kjell høllesli Skrevet Januar 29 Skrevet Januar 29 hei, alle dere som vet mer enn meg, vurderer og kjøpe hybrid turbo fra dark side england ,,er det mulig og unngå feilkoder etc fra regenering ecu osv jeg tenker beholde DPF NOEN SOM VET?
Ingvaldsen Skrevet Januar 29 Skrevet Januar 29 (endret) 31 minutter siden, kjell høllesli skrev: hei, alle dere som vet mer enn meg, vurderer og kjøpe hybrid turbo fra dark side england ,,er det mulig og unngå feilkoder etc fra regenering ecu osv jeg tenker beholde DPF NOEN SOM VET? hva har du planer med å oppnå med en slik turbo, og hva har du gjort ellers for å i det heletatt kunne dra nytte av en slik turbo ellers ? og de som evt skal trimme den med en slik turbo bør vell ha svaret på alt dette. Endret Januar 29 av Ingvaldsen
kjell høllesli Skrevet Januar 29 Forfatter Skrevet Januar 29 Mja ,,de anbefaler downpipe dpf delite..Men ønsker og ha en lovlig bil ...
Ingvaldsen Skrevet Januar 29 Skrevet Januar 29 (endret) 59 minutter siden, kjell høllesli skrev: Mja ,,de anbefaler downpipe dpf delite..Men ønsker og ha en lovlig bil ... dpf bryr seg ikke noe om hvilken diameter du har på turbo osv, den vet ikke at du har byttet den. eneste den trenger for å fungere er alle sensorer i drift, driftstemperatur på motor, atmosfæretrykk på over 0,6 bar og høy nok eksostemp osv. om dette skal fungere som originalt med trimfil avhenger på om han som trimmer ikke roter til noe voldsomt. men motor og turbo kan ikke gå med for høyt mottrykk eller eksostemperatur. sistnevnte er et problem ved last over tid. typisk tung henger i lange motbakker eller autobahn eller banekjøring. om dette går eller ikke med dpf montert avhenger av hvordan han som trimmer trimmer bilen din, hvordan bilen skal kjøres og effektmål. ut i fra det du skriver hadde jeg nok funnet noen som kan dette før jeg hadde kjøpt noe som helst, alt for mange amatører i dette markedet. @TRF har oppsett for fleste bmw diesel for høye effekt mål og egne bolt-on deler som fungerer, du finner en del kundebiler her på forumet er som går med alt fra 200hk til over 500hk. Endret Januar 29 av Ingvaldsen TRF reagerte på dette 1
kjell høllesli Skrevet Januar 29 Forfatter Skrevet Januar 29 (endret) Takk det var et greit svar,og ja det er litt vanskelig og navigere i dette terrenget, tenkte 350+ hundre hp opp... er ikke ute etter og maxe ut.. Endret Onsdag kl. 17:05 av kjell høllesli
Øyvind L. Skrevet Onsdag kl. 18:36 Skrevet Onsdag kl. 18:36 (endret) 3 timer siden, kjell høllesli skrev: Mja ,,de anbefaler downpipe dpf delite..Men ønsker og ha en lovlig bil ... Hvorfor sette på "større" turbo hvis du ønsker en lovlig bil? Lite vits med større turbo hvis ikke du skal gjøre noe ulovlig. 🤷♂️ Endret Onsdag kl. 18:36 av Øyvind L. BMWE39turbo reagerte på dette 1
kjell høllesli Skrevet Onsdag kl. 18:40 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 18:40 Vel,det er lov m 400hp men ikke dpf delete...EU kontroll etc..
Øyvind L. Skrevet Onsdag kl. 19:04 Skrevet Onsdag kl. 19:04 23 minutter siden, kjell høllesli skrev: Vel,det er lov m 400hp men ikke dpf delete...EU kontroll etc.. Slik jeg tolker lovverket så er det ikke lov nei.
kjell høllesli Skrevet Onsdag kl. 19:15 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 19:15 (endret) Ups..vel ikke ekspert på lov ,,vedrørende hp men jeg har en msport modell m store bremser og tenkte at jeg ville ha ca 350hp og være sånn noe Lunde iorden lovmessig,,, Endret Onsdag kl. 19:16 av kjell høllesli Øyvind L. reagerte på dette 1
LP760 Skrevet Torsdag kl. 07:59 Skrevet Torsdag kl. 07:59 12 hours ago, kjell høllesli said: Ups..vel ikke ekspert på lov ,,vedrørende hp men jeg har en msport modell m store bremser og tenkte at jeg ville ha ca 350hp og være sånn noe Lunde iorden lovmessig,,, Eneste muligheten for at den går igjennom EU er at du har mulighet for at noen gjør det svart. Noe som er helt idiotisk for selskapet etter regelendringer som tredde i kraft x år. Kontakt vegvesenet, forklar hva du har tenkt, så vil du muligens få en pekepinn på hva som kreves for å få dette godkjent. I mange tilfeller så er det bedre å kjøpe en bil som har den kraften du er på utkikk etter. Slike oppgraderinger du ønsker er ikke billig om du vil ha dette lovlig/godkjent. Spesielt ikke om du må sette jobben bort. https://www.vegvesen.no/kjoretoy/eie-og-vedlikeholde/ombygging/chiptuning/
kjell høllesli Skrevet Torsdag kl. 08:39 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 08:39 meget saklig begrunnet , vet at loven i norge er litt regid til tider,,ser på linken,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå