Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe ny startmotor fra AUTODOC da prisene er gunstige der ?   Når jeg går inn med mitt reg nr får jeg opp  flere alternativer ??  en Ridex med tannantall 11   men de fleste alt bl a fra Stark har tannantall 9  -   tannanntall må vel stemme med orginalen i min bil for å passe?  Ser at Thanssen også har ene som skal passe med 9 i tall. Har noen noen tips og erfaring med disse ?   prisen varierer mellom 1500 og 2200 ( Thansen)  - org GS  vil ha 6800  

Skrevet

Kan hende den originale holder lengre enn både Ridex og Stark. Ofte pant i disse og det er ikke så billig å sende ting til Tyskland, noe å være obs på kontra kjøp i Norge.

Spar heller opp til Bosch evt. Hella vil jeg si.

Skrevet
On 6/27/2025 at 5:01 PM, GAMMELOGGOD said:

Vurderer å kjøpe ny startmotor fra AUTODOC da prisene er gunstige der ?   Når jeg går inn med mitt reg nr får jeg opp  flere alternativer ??  en Ridex med tannantall 11   men de fleste alt bl a fra Stark har tannantall 9  -   tannanntall må vel stemme med orginalen i min bil for å passe?  Ser at Thanssen også har ene som skal passe med 9 i tall. Har noen noen tips og erfaring med disse ?   prisen varierer mellom 1500 og 2200 ( Thansen)  - org GS  vil ha 6800  

Ville anbefalt å gå inn på koed.no skriv inn regnr og hent ut orginal delenummer på startmotor. Søk deretter opp delenummer på autodoc og kryss sjekk at dette samsvarer med delenummer på startmotor som du skal kjøpe. Har opplevd flere ganger at delekatalogen til autodoc ikke alltid samsvarer på skiltnummer. Dette for å slippe å gjøre jobben flere ganger og sende deler tilbake til Tyskland.

Som E.C skriver over er Bosch og Hella en veldig god erstatning til originale deler hvis det ikke er de som lager dette for BMW til din bil fra fabrikk.

Skrevet

Hva er delenr på starteren? Bosch til min M5 koster 4200 hos GS før pant. Synes ikke det er så ille.

Og ja. Verifiser delenummer. Ser for øvrig at det finnes flere Bosch-varianter til min bil, med referanse til samme OEM-nr, så litt jungel der....

Skrevet (endret)

Bare ligg unna Ridex, hvis du ikke vil styre med dobbel jobb og RMA håndtering fra Autodoc på installerte deler.. EMV er en tilnærming til originalen, skjelden perfekt match.

Støtter Hella / Bosch!

Ed: Valeo er også OEM til flere merker og et stort sett ok.

Endret av PIIIPower

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...