 2 timer siden, TRF skrev: Ift å montere andre pumper er det en vesentlig forskjell i om det er e46 m47, m47n eller e9x m47n2. Når det er sagt er ikke problemet her matepumpe, så den kan du avbestille og spare deg for arbeidet med montering. Er dette noe du driver å mapper selv? Det er M47-TU2D20 på E90 2007. Jeg hadde 219hk på dyno, men så døde HPFP pumpa som er erstattet med R90 CP3 pumpe, og mange feilmeldinger som er fikset. Fortsatt går den går i limp mode noen ganger på kald motor, eller når den er kjørt lenge på lavt turtall - og så trør pedalen i bånn. LPFP pumpa i tanken er ikke rask nok å bygge trykk til R90 HPFP pumpa, og den klarer kun2050bar rail trykk. Som gjerne skulle nærmet seg 2500bar Virker som den kan trenge en ekstern support pumpe,, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XP800X Skrevet Oktober 21 Forfatter Share Skrevet Oktober 21 Jeg tenker å ta strøm via et lysrele til 12A pumpa, og styrestrøm fra baklyset. Var vanskelig å finne metriske nipler i butikkene, men fant hos Qualitec. Så er nesten klar til å montere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Oktober 21 Share Skrevet Oktober 21 Ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21 Share Skrevet Oktober 21 Men synker trykket på matepumpa da? Hva er trykket på matepumpa når du får feilmeldingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Oktober 21 Share Skrevet Oktober 21 Høytrykkspumpen har en langt lavere flowrate enn matepumpen, så at matepumpen ikke skal klare å etterfylle virker søkt, med mindre den er defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XP800X Skrevet Oktober 21 Forfatter Share Skrevet Oktober 21 (endret) 3 timer siden, *MrB* skrev: Høytrykkspumpen har en langt lavere flowrate enn matepumpen, så at matepumpen ikke skal klare å etterfylle virker søkt, med mindre den er defekt. Jeg har ny matepumpe og ny fuel ecu 96SKV212. Dette er hybrid turbo problem. Turbo går inn først på 1900rpm. Har 0,5 bar på 1800rpm og 1,8 Bar på 1950 rpm. Turbo går inn forsinket og spinner hurtig. Originale 318d turboen belastet for mye på lavt turtall, så snillere belastning fra 1900rpm med 320d hybrid turbo - bortsett fra at den ikke klarer bakkestart og gassing på lavt turtall. Injektor er solenoid type 219 eller 80% åpning, som sammen med R90 pumpa skulle hatt annet matesystem fra tanken. Var annet system på bilene med R90 CP3 pumpe. Endret Oktober 21 av XP800X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XP800X Skrevet Oktober 21 Forfatter Share Skrevet Oktober 21 (endret) Kanskje jeg har en sten inne i slangen fra tanken, eller trykksensor i tanken som er gåen. Har ikke målt matetrykk uten en gang for mapping, hvor den klarte 2050 bar rail trykk. Etter første vellykkede mapping over 163 HK, hvor innsugsmanifolden var renset. Så sank effekten igjen til under 100HK. Og ved å presse kalde pumper opp på turtall, så stoppet bilen med Rail pressure not plausible feilmelding. Jeg kunne varme opp pumpene forsiktig i ti minutter, så var effekten tilbake. Endret Oktober 21 av XP800X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21 Share Skrevet Oktober 21 Railpressure not plausible virker jo mer som et tuningsproblem, da det virker å være utenfor angitte parametere. Igjen, du må nok måle matetrykket på pumpa i tanken før du kaster så mye penger på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XP800X Skrevet Oktober 21 Forfatter Share Skrevet Oktober 21 8 minutter siden, Otis skrev: Railpressure not plausible virker jo mer som et tuningsproblem, da det virker å være utenfor angitte parametere. Igjen, du må nok måle matetrykket på pumpa i tanken før du kaster så mye penger på noe. Ja det er riktig. Hele bilen er trøtt, så kommer nært grensene for å beholde til og med original effekt. Virker som det beste ville vært å kun montert denne eksterne matepumpen til 1900,- med rens av innsuget. Så ville resten vært i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 21 Share Skrevet Oktober 21 Det virker som du er på et helt annet nivå på å svare oss. Du svarer egentlig ikke på spørsmålene. Det virker for meg som du har bestemt deg for at det er defekt matepumpe og ferdig med det. Men sålangt har ingen her inne fått noe svar på våre spørsmål for å hjelpe deg videre. Men mulig du får nok hjelp til at du kommer deg videre selv på det du allerede har bestemt deg for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XP800X Skrevet Oktober 21 Forfatter Share Skrevet Oktober 21 (endret) Jeg hadde samme feilkoden i mange år. Tror ikke matepumpen er defekt, men underdimensjonert? Jeg har ikke måleutstyr for å måle trykket. Så må til mapper for å gjøre det. Har kun måleverdier fra turen på dyno, og en remapp i Drammen. Ønsker gjerne alle feilkoder fjernet før nye målinger. Ellers noe info fra Turbozentrum i Manchester, som er greie å svare på spørsmål. Bilen fungerer nå, men fortsatt en feilkode. Endret Oktober 21 av XP800X Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå