sbidne Skrevet November 1 Skrevet November 1 Hei. Bmw e91 318d 2010 starter ikkje. Motor prøve og kinne før den stopper. Men viss ein opner opp eine dieselrøret til ein injector kinner motoren. Men med ei gong ein stenger dieselrøret at, vill ikkje motoren kinne mer. Det er ingen feilkoder. Nokon som har nokon tips/erfaringer?
Otis Skrevet November 1 Skrevet November 1 Har du noe mer info om hva som skjedde før? Sånn umiddelbart høres det jo ut som det har vært gjort noe mer, som kan påvirke ting. For å løsne et dyserør, så vil bilen plutselig kinne? Det er utrolig spesielt. Men du kan jo sjekke om det er noen ledninger som kommer borti noe?
sbidne Skrevet November 2 Forfatter Skrevet November 2 Bilen stoppet bare av seg sjølv. Har bare drevet og feilsøkt og av rein tilfeldighet vart det prøvd og opne eine dyserøret og sleppe ut trykket i railen. So den kinner når det ikkje er trykk i railen og stopper og kinne når det blir trykk virker det som.
Otis Skrevet November 2 Skrevet November 2 Et ting som kan være fornuftig (kanskje) å sjekke. Se etter spon i trykkventilen på rail. Det hadde jo vært artig å vite trykket på rail, når den forsøker å starte og når ikke. Pussig at den skal forsøke å starte når du mister trykket...
Larssoyl Skrevet November 2 Skrevet November 2 Enig, pussig feil.. Kan også ta ut ventil på høytrykkspumpe og se etter spon der 🤔 PS: Rengjør godt rundt ting du demonterer på dieselsystemet, disse er ikke glad i fremmede partikler..
sbidne Skrevet Søndag kl. 17:00 Forfatter Skrevet Søndag kl. 17:00 skiftet ventil/regulatoren på høytrykkspumpa og då kidnet bilen og fekk start. Den gjekk heilt fint på tomgang, men mistet kraft når ein var rundt 3000omdr. dagen etter startet den ikkje igjen, men den kinner. får opp feilkoden 4b90 - rail pressure monitoring on start. Nokon som har våre borti noko lignende?
sbidne Skrevet Søndag kl. 18:54 Forfatter Skrevet Søndag kl. 18:54 Nei fann ikkje noko spon. Hadde av sensoren på railen og det var ikkje spon der heller.
Otis Skrevet Søndag kl. 19:56 Skrevet Søndag kl. 19:56 Feilkoden sier manglende trykk i rail. Så enten mangler du diesel, eller trykk, som kan være det samme. Har du tilgang til å lese av trykk fra pumpa i tanken?
sbidne Skrevet Søndag kl. 20:07 Forfatter Skrevet Søndag kl. 20:07 Har tilgang til ista+ so der kan ein vell sjå status på pumpa? Men må vell lage til manometer viss ein skal kunne lese av nøyaktig trykk? Otis reagerte på dette 1
Nyheim Skrevet Mandag kl. 02:21 Skrevet Mandag kl. 02:21 Høres ut som CP4 har tatt kveld. Koble opp ista+ og les av diesel høyttrykk på railen. Den skal jo være 2000 og noe bar.
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 12:56 Skrevet Mandag kl. 12:56 Har du sjekket om pumpa i tanken gir riktig trykk? Den skal vel gi 5-6 bar..
E.C. Skrevet Mandag kl. 14:49 Skrevet Mandag kl. 14:49 Typisk diesel er at man alltid skal ha 4+ bar matetrykk og ca. 300 bar på rail ved oppstart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå