thansen Skrevet Mandag kl. 09:25 Skrevet Mandag kl. 09:25 Var visst på tide med nye indre endeledd. Ytre har jeg byttet for ca 2år siden. Problemet er at feks hos eurodel så har ATLE 240mm lengde og ett annet merke har 219mm lengde. Er det noen som vet hva OEM lengden er? Finner ingenting på realoem da de har hele styrestangen som komplett. Er snakk om en x3 e83 2004 model.
*MrB* Skrevet Mandag kl. 09:28 Skrevet Mandag kl. 09:28 Hva får du opp når du søker på delenummer hos f.eks. Eurodel da? Forskjellige lengder da også? Husker ikke om E83 kunne fåes med RWD. Mulig det er annen lengde da.
thansen Skrevet Mandag kl. 09:31 Forfatter Skrevet Mandag kl. 09:31 (endret) 3 minutes ago, *MrB* said: Hva får du opp når du søker på delenummer hos f.eks. Eurodel da? Forskjellige lengder da også? Husker ikke om E83 kunne fåes med RWD. Mulig det er annen lengde da. Får opp 2 forskjellige lengder med delenummer og skiltnummer. Delenummer finnes også bare med "hele lengder". Med indre og ytre endeledd samlet. Endret Mandag kl. 09:31 av thansen
*MrB* Skrevet Mandag kl. 10:57 Skrevet Mandag kl. 10:57 (endret) Lemførder kommer bare opp med 1 type for indre endeledd (og 1 type for komplett) på det nummeret: Om andre merker oppgir andre lengder, så kan det rett og slett være måten de oppgir lengde på. Totallengde vs effektiv lengde f.eks. Edit: Dette var fra Autodoc Endret Mandag kl. 10:57 av *MrB*
thansen Skrevet Mandag kl. 11:00 Forfatter Skrevet Mandag kl. 11:00 (endret) google sin AI mente at 219mm er for e83 og 240mm er for f25 chassie men dette ville jeg tatt med en god klype salt.. Endret Mandag kl. 11:05 av thansen
HakonLimseth Skrevet Mandag kl. 11:29 Skrevet Mandag kl. 11:29 Bildeler.no oppgir at det indre endeleddet/styrestaget er 219 mm. De lover å levere riktig del første gang, og jeg har aldri opplevd å få feil deler fra dem. Et eksempel er da jeg måtte bytte bakbremser på en Audi. VAG-gruppen bruker PR-koder for å spesifisere hvilke skiver som passer, men disse kodene kan være vanskelige å få tak i. Derfor opplevde jeg at både Skruvat, Eurodel og Autodoc hadde tre ulike alternativer å velge mellom. Hos Bildeler.no fantes det derimot bare ett og det viste seg å være riktig (Fikk det også bekreftet av Møller bil). Personlig ville jeg derfor valgt å stole på dem, men selvfølgelig sjansen er der for at de også tar feil.
thansen Skrevet Tirsdag kl. 09:16 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 09:16 21 hours ago, HakonLimseth said: Bildeler.no oppgir at det indre endeleddet/styrestaget er 219 mm. De lover å levere riktig del første gang, og jeg har aldri opplevd å få feil deler fra dem. Et eksempel er da jeg måtte bytte bakbremser på en Audi. VAG-gruppen bruker PR-koder for å spesifisere hvilke skiver som passer, men disse kodene kan være vanskelige å få tak i. Derfor opplevde jeg at både Skruvat, Eurodel og Autodoc hadde tre ulike alternativer å velge mellom. Hos Bildeler.no fantes det derimot bare ett og det viste seg å være riktig (Fikk det også bekreftet av Møller bil). Personlig ville jeg derfor valgt å stole på dem, men selvfølgelig sjansen er der for at de også tar feil. eurodel bekreftet det du sa tidligere at det kun handler om hvor produsente måler stagen ifra. Så alle indre endeledd skal passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå