Anne K Skrevet Desember 31, 2024 Skrevet Desember 31, 2024 Oppdaget en del vann inni min F11 på førersiden under matten, gjelder både framsete og baksete. Ser ut til at vannet renner over ved dreneringen i motorrommet, men er ikke sikker. Ingen tegn til at det kommer vann inn panoramataket eller vinduer/dører. Har forsøkt å rense området under frontruten i motorrommet. Har noen opplevd lignende? Noen teorier? Hva er anbefalingen for å tørke ut tilstrekkelig? Har brukt våt-støvsuger for å fjerne vannet. Deretter avispapir og vifteovn. Hvor enkelt er det evt å fjerne innertrekket i baksete førerside for å tørke ut? Ser ut til at fukten samler seg her til slutt. Tips og triks tas i mot med stor takk!
mr.pingu Skrevet Desember 31, 2024 Skrevet Desember 31, 2024 panorama tak? I så fall rengjør drenering der. Om ikke er det fuktsperre bak dørtrekket. Også en gjenganger på BMW: https://youtu.be/KvsDEqfEjzo
Anne K Skrevet Desember 31, 2024 Forfatter Skrevet Desember 31, 2024 Har hatt problem med passasjerdør bak ift. fuktsperre i dør, der ligger vannet i dørterskelen og «flommer» ut ved åpning. Hele døråpningen er tørr, samme er taktrekk. Ingen tegn til vann i resten av interiøret.
dopus Skrevet Desember 31, 2024 Skrevet Desember 31, 2024 Dørtrekket er enkelt å ta av, henger kun med et par skruer og litt clips. Har skiftet eller reparert 3 av 4 dører på min f11 520d i årene jeg har hatt bilen. Typiske symptomer er at det fosser vann ut når man åpner døren,etter at det har regnet kraftig.. Min løsning har som regel vært å sjekke hvor det er løst, og lime dette på nytt med butyl, tek7 eller noe lignende. Har også på enkelte dører tatt av fuktsperren, renset/avfettet kontakt omårdet på døren, lagt på ny butyl og satt på fuktsperren igjen, for deretter å gå over kontaktområdet med en slik liten rulle (beregnet for lyddemping til bilstereo) for å være 100 prosent sikker på at det skal være så god kontakt som mulig. Ingen av dørene jeg fikset selv har lekket på nytt, men den ene Bavaria fikset på garanti måtte dem fikse 2 ganger pga at fuktsperren løsnet på nytt. Gjør det selv, gjør det skikkelig :) E.C. og teerex reagerte på dette 2
dopus Skrevet Desember 31, 2024 Skrevet Desember 31, 2024 En gjennomføring som har et blindlokk, på torpedoveggen er visst også en plass som det er vanlig at det kan komme inn vann. https://duckduckgo.com/?q=water+leak+f10&t=ffab&ia=web en del videoer som kommer opp om dette problemet hvis man tar et enkelt søk på nettet. I tillegg er soltak drenene som blir tette også en vanlig problem (som nevnt lenger oppe i tråden) (Har heldigvis ikke soltak selv )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå