Gå til innhold

NØD!! Tanklokk vil ikke opp!!

KristianI
 Share

Anbefalte innlegg

Står på haukeli i -20 med 100km bensin igjen på en 225xe og når jeg trykker på tanklokk knappen står det bare Prepairing for refueling men lokket vil aldri åpne seg!! Står bare prepairing hele tiden

noen som har vært borti dette?? Er litt nød og hvis ikke må jeg bare brekke det opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier jo å være en nød åpner på innsiden på bilene. Vet ikke hvordan det er på din, men på min f11 så er det en snor du kan dra i som ligger bakom innredningen i baggasjerommet, like ved sikringsholderen. sikkert noe lignende på din 225xe også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødåpnere funker bare når låsemotoren er gåen. Ofte har du en plast-tapp som har fryst fast i posisjonen sin, fordi den sitter i en slags tunnell som kan fylle seg opp med vann. Når det fryser og utvider seg sitter det bom fast og den får du ikke løs ved å dra i nødvaieren heller. 

Pose med varmt vann er som regel til stor hjelp og ordner problemet på et par minuttet. Jeg har smurt opp både tappen og hullet det sitter i med grease på min E61 som slet med det samme, har ikke satt seg fast enda.

Du kan enten bryte opp lokket eller slå lens på lokket om du har drukket mye kaffe tidligere på dagen, mulig det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...