Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Skrevet September 26 Jeg har kjøpt en 318d 2007 mod til jentungen i huset som plutselig ikke vil starte. Det vil si den starter hvis jeg bruker starthjelp ( gir ca 125A), men stopper når den kobles fra. Byttet jordingskabel og batteri. Den starter ikke hvis jeg bruker startkabler og en annen bil. Dette gir tydelig vis ikke nok strøm. Ingen feilmelding med icarsoft pro. Noen som har en anelse hva dette kan være?
Otis Skrevet September 26 Skrevet September 26 Hvilke spenning har du mellom pluss og jord i motorrommet?
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 11 minutter siden, Otis skrev: Hvilke spenning har du mellom pluss og jord i motorrommet? Der har jeg 13,4V
Otis Skrevet September 26 Skrevet September 26 Det høres rart ut. For det må jo være med startkabler, og det er uvesentlig. Du må måle der, når du ikke bruker startkabler.
Haug530D Skrevet September 26 Skrevet September 26 Kan jo være batteriet som rett og slett er kaputt, tror disse bilene er litt kresne når det gjelder batteri, har e87 som jeg ikke fikk til og lade batteri når det sto i bilen, når batteriet var oppladet så gikk det.
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 10 minutter siden, Otis skrev: Det høres rart ut. For det må jo være med startkabler, og det er uvesentlig. Du må måle der, når du ikke bruker startkabler. Måler uten startkabler, men akkurat koblet fra lader
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 9 minutter siden, Haug530D skrev: Kan jo være batteriet som rett og slett er kaputt, tror disse bilene er litt kresne når det gjelder batteri, har e87 som jeg ikke fikk til og lade batteri når det sto i bilen, når batteriet var oppladet så gikk det. Nytt batteri og ny jordkabel
Otis Skrevet September 26 Skrevet September 26 Siden bilen stopper når du kobler fra batteriet, så mangler du strøm en plass. Det mest nærliggende å tro er manglende batteri strøm til motor. Oppstod problemene samtidig?
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 5 minutter siden, Otis skrev: Siden bilen stopper når du kobler fra batteriet, så mangler du strøm en plass. Det mest nærliggende å tro er manglende batteri strøm til motor. Oppstod problemene samtidig? Bilen startet og gikk fint 3 gangarter bytte av batteri, så ville den ikke starte. Byttet jordingskabel da startet den og gikk med startkabler noen ganger. Nå starter den ikke med startkabler kun profesjonell starthjelp som gir nok strøm, men stopper når den kobles fra. Skjønner ikke hva det kan være så lenge jeg har strøm frem til pluss i motorrommet.
E.C. Skrevet September 26 Skrevet September 26 Det er et kjempetypisk problem med strømkabelgjennomføring under batterikassa bak. Da er det problem på plusskabelen. Spørsmålet er hva du måler mellom motorblokka og plussforbindelse i motorrom i det bilen prøver å starte. Otis reagerte på dette 1
E.C. Skrevet September 26 Skrevet September 26 27 minutes ago, Bayerische Motor Werke said: Der har jeg 13,4V 1 minute ago, Bayerische Motor Werke said: . Skjønner ikke hva det kan være så lenge jeg har strøm frem til pluss i motorrommet. Hvis dette er uten last er det ganske uvesentlig. Mål med last. Otis reagerte på dette 1
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 8 minutter siden, E.C. skrev: Det er et kjempetypisk problem med strømkabelgjennomføring under batterikassa bak. Da er det problem på plusskabelen. Spørsmålet er hva du måler mellom motorblokka og plussforbindelse i motorrom i det bilen prøver å starte. Da synker spenningen til 10,8V mens starteren går
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 8 minutter siden, E.C. skrev: Hvis dette er uten last er det ganske uvesentlig. Mål med last. Spenningen synker til 10,8V mens starteren går
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 Akkurat nå, Otis skrev: Uten startkabler? Ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå