Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera har byttet motor i sin e61 177hk lci med n47 motor og jobber med å lufte dieselsystemet med ista. Når hun tar live reading under oppstart så viser det seg at det ikke er noe trykk i railen. Hva kan grunnen være til det? Tankpumpa går når det luftes, og byttet styreenheten til drivstoffpumpe i tanken for sikkerhets skyld.

Gjelder 2008 modell E61 520d 177hk. 

Legger ved bilde av live reading og av feilkoder som ligger i bilen. 

20250123_135036.jpg

Screenshot_20250123_134642_Gallery.jpg

Skrevet

Det betyr jo at enten er sensor defekt eller så er høyttrykkspumpen skadet og ikke leverer trykk.

Jaja, det kan jo være defekt reguleringsventil på rail eller en helt åpen eller flere åpne dyser som slipper forbi alt trykk.

Skrevet

Etter mye lufting og start av motor så ser det ut som bilen har nådd et tak på 15.56 bar. Klarer ikke å få mer trykk enn det. Hva kan være feil når bilen klarer å produsere 15 bar og ikke mer? 

Skrevet
7 timer siden, Otis skrev:

Det betyr jo at enten er sensor defekt eller så er høyttrykkspumpen skadet og ikke leverer trykk.

Jaja, det kan jo være defekt reguleringsventil på rail eller en helt åpen eller flere åpne dyser som slipper forbi alt trykk.

 

Skrevet

Det var høyttrykkspumpa som var årsaken til problemet. Synes det er litt rart i og med at det er pumpa som var i orginalmotoren som ble byttet ut og hvor alt fungerte bra før motorbyttet. Motoren ble byttet på grunn av at vi fant vann i olja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...