Bowiitz Skrevet Tirsdag kl. 21:56 Skrevet Tirsdag kl. 21:56 Hei! Sitter på gjerdet om å handle ny bil, og har sirklet meg mer og mer inn på 2016+ F30/31 320i. Disse har vel B48 motoren, og har så langt kommet frem til at de ikke er særlig egnet for tuning. Noen som har eller har hatt denne motoren og kan komme med noen innspill og erfaringer med pålitelighet, forbruk ol? 😄 Og er de sprek nok med sine 184hk til daglig bruk?
*MrB* Skrevet Onsdag kl. 05:44 Skrevet Onsdag kl. 05:44 Tuningpotensialel vet jeg ikke noe om, utover at det gjøres. Sånn sett er den vel like egnet som f.eks. forgjengeren. Mange av de sitter imidlertid i 330e, og det skal man være litt varsom med tuning ift kapasitet på drivverk. Ellers er det en pålitelig og bra motor. 184hk versjonen holder helt fint til daglig bruk. Bowiitz reagerte på dette 1
fupsaker Skrevet Onsdag kl. 07:40 Skrevet Onsdag kl. 07:40 Hadde fra 2017 - 2020 en 330i med den motoren, fantastisk motor, fin lyd og godt drag. Ingen problemer på de årene. Det fantes forskjellige versjoner, der jeg TROR og MENER en B bak motorkoden gjorde den svært tuningvennlig. Og den samme versjonen satt vel i 330i. 320i har til info B46 (mener jeg) og er en bittelitt annen motor med noe forskjellig i spesifikasjoner. Det er også diskutert tidligere: Bowiitz reagerte på dette 1
Bowiitz Skrevet Onsdag kl. 07:52 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 07:52 8 minutter siden, fupsaker skrev: Hadde fra 2017 - 2020 en 330i med den motoren, fantastisk motor, fin lyd og godt drag. Ingen problemer på de årene. Det fantes forskjellige versjoner, der jeg TROR og MENER en B bak motorkoden gjorde den svært tuningvennlig. Og den samme versjonen satt vel i 330i. 320i har til info B46 (mener jeg) og er en bittelitt annen motor med noe forskjellig i spesifikasjoner. Det er også diskutert tidligere: Takk for svar. Ja det jeg også kom frem til etter å ha lest meg litt opp angående motorkoder. Har sett på 330i også, men da jeg bare trenger en grei bil til daglig bruk tenker jeg 320i skulle vær nok så fremst den ikke blir alt for slapp 😎 Det kan kanskje stemme, men jeg syns jeg leste en eller annen plass at B46 var en US-variant i stater med strengere utslippskrav, men mulig jeg tar helt feil her. 😅
Yngvejos Skrevet Onsdag kl. 07:57 Skrevet Onsdag kl. 07:57 15 minutes ago, fupsaker said: Hadde fra 2017 - 2020 en 330i med den motoren, fantastisk motor, fin lyd og godt drag. Ingen problemer på de årene. Det fantes forskjellige versjoner, der jeg TROR og MENER en B bak motorkoden gjorde den svært tuningvennlig. Og den samme versjonen satt vel i 330i. 320i har til info B46 (mener jeg) og er en bittelitt annen motor med noe forskjellig i spesifikasjoner. Det er også diskutert tidligere: Det er B48 som står i 320i. Det skal være stabile motorer bortsett fra noen svakheter i kjølesystemet. (Oljefilterhus, plaststuss under innsug og plastrør fra toppdeksel til ekspansjonstank). fupsaker og Bowiitz reagerte på dette 2
fupsaker Skrevet Onsdag kl. 07:57 Skrevet Onsdag kl. 07:57 4 minutter siden, Bowiitz skrev: Takk for svar. Ja det jeg også kom frem til etter å ha lest meg litt opp angående motorkoder. Har sett på 330i også, men da jeg bare trenger en grei bil til daglig bruk tenker jeg 320i skulle vær nok så fremst den ikke blir alt for slapp 😎 Det kan kanskje stemme, men jeg syns jeg leste en eller annen plass at B46 var en US-variant i stater med strengere utslippskrav, men mulig jeg tar helt feil her. 😅 Jeg er ikke helt sikker som sagt, men det er forskjellige motorkoder der ute uansett, avhengig av om det er 320i, 330i, 330e og 330e xdrive. Rotete. Bowiitz reagerte på dette 1
Bowiitz Skrevet Onsdag kl. 08:02 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 08:02 3 minutter siden, fupsaker skrev: Jeg er ikke helt sikker som sagt, men det er forskjellige motorkoder der ute uansett, avhengig av om det er 320i, 330i, 330e og 330e xdrive. Rotete. Ja var ikke bare bare for den vanlige mann i gata å bli klok på, nesten som rakettforskning 😂
fupsaker Skrevet Onsdag kl. 08:06 Skrevet Onsdag kl. 08:06 Og bare for å fyre ytterligere oppunder: https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1690599 Her er det snakk om 330e og hvilken motor de helst vil ha. 😛
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå