Øyvind L. Skrevet November 27, 2024 Skrevet November 27, 2024 (endret) Er det noen her inne som har og bruker MHD sin Universal WIFI adapter? Jeg sliter med å få adapter til å vise ENET nettverk som jeg kan koble meg til på for å feks bruke BimmerCode og X-Delete på F serie biler. Adapteret viser bare CAN nettverk å da får jeg bare feilmelding i både BimmerCode og X-delete om at den ikke klarer å koble til adapteret. Endret November 27, 2024 av Øyvind L.
Skulebollen Skrevet Mai 26, 2025 Skrevet Mai 26, 2025 Står vel på xdelete sine nettsider at den kun funker på e og g serien🤔? sondre reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Mai 27, 2025 Forfatter Skrevet Mai 27, 2025 22 timer siden, Skulebollen skrev: Står vel på xdelete sine nettsider at den kun funker på e og g serien🤔? Den virker. Løsningen er at tenningen må stå på før man putter adapter i OBD porten. Jeg stappet adapter i OBD porten før jeg satte på tenningen. sondre og Skulebollen reagerte på dette 1 1
sondre Skrevet Mai 27, 2025 Skrevet Mai 27, 2025 (endret) På 26.5.2025 den 22.22, Skulebollen skrev: Står vel på xdelete sine nettsider at den kun funker på e og g serien🤔? "The blue xHP Wifi Adapter cannot be used with xDelete for F-Series cars. You can use a wired ENET connection or any Wifi ENET Adapter like MHD black or MHD Uni. Both are available at www.bimmer-connect.com" https://www.xautomotive.com/products/xdelete?variant=31977789915180 Her står det vel at MHD Uni som vel er den han har skal fungere på F-Series Og heldigvis har @Øyvind L. bekreftet at det funker, jeg har en selv på vei med DHL (så ble litt stresset et øyeblikk) får å få RWD på GT'n og da vet jeg at tenning må stå på 👍 Endret Mai 28, 2025 av sondre Øyvind L. reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet Mai 28, 2025 Skrevet Mai 28, 2025 Eg som blandet der ja 🥴 sondre reagerte på dette 1
sondre Skrevet Juni 4, 2025 Skrevet Juni 4, 2025 (endret) Var litt strul å laste ned firmware oppdatering til MHD Universal, måtte laste ned MHD appen, men fikk nå orden på det til slutt, fikk feilmelding på xDelete underveis i flashing om at firmware måtte oppdateres. Etter firmware oppdatering var det gjort på et par minutter å få til xDelete, har ikke testkjørt med live data enda, men kjører til jobb i morgen, da vil jeg nok ha live data på for å sjekke. Gleder meg til vinteren allerede 😁 Endret Juni 4, 2025 av sondre skrivefeil
Øyvind L. Skrevet Juni 4, 2025 Forfatter Skrevet Juni 4, 2025 Tok litt tid før jeg også skjønte hvordan man skulle oppdatere firmware på adapter. Har X-Delete og Xhp på kassa i min F31 335d. Xhp er noe jeg mener er et must. Kassa oppfører seg mye bedre synes jeg. Den driver ikke å girer hele tiden lenger slik den gjør med original software. Også girer den mye raskere. sondre og mr.pingu reagerte på dette 2
sondre Skrevet Juni 16, 2025 Skrevet Juni 16, 2025 En liten ting, har aldri sett at antispinn/stabilitets lampa lyser på tørt føre om sommeren før (som jeg kan huske). Etter X-Delete blinker lampa i dashen når jeg gir full gass, ut av rundkjøringer og kryss etc, uten at det er noe sving å snakke om, rattet peker rett frem. Er tross alt en 320 D dette, så er jo begrenset med power - er det normalt?
Øyvind L. Skrevet Juni 16, 2025 Forfatter Skrevet Juni 16, 2025 4 timer siden, sondre skrev: En liten ting, har aldri sett at antispinn/stabilitets lampa lyser på tørt føre om sommeren før (som jeg kan huske). Etter X-Delete blinker lampa i dashen når jeg gir full gass, ut av rundkjøringer og kryss etc, uten at det er noe sving å snakke om, rattet peker rett frem. Er tross alt en 320 D dette, så er jo begrenset med power - er det normalt? Antispinn er sykt følsom på disse bilene så ja det er fult mulig reelt. Før hadde du "4-trekk" og da fordelte den kreftene i alle retninger. Nå går alle kreftene til "det ene hjulet" bak så skal ikke så mye til da. . sondre reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå