Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har startproblemer på min 05mod e61 525D med M57 motor, så fort gradene går under 7+ så begynner bilen å tulle, motoren går veldig urent i noen sekunder før den roer seg.

så når gradene kryper nedover så sliter jeg med å få start på den, og jeg må gjerne gi litt gass for at den ikke skal dø igjen etter at jeg først har fått start på den.

har feilkoder på alle 6 glødepluggene og regner derfor med at det er gløderelet som kødder, selv om jeg også har tenkt til å bytte glødeplugger bare for å ha det gjort også.

Er det noen her somm har kjenskap til HÜCO/Hitachi rele (så vidt jeg skjønner er det samma prdusent).

har også skjønt at man bør ha ny kabel fra dynamo til rele.

Har også sett at innsugmanifolden på et tidspunkt før mitt eie har smeltet i koblingen mot egr? (Se bilde) Tenker derfor det er greit å få denne byttet også.

IMG_2453.thumb.jpeg.bb642332fc509fae84901c1eda0fc8ff.jpeg

Legger med et bilde av delene jeg har kommet frem til at jeg trenger som som skal passe. Er dette riktig og vil disse delene fungere?

Akkurat nå må jeg bare få bilen til å fungere slik det skal og helst så billig som mulig.

Dette er det jeg vurderer å bestille:

IMG_2466.thumb.jpeg.b79555af4af237abe8debdd1e5d1c666.jpeg

Skrevet

Helt greit å bestille det der. Men den smeltingen er kanskje pga utett forbindelse på egr?

Å skifte +kabel er ikke bestandig nødvendig, men kommer mer an på hvor mange ganger du vil ta av innsuget. 

Skrevet
5 timer siden, Otis skrev:

Helt greit å bestille det der. Men den smeltingen er kanskje pga utett forbindelse på egr?

Å skifte +kabel er ikke bestandig nødvendig, men kommer mer an på hvor mange ganger du vil ta av innsuget. 

Takk for svar! Så disse delene skal passe til bilen? 😊

Ja det er min mistanke også, men den lekker ikke nå, er fra tidligere eier 😅

Skrevet

Jeg sjekket ikke kompatibilitet, men de virker å være det man forventer.

For å sikre at de passer kan du kryssjekke delenummer med realoem.com feks.

Skrevet

Hadde kjøpt brukt innsug, kabel til relé (som du nevner) og t-stykke til kjølerør som går under innsuget og inn i toppen, disse er greit å få byttet når innsuget først er av, før de sprekker og starter å lekke.

Skrevet
49 minutter siden, E.C. skrev:

Hadde kjøpt brukt innsug, kabel til relé (som du nevner) og t-stykke til kjølerør som går under innsuget og inn i toppen, disse er greit å få byttet når innsuget først er av, før de sprekker og starter å lekke.

Har tenkt tanken, men de koster jo omtrent like mye brukt som ny, får denne nye for 3k, mens brukt skal folk ha 2k, da føler jeg at den tusenlappen ekstra er verdt det 😅

Hvilke deler er det du tenker på som du nevner her som bør byttes?

Skrevet

Ok, normalt har jeg sett innsug til 500-1000 kr på finn. Jeg hadde heller kjøpt et brukt med nye originale pakninger enn et aftermarket som er nytt. 

Den kabelen du nevnte selv (Huco 132297) bør du bytte og stussen med delenr. 11127806196. Sistnevnte er kun et tips når du først har innsuget av, det er ikke noe som påvirker oppstart.

Skrevet
56 minutter siden, E.C. skrev:

Ok, normalt har jeg sett innsug til 500-1000 kr på finn. Jeg hadde heller kjøpt et brukt med nye originale pakninger enn et aftermarket som er nytt. 

Den kabelen du nevnte selv (Huco 132297) bør du bytte og stussen med delenr. 11127806196. Sistnevnte er kun et tips når du først har innsuget av, det er ikke noe som påvirker oppstart.

Ja da er det jo innefor å kjøpe brukt, men kun sett til 2-2,5k og da tenker jeg det er bedre med nytt 😅

Ah okei, tusen takk for hjelp! 😊

sliter forøvrig med varme i bilen også, kan fint ta opp til en 40-60 min før det blåser varmt i bilen om vinteren. Bør jeg bytte termostat på både kjølevæska og til egr da, vet du det? Evt kan det skyldes at jeg har en liten lekkasje? 🤔

Skrevet

Absolutt ja til å bytte termostater. Hvis du har automat er det totalt 3 stk.

For motor er det kun original del som gjelder. 

Skrevet
3 minutter siden, E.C. skrev:

Absolutt ja til å bytte termostater. Hvis du har automat er det totalt 3 stk.

For motor er det kun original del som gjelder. 

Okei, ja det er automat ja 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...