E.C. Skrevet September 26 Skrevet September 26 Hvis du måler 10,8V i motorrom når starteren går, uten å bruke starthjelp, så burde det være godt nok hva strømtilførsel angår. Du sier at den starter med skikkelig starthjelp og dør ut så fort starthjelpen blir koblet fra. Kan du prøve å måle spenning i motorrom hele veien da? Altså før oppstart, under og i det det kobles fra. Høres jo litt rart ut.
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 17 minutter siden, E.C. skrev: Hvis du måler 10,8V i motorrom når starteren går, uten å bruke starthjelp, så burde det være godt nok hva strømtilførsel angår. Du sier at den starter med skikkelig starthjelp og dør ut så fort starthjelpen blir koblet fra. Kan du prøve å måle spenning i motorrom hele veien da? Altså før oppstart, under og i det det kobles fra. Høres jo litt rart ut. Usikker for nå røk 160A sikringene på starthjelp når jeg forsøkte å starte 😞
Otis Skrevet September 26 Skrevet September 26 Høres ut som motoren egentlig er defekt på en måte. Har den olje?
Haug530D Skrevet September 26 Skrevet September 26 53 minutter siden, E.C. skrev: Det er et kjempetypisk problem med strømkabelgjennomføring under batterikassa bak. Da er det problem på plusskabelen. Spørsmålet er hva du måler mellom motorblokka og plussforbindelse i motorrom i det bilen prøver å starte. Tror nok jeg ville startet her ja, kople fra batteri, gå under bil og skru løs pluss kabel ved plastkassen og pusset rent kontaktene.
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 Akkurat nå, Otis skrev: Høres ut som motoren egentlig er defekt på en måte. Har den olje? Ja, den har olje. Den går fint når en har fått start og får strøm
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 1 minutt siden, Haug530D skrev: Tror nok jeg ville startet her ja, kople fra batteri, gå under bil og skru løs pluss kabel ved plastkassen og pusset rent kontaktene. Får titte på dette i morgen 😀
Otis Skrevet September 26 Skrevet September 26 Høres utrolig ut at 160a sikring skal gå, men motoren er helt ok. 160aX12v=1920watt. Det er utrolig mye strøm. Den 160a sikringen, gikk den på bilen eller startbooster?
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 1 minutt siden, Otis skrev: Høres utrolig ut at 160a sikring skal gå, men motoren er helt ok. 160aX12v=1920watt. Det er utrolig mye strøm. Den 160a sikringen, gikk den på bilen eller startbooster? Den gikk på startbooster
Otis Skrevet September 26 Skrevet September 26 Something ain't right. Går motoren rundt, ved forsøk på start uten starthjelp?
Bayerische Motor Werke Skrevet September 26 Forfatter Skrevet September 26 Akkurat nå, Otis skrev: Something ain't right. Går motoren rundt, ved forsøk på start uten starthjelp? Ja, men tenner ikke
E.C. Skrevet September 26 Skrevet September 26 Jeg tenkte litt i baner tett dpf, går an å måle mottrykk på live data under startforsøk. Hadde en kar med litt tilsvarende symptom en gang der alt det andre var i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå