Kennyboi92 Skrevet Februar 8 Skrevet Februar 8 Hey! Jeg har noen feilkoder som er "stored but not present", det ser ikke ut til at jeg får slettet disse... Er det noen måte å få dem slettet på? Feilkodene det gjelder er knyttet til aktivstyring. Grunnen til at jeg trenger å få disse slettet er pga jeg får ikke satt bilen i regenerering pga disse feilkodene (mistenker at det er pga disse hvertfall, da man ikke kan ha feilkoder i ECU hvis man skal kjøre regen).
///M-ini95 Skrevet Februar 8 Skrevet Februar 8 Hva leser du av/sletter feilkoder med? Er ganske sikker på at en feil på aktiv styring ikke skal hindre deg ifra å kunne kjøre tvungen regen på DPF. Hadde du hatt feilkoder i DDE derimot kunne det vært en sammenheng der. Hva slags bil er det snakk om? Otis og E.C. reagerte på dette 2
Reef89 Skrevet Februar 8 Skrevet Februar 8 ...feilkoder som ikke kan slettes/ kommer tilbake = aktiv feil. Feilen må repareres så slettes kodene.
Kennyboi92 Skrevet Februar 8 Forfatter Skrevet Februar 8 (endret) 11 timer siden, ///M-ini95 skrev: Hva leser du av/sletter feilkoder med? Er ganske sikker på at en feil på aktiv styring ikke skal hindre deg ifra å kunne kjøre tvungen regen på DPF. Hadde du hatt feilkoder i DDE derimot kunne det vært en sammenheng der. Hva slags bil er det snakk om? Bruker Bimmerlink, er snakk om en 05mod e61 525D. Står på DPF greiene at det ikke kan være noen feilkoder i ECU om man skal kjøre tvungen regen... Det er hverfall etter at de feilkodene dukket opp at jeg ikke får kjørt regen. Alt annet er ok når jeg prøver å starte regen, høy nok temp på kjølevæska og høy nok temp på eksos. Endret Februar 9 av Kennyboi92
Kennyboi92 Skrevet Februar 8 Forfatter Skrevet Februar 8 2 timer siden, Reef89 skrev: ...feilkoder som ikke kan slettes/ kommer tilbake = aktiv feil. Feilen må repareres så slettes kodene. Feilen har ikke kommet tilbake heller, men dette er en feil som har kommet og gått i 2år, får opp feil mld i display på aktivstyring, starter om bilen og alt er good. Men det skjer kun på vinterstid, når det veksler fra varmegrader til kuldegrader. Aldri hatt problem med å slette feilkodene før, de har som oftest forsvunnet ved restart av bilen, men tydeligvis ikke nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå