Patryck Skrevet Søndag kl. 12:58 Skrevet Søndag kl. 12:58 (endret) Kjøpte nylig en 2005 523i e60 med n52, men gleden ble kortvarig. Kom ikke lenger enn 10 kilometer før motorlampen begynte å lyse. Bilen kjører fint, er kun ved fullstans ved lyskryss at bilen hopper litt fram før den stopper, det var også slik motorlampen kom på første gang. Den går vekk av seg selv til tider, og kommer kun tilbake når bilen rykker ved fullstans igjen på et tilfeldig tidspunkt. Annet er at turtellernålen vibrerer på tomgang etter oppstart. Jeg leverte den inn til GS i Trondheim for diagnose, feilkodene var: 002A82, DME: Innsugnings-VANOS 002A87, DME: Avgass-VANOS 002E8E, BSD, Beskjed, intelligent batterisensor(IBS) mangler. 00E5C4, CID: K-CAN Ledningsfeil 00E714, Beskjed (batterispenning, 0x3BE) feilaktig, mottaker IHKA, sender DME-DDE S 0160, Ingen kommunikasjon mulig med: powermodul GS mente det kunne være magnetventilene som var årsaken, samt en del mer, men ville begynne der. På fredag så ble magnetventilene byttet og begge kamakselsensorene, og tok ikke lang tid før det begynte å lyse igjen. Er det noen som har hatt samme erfaringer eller eventuelle forslag? Jeg har prøvd å finne lignende symptomer på google, men ramser bare opp diverse. Endret Søndag kl. 13:23 av Patryck
PIIIPower Skrevet Søndag kl. 14:08 Skrevet Søndag kl. 14:08 🎉 Flott å fyre av delekanonen med meninger og god tro🎉 ehh.. Det bør ryddes i signalfeil først. Hjelper ikke å bytte støvsugerpose hvis noen har klippet kabelen.. Det er umulig å feilsøke på nett, men jeg ville ha sjekket alle ledere til de tre nederste kodene. Jeg kan jo gjette på kabelbrudd eller utfall av jord. 00E714 peker jo på DME, som kode 1 og 2..
Otis Skrevet Søndag kl. 14:37 Skrevet Søndag kl. 14:37 Å skifte magnetventilene uten å kontrollere noe først er litt galskap. Hvordan var silen til solenoidene? Var de tilsmusset? Er det nok olje på motoren? Er oljekvaliteten god nok? Og hvilke feilkoder har du nå? Akkurat de samme? Hvilke feilkoder var "history" og hvilke var tilstede/aktive? Før og etter skifte? Det er kun 2A82 og 2A87 som skal gi kjørbarhets problemer og merke noe på motoren. De andre skal ikke gjøre det.
Reef89 Skrevet Søndag kl. 14:40 Skrevet Søndag kl. 14:40 (endret) 002A82: -Servicemerknad: Kontroller VANOS-magnetventilen for forurensning, og fjern filtergitteret med fliken ved alvorlig forurensning. -Installer ny magnetventil. -Skift ut VANOS-enheten. -Gå alltid frem trinn for trinn - Kontroller systemet etter hvert trinn.. tøm feilminnet i kontrollmodulen og test driften. 002A87: Har med Oksygensensor før kat. å gjøre. = Sjekk ledninger/plugger mellom DME og lambdasonde før kat. ..evt. skift sensor. Endret Søndag kl. 14:49 av Reef89 Patryck reagerte på dette 1
Patryck Skrevet Søndag kl. 15:03 Forfatter Skrevet Søndag kl. 15:03 Jeg fikk den diagnosen hos GS og har ikke tilgang til å kunne gjøre det selv, ikke før i neste uke når jeg reiser til Bergen. Arbeidet ble utført av GS selv. Siste service ble gjort av selger før kjøp, og oljenivå er på max i skjermen. Takk for svar
Otis Skrevet Søndag kl. 15:23 Skrevet Søndag kl. 15:23 Jeg kan bistå deg med diagnose i Trondheim. Så du kan ta kontakt om du vil. mr.pingu og Patryck reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå