teerex Skrevet Onsdag kl. 19:36 Skrevet Onsdag kl. 19:36 (endret) På 2.4.2025 den 6.17, mr.pingu skrev: Jeg betalt 2500 for brukt OEM hengerfeste + modulen og 2000kr for Retrofit kittet ny. Ikke så mye dyrere. Annet bil så muligens det påvirker det priser litt men synes det var ikke ille. Expand Ja, men jeg hadde ikke lyst å bruke tid på leting og forskning etter brukte ting når det fantes nytt til lav pris. Skulle ikke ha noe avtagbart eller elektrisk svingbare greier. Bare en krok rett og slett, som står der til evig tid 😄 Og dessuten beskytter bilens hekk. Sist jeg monterte hengerfeste var midt på 80-tallet, snart 40 år siden. Det var noe enklere den gangen 😄 Ble vel kjøpt hos Biltema såvidt jeg husker. Har forøvrig den bilen fortsatt, med hengerfestet ☺️ Endret Onsdag kl. 19:37 av teerex mr.pingu reagerte på dette 1
Anders GB Skrevet Torsdag kl. 14:19 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 14:19 Noen som vet om hengerfeste og styreenhet fra en 3-serie grand coupe 2014mod (F34 mener jeg) er likt med F30? Eller er det forskjeller?
mr.pingu Skrevet Torsdag kl. 14:56 Skrevet Torsdag kl. 14:56 Mest sannsynlig likt. Bruk realoem.com for finne riktig modul. https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=3D32-EUR---F30-BMW-320d&mg=71&sg=10&diagId=71_0716&q=71606884356 For alle modul er det viktig at HWEL er riktig. Ikke alle delenummere finnes i ETK, så da kan man falle tilbake på HWEL. Pass på at noen ganger skriver de på finndel.no feil delenummer. Så altid dobbelt sjekk HWEL. (Mer info her) BTLD, SWFL osv kan oppdateres men ikke Hardware Electrical.
Lysken Skrevet Fredag kl. 20:02 Skrevet Fredag kl. 20:02 Jeg har gjort dette på en E87, fikk originalt avtagbart med kabelnett for 1500, montert og kodet selv, alt virker, inkludert utkobling av PDC når hengerfestet er i bruk. Men kabelnettet var selvsagt kuttet, så den største jobben var å nøste opp i kabelrotet og koble dette inn på bilens kabelnett. Dernest var det en litt for stor jobb å trekke kabler helt frem til sikringsboksen under hanskerommet, demontere denne og skaffe pins som passer. Skulle jeg gjort dette i dag: 1. Kjøp nytt kabelnett. 2. Dropp ideen om at alt skal være som originalt, og ta strøm rett fra batteriet bak og sett en sikring mellom. Når du kjøper nytt komplett sett med krok og kabelnett for ettermontering, så følger alt med av stort og smått. Kjøper du brukt og mangler noe, så kan sikkert alt kjøpes på ebay, men bare jobben med å finne ut hva smådingsene heter så du kan søke dem opp, kan være overveldende nok. Tips: Når du kjøper kabelnett, pass på at alt du trenger til installasjonen følger med. teerex og Anders GB reagerte på dette 2
Øyvind L. Skrevet Fredag kl. 20:43 Skrevet Fredag kl. 20:43 Original avtagbar BMW krok er 100% identisk som Westfalia krok bare at Westfalia er noen tusen kr billigere. Eneste forskjellen er at det står BMW på koppen som beskytter kula. Jeg kjøpte nemlig komplett originalt avtagbart hengerfeste til E90 jeg hadde. Dette lå i BMW pakken. Anders GB og teerex reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå