Gå til innhold

Riktige deler/erfaring?

Kennyboi92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg må få byttet glødeplugger, gløderele, og alle termostatene på bilen.

Det er snakk om en 05mod e61 525D med reg nr YE86900.

Jeg lurer på om noen kan sjekke om dette er riktige deler (så vidt jeg kan se skal det være det) samt om noen har erfaring med spesielt gløderelet fra HÜCO.

Legger ved bilde av delene 😊

IMG_2558.jpeg

IMG_2559.jpeg

IMG_2560.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, E.C. skrev:

Huco/Hitachi skal være greit, men da hadde jeg kjøpt Beru-plugger som BMW har. Termostater vil jeg sterkt anbefale å kjøpe med bmw-logo på.

Okei, er det noen grunn for at jeg bør gå for andre plugger til HÜCO rele?

Vet du om resten uten om termostatene ser ok ut? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meyle vannpumpe for min del var bæsj en gang på min forrige m57.

Skf fungerte dog fint, men ikke sikkert det gjelder for alle selvsagt.

Jeg føler at Victor reinz er bedre enn stark, men kan ikke bevise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victor reinz og elring leverer pakninger originalt til BMW, mer sannsynlighet for at de treffer på passform og kvalitet.

Har også kjøpt SKF-vannpumpe som funker fortsatt.

Har ikke sjekket delenr., men du kan alltid lime inn regnr. hos Statens vegvesen og få opp rammenummer. Siste 7 tegn der kan du bruke på f.eks. realoem.com til å sjekke originale delenumre, da skal det være riktig iht. produksjonsdato på bilen. Så kan du søke opp med disse hos autodoc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg monterte SKF vannpumpe på en Volvo V70 eg hadde, det kosta meg eit motorhavari.

Vannpumpa totalhavarerte etter mindre enn 60.000km, uten merkbar ulyd ved siste sjekk 20km før (var ute etter en ulyd, men uten multireim gikk motoren silkemjukt, og det var servopumpa som bråka).

En halvtime etterpå var havariet et faktum, registerreima hoppa av uten at det kom ut så meget så en dråpe kjølevatn eller andre tegn på nærståande havari. Aldri meir.

Den dårlegaste termostaten eg nokon gong har hatt kom frå BMW. Det var omtrent like bra som å køyre uten termostat. Gates har eg god erfaring med, brukt alltid og aldri vore problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Victor reinz og elring leverer pakninger originalt til BMW, mer sannsynlighet for at de treffer på passform og kvalitet.

Har også kjøpt SKF-vannpumpe som funker fortsatt.

Har ikke sjekket delenr., men du kan alltid lime inn regnr. hos Statens vegvesen og få opp rammenummer. Siste 7 tegn der kan du bruke på f.eks. realoem.com til å sjekke originale delenumre, da skal det være riktig iht. produksjonsdato på bilen. Så kan du søke opp med disse hos autodoc etc.

Men var det noen grunn for at du nevnte beru og ikke bosch plugger hvis jeg skal ha hüco gløderele? 

jeg har sjekket på koed og limt inn original delenummer på autodoc, meste parten har jeg også sjekket delenr på de alternative merkene og funnet på den måten, derfor jeg er rimelig sikker, men tenkte kanskje noen med mer kunnskap enn meg kunne bekreftet det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg leitet opp sist så virket det som at Beru leverte originalt til BMW om dagen, så når prisen er ganske lik Bosch sine så tenkte jeg at man kan da heller velge Beru.

@TurboJens Sikker på at du ikke fikk en piratdel? Er en del falsk på bl.a. SKF. Kjedelig at du fikk dårlig termostat fra BMW, men om man leser erfaringene til flere rundt om på nett så har de aller fleste god suksess med BMW sine termostater og ganske dårlig med alt annet. Gates har jeg for øvrig ansett som OK til reimer og slikt, så har kjøpt Gates til E39-en bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, E.C. skrev:

Etter det jeg leitet opp sist så virket det som at Beru leverte originalt til BMW om dagen, så når prisen er ganske lik Bosch sine så tenkte jeg at man kan da heller velge Beru.

@TurboJens Sikker på at du ikke fikk en piratdel? Er en del falsk på bl.a. SKF. Kjedelig at du fikk dårlig termostat fra BMW, men om man leser erfaringene til flere rundt om på nett så har de aller fleste god suksess med BMW sine termostater og ganske dårlig med alt annet. Gates har jeg for øvrig ansett som OK til reimer og slikt, så har kjøpt Gates til E39-en bl.a.

Åja, ifølge delenr på original del så mener jeg å huske at det var bosch som leverte det, men mulig jeg tar feil 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, E.C. said:

Det kan eg selvfølgeleg ikkje vere heilt 100% sikker på, hugsar ikkje kor den kom frå men den var ikkje kjøpt av nokon på hjørnet så burde vere orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...