magnusekj Skrevet Tirsdag kl. 14:07 Skrevet Tirsdag kl. 14:07 Tenker å kjøpe en BMW e92 320i/d eller en e82 118d, jeg lurer på hva de de vanligste feilene som forekommer på disse bilene er? Takk! sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Tirsdag kl. 14:40 Skrevet Tirsdag kl. 14:40 Skal du ha bensin ,må du være forberedt på mye rart m du ikke kan skru litt selv . På disse bensinmotorene i firesylindret motor så er det oljelekkasje her og der ,valvetronic som kan tulle ,injektorer ,kjede,strammere osv. Har selv fikset opp en firesylindret nå som det meste er tatt på ,forøvrig en lek og skru på . Om det er M47 diesel så er vel disse kjent for være fine motorer uten for mye vås . Hadde jeg vært deg ,hadde jeg valgt diesel av de alternativene du har nevnt .😊 magnusekj reagerte på dette 1
Lars89 Skrevet Tirsdag kl. 14:48 Skrevet Tirsdag kl. 14:48 Disse bilene har nådd en alder som gjør at "alt" kan skje. Trikset er å finne en velholdt bil med få eiere evt en som nylig er påkosta. Det er sjeldent, men det finnes fortsatt. Her er en guide til noe av det vanligste. https://www.fastcar.co.uk/tuning-tech-guides/bmw-3-series-e90-e92-buying-guide-most-common-problems/ magnusekj og sveigis reagerte på dette 2
Alpejohn Skrevet Tirsdag kl. 16:21 Skrevet Tirsdag kl. 16:21 Ikke uvanlig med rusta bakstilling heller, så det er noe å sjekke før evt. kjøp. Og rust generelt. sveigis og magnusekj reagerte på dette 2
magnusekj Skrevet Tirsdag kl. 19:49 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 19:49 jeg har sett en god del på denne e82en: https://www.finn.no/mobility/item/405950495 men den har ganske høy km stand, allikevel følger all service historikk med osvosv. men jeg er usikker på en så høy km stand. Dette vil bli mitt første bil kjøp så jeg er usikker på noen steder så setter pris på all hjelp 🙇♂️
PIIIPower Skrevet Tirsdag kl. 20:33 Skrevet Tirsdag kl. 20:33 N47 motor. Google det litt før du kjøper i alle fall.. (Jeg ville ikke ha gjort det..) magnusekj reagerte på dette 1
Alpejohn Skrevet Tirsdag kl. 20:46 Skrevet Tirsdag kl. 20:46 46 minutter siden, magnusekj skrev: jeg har sett en god del på denne e82en: https://www.finn.no/mobility/item/405950495 Vil bare poengtere at den ikke har automatisk klimaanlegg, ikke sikkert du bryr deg om det, men i mine øyne er det en dealbreaker. Ser den har 6FL Usb og bluetooth handsfree, det er kjekke ting å ha, ser den også har hifi stereo, da har du hvertfall god lyd! Ser også at de ikke nevner noe om registeret er byttet, vist det ikke er gjort hadde jeg vært skeptisk. Det er jo flere ting som potensielt kan koste mye penger her, men det er jo egentlig tilfelle med de fleste modeller. Kan nevne bla. dobbelmassesvinghjul og vibrasjonsdemper på veiva. Men det kommer helt an på om du er i stand til å skru selv eller om den må på verksted for det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå