Gå til innhold

2010 E61 520, hvor kjøpe olje og filter/bunnpanne til automatgear er?

Lars Hansen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei 😊 

Har nettopp kjøpt en 2010-modell E61 520 med automat.

Skal bytte olje og filter/bunnpanne på automaten, og lurer på hva som er anbefalt å kjøpe? Har lest at original ZF-olje anbefales, men det er store prisforskjeller på f.eks GS og Skruvat.

Noen anbefalinger fra forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt originalt zf fra de som selger det. Finnes et helt kit med olje og bunnpanne og skruer.

Du burde også kjøpe nye pakninger mellom mechatronic og girkasse. Det er 1 firkantet og 4 runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2024 den 22.54, Otis skrev:

Kjøpt originalt zf fra de som selger det. Finnes et helt kit med olje og bunnpanne og skruer.

Du burde også kjøpe nye pakninger mellom mechatronic og girkasse. Det er 1 firkantet og 4 runde.

Jepp, tenkte å bytte disse pakningene også.

Synes bare prisforskjellen på det man kan kjøpe er så stor, med ZF-olje. Kan de være original og uoriginal bunnpanne som gjør forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for original ZF olje og ZF bunnpanne/pakning/skruer, RATS har testet uriginale, men gått tilbake til original ZF pga kvalitet fikk jeg opplyst da jeg byttet hos dem tidligere i år. Betalte 230,- + mva for olje til min kasse når de byttet den i høst, men de kjøper nok store kvanta og får nok en god pris. Uansett ble det MYE billigere enn BIlia/BMW verksted skulle ha. Jeg tok både automatkassa og fordelerkassa til xdrive og fikk 1k avslag ift hver for seg.

Koed har vel kit med ZF til ok pris mener jeg å huske sammenlignet med GS, sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte original ZF olje og filter/bunnpanne fra Autodoc for noen år siden til en E61 523i. Bra pris, og merket tydelig at det var noe som gjorde gearkassen godt . Byttet olje på ca 170000, burde nok absolutt ha gjort det på 100000 som ZF anbefaler. Hvis Eurodel har, ville jeg kjøpt derfra i dag. Uansett, ville ikke tatt sjansen på noe annet enn original korrekt ZF olje. Husk å bruke Torx 27 på boltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...