Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har problemer med vindusvisker motor på bakrute.

Dro til et annerkjent verksted for diagnose på dette problemet.

Hva som må gjøres : 

Rep av bakrutevisker

Skift bakruteviskermotor

Skift viskergjennomføring

Forbehold om microbryter til glassluken tåler demonteringen

pris lå på 11000+ nok

bmw 5 serie 520d m sport edt 2010 modell E-61 stasjonsvogn 

Mitt spørsmål da til dere som har peiling på bmw, er dette en rimelig pris? , for deler og arbeid?

Annet verksted mente at dette var alt for høyt.

Ny på formuet btw, så om jeg har postet på feil plass eller brutt andre retningslinjer så var dette ikke med vilje :D

Endret av lotipus
Legge til informasjon om bil
Skrevet

Rep av bakrutevisker og skifte av viskermotor, er ikke det det samme? 

Eller er det fiks av ledningsnett det menes? Er det en e61 eller f11?

Skrevet
8 minutter siden, Otis skrev:

Rep av bakrutevisker og skifte av viskermotor, er ikke det det samme? 

Eller er det fiks av ledningsnett det menes? Er det en e61 eller f11?

Hei, takk for svar :) 

Mekaniker sa ingenting om ledningsnett, det er ihvertfall ikke nevnt noe i mailen jeg fikk.

e61 eller f11 det vet jeg ikke :D

men her er noe tilleggsinformasjon fra verksted:

monter bakrute viskermotor ut og inn/skift viskermoto bakr (original)

Monter aksellager for bakrutevisker ut og inn/skift viskergjennomføring.

Oring

Mikrobryter bakrute

Skrevet
4 minutter siden, TurboJens skrev:

For 11.000kr så hadde eg tatt vekk heile driten og tetta holet. 

Takk for for innspill, det blir plan B om alt annet feiler

Skrevet
3 timer siden, lotipus skrev:

e61 eller f11 det vet jeg ikke :D

:) Fra bildene under, ligner bilen din på den hvite eller den sorte?

image.jpeg.a1e014bdc6e6869aff4a92fd1250dcf0.jpeg image.jpeg.5f186fd4062d296c00a58fb0de437933.jpeg

Skrevet

BMW verksted?

Veit de at motoren er gåen? Har de engang testet for + og - ? Eller lader de delekanonen og håper at nok nye deler retter problemet? 

Siden jeg verken har bakrutevisker, F11 eller E61 gjorde jeg ett raskt søk på googlemaskinen og det ser ut til at det er flere ting som påvirker operasjonen. a) rele i reservehjulsbrønnen, b) gjennomrustet gjennomføring (som i praksis kan pusses reint), c) gåen motor og d) kabelbrudd til sensor. Har verkstedet virkelig sjekket ut og bekreftet hvor feilen ligger?

Nå kan jo fastrustet gjennomføring svi motoren etter flere forsøk, men hvis man gjentatte ganger velger å aktivere viskeren uten at det skjer noe, ja da er det sikkert like greit å blende av hullet.

Skrevet
3 minutter siden, lotipus skrev:

Hei :) det ser nok mest ut som den sorte :D

Da vet du for fremtiden at du har en E61 :) F11 overtok for E61 som 2010 modell så her er det viktig å være tydelig :)

Skrevet (endret)
28 minutter siden, PIIIPower skrev:

BMW verksted?

Veit de at motoren er gåen? Har de engang testet for + og - ? Eller lader de delekanonen og håper at nok nye deler retter problemet? 

Siden jeg verken har bakrutevisker, F11 eller E61 gjorde jeg ett raskt søk på googlemaskinen og det ser ut til at det er flere ting som påvirker operasjonen. a) rele i reservehjulsbrønnen, b) gjennomrustet gjennomføring (som i praksis kan pusses reint), c) gåen motor og d) kabelbrudd til sensor. Har verkstedet virkelig sjekket ut og bekreftet hvor feilen ligger?

Nå kan jo fastrustet gjennomføring svi motoren etter flere forsøk, men hvis man gjentatte ganger velger å aktivere viskeren uten at det skjer noe, ja da er det sikkert like greit å blende av hullet.

Jeg vet bare at bilen var hos diagnose kontroll hos verksted ( GS bildeler Trondheim) i noen timer. Da ble det gjort feilsøk ikke bare ang vindusvisker, men også andre ting med bilen, klima anlegg, speilvarmer og div. Helt nøyaktig hva problemet er med bakrutevisker har det står det ikke noe om i mailen fra verksted. Kanskje det ble sagt da jeg var der men isåfall husker jeg det ikke

Endret av lotipus
Glemte å legge til info
Skrevet

Jeg har byttet gjennomføring bak på E61, kostet vel rundt 1000-lappen for uoriginal. Viskermotor er lik som E91, finnes mange brukte der ute så skal være overkommelig å finne brukt til 500 kr ish. Forbeholdet om mikrobryter er fair, da ting der kan knekke. Det virker dog litt rart at både motor og gjennomføring må byttes, det vil jeg si er dårlig feilsøkt.

Jeg har for øvrig ryddet opp etter dårlig feilsøk på min E91. Der byttet tidl. eier til ny motor, som heller ikke funka. Måtte da fikse både ny motor (den han bytta til var ødelagt) og ordne det opprinnelige problemet med ledningsbrudd til bakluka.

Skrevet
1 time siden, Otis skrev:

Har du rapporten fra gs? De pleier å levere det.

Screenshot_20250426-182509.png

Skrevet
1 time siden, E.C. skrev:

Jeg har byttet gjennomføring bak på E61, kostet vel rundt 1000-lappen for uoriginal. Viskermotor er lik som E91, finnes mange brukte der ute så skal være overkommelig å finne brukt til 500 kr ish. Forbeholdet om mikrobryter er fair, da ting der kan knekke. Det virker dog litt rart at både motor og gjennomføring må byttes, det vil jeg si er dårlig feilsøkt.

Jeg har for øvrig ryddet opp etter dårlig feilsøk på min E91. Der byttet tidl. eier til ny motor, som heller ikke funka. Måtte da fikse både ny motor (den han bytta til var ødelagt) og ordne det opprinnelige problemet med ledningsbrudd til bakluka.

Takker for svar😃skjønner at det hadde vært lurt å sitte på noen mekaniske ferdigheter selv 😆billigere også. Sitter langt inne å bruke så mye kroner på å få en vindusvisker til å fungere, men skal man absolutt ha bmw så må man bla opp😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...