Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet innsugsventil / steupeventil ved innsug/egr på min 2008 e61 525d lci i april. Den originale hadde kilt seg. Kjøpte en uoriginal fra koef og alt ble ok. Nå så jeg det lå feilkode på den i forbindelse med bytte av glødeplugger.  Er disse bilene følsomme på uoriginale deler her? Kan den nye være defekt eller kan det være noe annet som gir koden begynte jeg å lure på. Erfaringer noen?

bilen går for øvrig normalt etter hva jeg kan se  

Skrevet

Det er jo ikke umulig at den nye delen faktisk er defekt. Det er dessverre blitt slik at alle deler som lages, så skal det spares over alt. Og dermed så er kvaliteten, slik man mener den burde være, delvis borte.

Når det er sagt, så er det mulig at det er ledningsbrudd eller at DDE faktisk er ødelagt. Men det er vel mindre sannsynlig enn en ødelagt ny del.

Skrevet

Hadde det vært feil på ledningsnett eller ecu så hadde det sikkert vært mange problemer 

@yngvejos  var dette også på m57?

Skrevet
1 time siden, Robin L skrev:

Hadde det vært feil på ledningsnett eller ecu så hadde det sikkert vært mange problemer 

@yngvejos  var dette også på m57?

Nå er det lite sannsynlig med ledningsnett feil. Men det kan fremdeles være dårlig kontakt i pluggen på spjeld eller kun feil med de ledere til spjeld. 

I tillegg kan det være feil med den utgangen på DDE, som ikke er til andre funksjoner. 

Så å anta sånt er dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...