chomstad Skrevet Mars 13 Skrevet Mars 13 Hei! Har nettopp fått påvist defekt støtdemper fremme på min F25.. Denne har EDC Ved innkjøp av ny demper, så sliter jeg med å finne riktig type, da det varierer veldig med hva som beskriver dempertyper! f.eks passer for kjøretøy med elektrionisk oppheng, passer for kjøretøy med DSC, passer for kjøretøy med sportsoppheng. Er DSC det samme som EDC? Orginal demper koster 15 lapper, så håper det går an å spare noen kroner på å finne alternativ 😳
mr.pingu Skrevet Mars 13 Skrevet Mars 13 EDC dempere er ganske dyre. Beste er å finne ut delenummer og se som om den er kompatibelt med delenummer. DSC pleier å stå for for Dynamic Stability Control og har lite med selve dempere å gjøre men med ABS osv. Litt usikker hvor du har lest DSC fra, er det generelt nettside? Ut fra BMW delekatalog har DSC ingen påvirking på dempere, så det er nok noe som ikker stemmer på stedet du ser på. Stortsett kan man dele opp de orginale dempere følgende kategorier 1. Vanlig understell med vanlig komfort dempere (Ingen utstyrskode) 2. Sports understell med litt kortere og stivere dempere (utstyrskode: S226A) 3. Adaptive understell med EDC dempere som kan stilles inn både på komfort og sport. (utstyrskode: S223A) Framme på X3 F25 20D (30D har andre delenummer) har følgende delenummer Vanlig (Komfort Sport EDC Venstre 31316796315 31316796417 37116797025 Høyre 31316796316 31316796418 37116797026 Hvis du søker disse opp på KOED får du opp prisene for de forskjellige som noen tusenlapper hyggeligere enn 15k. Annet mulighet kan være sette inn vanlig eller sportsdempere og så kode bort utstyrskode S223A
Otis Skrevet Mars 13 Skrevet Mars 13 Nå har jeg ikke samme bil som deg, men jeg har lignende understell. Uansett. Se på Autodoc og handle derfra når prisen dropper. Jeg sparte 4000,- på 1 dag venting, på min demper.
*MrB* Skrevet Mars 13 Skrevet Mars 13 (endret) Finn ditt rette delenr på f.eks. realoem, og så kan du søke opp dette på f.eks. autodoc. (Og lagre som favoritt og vente på tilbud, som nevnt over). Er litt begrenset med alternativer på EDC, dessverre. Lurer på om det er Sachs som leverer originalt. Endret Mars 13 av *MrB* Otis reagerte på dette 1
chomstad Skrevet Mars 13 Forfatter Skrevet Mars 13 Tusen takk for svar. Dette var til god hjelp! Inn å leste av utstyrskode, og delenr samsvarer med denne delen hos Autodoc. Verdt forsøket denne tror jeg. (Sparer 12 000,-) mr.pingu og *MrB* reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet Mars 13 Skrevet Mars 13 Har ingen erfaring med NTY-deler, så oppdater gjerne med resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå