mr.pingu Skrevet Desember 5, 2024 Forfatter Skrevet Desember 5, 2024 3 minutes ago, papertiger said: Jeg kjøpte nettopp til i3’en i kveld. Oppdateringen er gjeldende 1 år ser jeg. Betyr det at jeg kan laste ned kart nå (eks. 2024-2 om det er den gjeldende) og deretter laste ned nye kart når når de kommer (eks. 2025-1 og -2), så lenge de er innenfor abonnementsperioden? Eller gjelder kjøpet for 1 oppdatering kun. Hvis sistnevnte er jeg troende til å drøye nedlastingen noe, da vi har en del nye veier i omegn som jeg skulle hatt med Kjøpet gjelder 1 år så når ny kart kommer ut får du laste ned den så lenge du har en aktivt abbonnement. Så om du er heldig får du laste ned 2026-1 neste år på 4. desember papertiger reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Desember 7, 2024 Skrevet Desember 7, 2024 (endret) Lastet ned den oppdateringen jeg kjøpte på USB. Stappet den i bilen idag og da kommer disse meldingene: Trykker ok på begge meldingene, men det skjer ikke noe annet enn at meldingene forsvinnner. Regner med et betyr at min bil har fake FSC, men trodde jeg kjøpte original FSC når jeg kjøpte denne oppdateringen? Eventuelt hvor finner jeg den riktige aktiveringskoden? Endret Desember 7, 2024 av Øyvind L.
papertiger Skrevet Desember 7, 2024 Skrevet Desember 7, 2024 4 minutes ago, Øyvind L. said: Lastet ned den oppdateringen jeg kjøpte på USB. Stappet den i bilen idag og da kommer disse meldingene: Trykker ok på begge meldingene, men det skjer ikke noe annet enn at meldingene forsvinnner. Regner med et betyr at min bil har fake FSC, men trodde jeg kjøpte original FSC når jeg kjøpte denne oppdateringen? Eventuelt hvor finner jeg den riktige aktiveringskoden? Fikk du ikke en kode sammen med kartdataene på nedlasting? det skal være en kode i kombinasjon av tall og bokstaver. Om du får problemer når du har kjøpt av BMW er det vel bare å ta kontakt med ConnectedDrive support på email så bør det løse seg. Jeg skal få lastet ned en dag på min i3 med samme versjon av iDrive å se hvordan det blir der.
Øyvind L. Skrevet Desember 7, 2024 Skrevet Desember 7, 2024 16 minutter siden, papertiger skrev: Fikk du ikke en kode sammen med kartdataene på nedlasting? det skal være en kode i kombinasjon av tall og bokstaver. Om du får problemer når du har kjøpt av BMW er det vel bare å ta kontakt med ConnectedDrive support på email så bør det løse seg. Jeg skal få lastet ned en dag på min i3 med samme versjon av iDrive å se hvordan det blir der. Fikk 2 epost fra BMW, men finner ingen kode der. Er bare kvittering på kjøpt og en veiledning på PDF.. , Finner ikke noe kode når jeg logger meg inn på MyBMW heller.. For kanskje sende de en epost.
mr.pingu Skrevet Desember 7, 2024 Forfatter Skrevet Desember 7, 2024 1 hour ago, Øyvind L. said: Lastet ned den oppdateringen jeg kjøpte på USB. Stappet den i bilen idag og da kommer disse meldingene: Trykker ok på begge meldingene, men det skjer ikke noe annet enn at meldingene forsvinnner. Regner med et betyr at min bil har fake FSC, men trodde jeg kjøpte original FSC når jeg kjøpte denne oppdateringen? Eventuelt hvor finner jeg den riktige aktiveringskoden? Jeg er litt usikker men du kan være inn på noe Jeg har sett at når du har fake FSC at HU’en blir patched for å ta imot disse fake FSCer. Muligens låser dermed HUen også for ta imot orginalen FSC ved installlering av kart. For eksempel blir HU også utilgjengelig for BimmerCode etter patching med disse verktøy (Feature Installer / HUET). For å løse det kan du forsøke om det går an å laste opp FSCen som står på USB med E-sys. Hvilken filer har du egentlig i FSC-mappa på USB? Annet mulighet er resette HU eller flashe HU på nytt men har du ikke gjort det nylig med i-step update?
papertiger Skrevet Desember 11, 2024 Skrevet Desember 11, 2024 On 12/7/2024 at 5:50 PM, Øyvind L. said: Fikk 2 epost fra BMW, men finner ingen kode der. Er bare kvittering på kjøpt og en veiledning på PDF.. , Finner ikke noe kode når jeg logger meg inn på MyBMW heller.. For kanskje sende de en epost. Fikk du noe svar av BMW?
Øyvind L. Skrevet Desember 11, 2024 Skrevet Desember 11, 2024 2 timer siden, papertiger skrev: Fikk du noe svar av BMW? Ikke fått noe svar fra BMW enda nei..
Øyvind L. Skrevet Desember 11, 2024 Skrevet Desember 11, 2024 På 7.12.2024 den 19.32, mr.pingu skrev: Jeg er litt usikker men du kan være inn på noe Jeg har sett at når du har fake FSC at HU’en blir patched for å ta imot disse fake FSCer. Muligens låser dermed HUen også for ta imot orginalen FSC ved installlering av kart. For eksempel blir HU også utilgjengelig for BimmerCode etter patching med disse verktøy (Feature Installer / HUET). For å løse det kan du forsøke om det går an å laste opp FSCen som står på USB med E-sys. Hvilken filer har du egentlig i FSC-mappa på USB? Annet mulighet er resette HU eller flashe HU på nytt men har du ikke gjort det nylig med i-step update? Sendte epost til BMW, men ikke fått svar enda. Tenkte å vente med å gjøre noe custom greier før de svarer. Hvis de gidder å svare i det hele tatt. Har oppdatert i-step ja så den er nok resatt da.
mr.pingu Skrevet Desember 12, 2024 Forfatter Skrevet Desember 12, 2024 11 hours ago, Øyvind L. said: Sendte epost til BMW, men ikke fått svar enda. Tenkte å vente med å gjøre noe custom greier før de svarer. Hvis de gidder å svare i det hele tatt. Har oppdatert i-step ja så den er nok resatt da. For å sjekke hvilken FSC ligger på USB’en trenger du ikke foreta noe «custom greier»
papertiger Skrevet Desember 12, 2024 Skrevet Desember 12, 2024 4 hours ago, mr.pingu said: For å sjekke hvilken FSC ligger på USB’en trenger du ikke foreta noe «custom greier» Jeg hadde i min USB mappe FSC_SHORTVIN_01200FFF.fsc
Øyvind L. Skrevet Desember 12, 2024 Skrevet Desember 12, 2024 4 minutter siden, papertiger skrev: Jeg hadde i min USB mappe FSC_SHORTVIN_01200FFF.fsc Samme som hos deg.
mr.pingu Skrevet Desember 12, 2024 Forfatter Skrevet Desember 12, 2024 (endret) Det skal være den livsvarige, rart at den ikke ble lagt inn på HU når du kjørte USB-kart oppdatering. Endret Desember 12, 2024 av mr.pingu
Øyvind L. Skrevet Desember 12, 2024 Skrevet Desember 12, 2024 Akkurat nå, mr.pingu skrev: Det skal være den livsvarige, rart at den ikke ble lagt inn på HU når du kjørte USB-kart oppdatering. Enig. Trodde den kom til å overskrive eventuell uoriginal FSC kode. Hvis ikke BMW svarer så legger jeg bare inn uoriginal FSC. Da vil det nok virke.
Øyvind L. Skrevet Desember 13, 2024 Skrevet Desember 13, 2024 (endret) Da fikk jeg svar på epost fra BMW ConnetedDrive. Ikke fått testet ut enda, men punkt 1 er jeg sikkert på at jeg har gjort riktig. Svaret: Takk for din e-post. I dette tilfellet så ønsker vi at du sjekker og utfører følgende: 1. Vi anbefaler at du går igjennom sjekkpunktene nedenfor og deretter sletter filen som er på din USB minnepinne hvis minnepinnen oppfyller kravene nevnt i sjekkpunktene. Hvis den ikke oppfyller kravene, vennligst forsøk med en kompatibel USB minnepinne. Når filen har blitt slettet, formater minnepinnen til et annet format hvis mulig, og last filen opp på nytt til minnepinnen fra Download Manager. Download Manager vil informere om diverse kriterier som USB-minnepinnen må tilfredsstille før nedlastingen av det nye kartverket kan startes. Minnepinnen må være helt tom, ikke overskride den anbefalte størrelsen, og være formatert med et støttet filformat (FAT32, exFAT, NTFS) som angitt av programmet. Hvis problemet vedvarer etter å ha forsøkt dette, forsøk med en annen kompatibel USB minnepinne. Her er noen generelle sjekkpunkter vi anbefaler å gå igjennom. - Ble BMW Donwload Manager programmet lastet ned for første gang eller på nytt for kartoppdateringen? Det anbefales at man ikke benytter det samme BMW Download Manager programmet fra tidligere oppdateringer, men at man laster ned programmet på nytt hver gang. Det er i så fall viktig å slette alle gamle filer fra tidligere installerte versjoner av BMW Download Manager programmet før man på nytt forsøker å laste ned kartmaterialet. - Hva er den totale kapasiteten til USB-pinnen? Det anbefales i dette tilfellet at du benytter en USB minnepinne på minst 64 GB og maks 128 GB. Om minnepinnen er for "rask" kan dette være grunnen til problemet siden bilens head unit ikke vil klare å lese minnepinnen. Det anbefales derfor ikke å bruke for eksempel en USB 3.1 Flash Drive, men heller å benytte en standard USB 2.0 eller 3.0 Flash Drive. - Ble kartoppdateringen (ZIP-fil) lastet ned fra Download Manger til en PC/Bærbar datamaskin? Målmappen (midlertidig mappe) må ikke befinne seg på USB-minnepinnes som brukes til installasjon i kjøretøyet. - Ble BMW Download Manager benyttet til å pakke ut den nedlastede ZIP-filen til USB-minnepinnen? Om dette blir gjort manuelt eller ved bruk av et annet program vil filene ikke bli overført riktig og kunne leses av bilen. 2. Hvis det fortsatt ikke er mulig å fullføre kartoppdateringen, vennligst forsøk stegene nedenfor før du prøver igjen. - Omstart av iDrive systemet i din bil. Merk! Denne omstarten er ikke mulig på alle modeller men vi ønsker at du forsøker i din bil. Pass på at USB minnepinnen ikke står i porten, den må fjernes fra USB porten før du utfører denne prosessen. For å omstarte bilens iDrive må du holde inne volum/ radioknappen i ca. 30 - 60 sekunder og kan slippe knappen når skjermen skrur seg av. Den vil vanligvis skru seg på igjen etter et minutt eller to, men det er også mulig at man må skru den på igjen selv ved å trykke på volum/radioknappen (ett vanlig trykk.) - Oppdatering av BMW tjenestene i din bil. Slå på tenningen i bilen og trykk på "Connected Drive" Trykk så på den fysiske "Option" knappen som du finner i nærheten av armlenet/girene. ? Velg "Oppdater BMW Tjenestene" - Bekreft med Ok. Etter disse stegene har blitt utført så anbefaler vi at du lar bilen stå av i ro i minimum 15 minutter før du forsøker igjen. Hvis problemet fortsatt vedvarer etter alle stegene har blitt utført, vennligst svar på denne e-posten med følgende informasjon: - Nedlastingsansvarlig saks-ID: 1) Åpne den installerte Download Manager som du brukte til å laste ned kartoppdateringen. 2) Klikk på ''Innstillinger'' (girsymbol) 3) Velg ''Kundeservice'' og merk av for "Jeg godtar overføring av loggfiler til BMW ConnectedDrive." 4) Når du er ferdig, klikker du på ''Send loggfiler.'' Etter å ha overført loggfilene, vennligst noter saks-ID-nummeret som ble generert og send det til oss. - Bilder av usb-innhold. - Merke/Type, Størrelse, Hastighet og format på USB. - Tidsstempel for siste forsøk (dato og tid.) - Bilde av eventuell feilmelding og forklaring når i prosessen den oppstår. - PC brukt (modellnavn inkludert) Til slutt, for å håndtere forespørselen på riktig måte, bekreft at du har forsøkt å laste ned fra en annen bærbar PC eller PC. Vi i BMW ConnectedDrive ønsker deg en fin dag videre. Endret Desember 13, 2024 av Øyvind L. uglefossen reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Desember 15, 2024 Skrevet Desember 15, 2024 For å oppdatere @Øyvind L. og @mr.pingu her; jeg gjennomførte oppdateringen på i3’en i dag uten feilslag eller spørsmål om FSC-kode. Satte i USB’en og det kom umiddelbart opp spørsmål på skjermen om jeg ville oppdatere. “OK”, og så gikk det av seg selv. mr.pingu reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå