Mag.bmwe39 Skrevet Søndag kl. 22:21 Skrevet Søndag kl. 22:21 Hei! Var ute å kjørte i går da f11’a plutslig blei veldig stiv å kjøre. Gikk ut å sjekka og den hadde senket seg helt ned som jeg trodde. Mistenkte først at det var kompressoren som hadde tatt kveld for den har nemlig duret «unormalt» mye siste halvåret. Plukka ut kompressoren idag og tvangskjørte 12v på den og den jobber «fint» enda. Testa også overtrykksventilen og den også virka. Satt kompressoren i bilen igjen og koblet til alt untatt strømforsyningen for jeg ville måle om den fikk strøm når jeg starta bilen. Det kommer ikke strøm frem til kompressoren. Har sjekket sikringene og det er ikke der problemet er. Jeg har Hørt noe snakk om ventil blokken på kompressoren. Kan det vere den som er gåen? Eller har den en irellevant funksjon som ikke kan vere årsaken til dette problemet?
laffe Skrevet Søndag kl. 23:18 Skrevet Søndag kl. 23:18 Stod bilen nedsenket når du startet den? For bilen vil kanskje bare sende strøm til kompressoren når den registrer at høyden er for lav?
Hpi Skrevet i går, 08:42 Skrevet i går, 08:42 På min f01 er det et grønt rele som sender strøm til kompressor som er kjent for å feile. Dette følger med når du kjøper ny kompressor og skal byttes for at garanti gjelder på ny kompressor. Kan være dette siden den virker når du tvangskjører den på 12V.
Mag.bmwe39 Skrevet i går, 09:09 Forfatter Skrevet i går, 09:09 9 timer siden, laffe skrev: Stod bilen nedsenket når du startet den? For bilen vil kanskje bare sende strøm til kompressoren når den registrer at høyden er for lav? Nei, bilen var oppe når eg startet og etter 10 min kjøring datt den helt ned…
dopus Skrevet i går, 11:03 Skrevet i går, 11:03 falt ned på begge sider??? falt ned på en side= mest sannsynlig belg, kan også være luftslangen fra blokk til belg, men det er sjeldent falt ned begge sider= overtrykksventil. fordelingsblokk,kompressor, rele.
dopus Skrevet i går, 11:05 Skrevet i går, 11:05 (endret) Hvis du har tilgang til ISTA, så kan du bruke ISTA for å løfte og senke bilen bak, for å teste om den løfter bilen når kompressoren går. Da overtrykksventilen min rusta fast så løftet den på 3 eller 4 forsøket med ISTA løfte funksjon. Endret i går, 11:06 av dopus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå