Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

bmw f31 320d 2014-mod

Hei, leverte bilen min på verksted for å fikse kast i bremseskive. når bilen var ferdig fikk jeg beskjed om att bilen ikke burde kjørast og att registerkjedet kunne være dårlig. 

bilen var heilt fin når jeg leverte den og dagen etter hørtest det ut som en skrape/rassle lyd bilmekaniker sa det var slik når han startet bilen

legger ved video av oppstart på bilen

noen som har peiling på om hva det kan være noe annet enn registerkjedet?

Endret av TorjusV
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men lyden var ganske ekstrem og ikke noe jeg ville kjørt med i hvert fall. Men jeg er ikke sikker på om det er kjede eller noe annet, innbilte meg at lyden av raslende kjede ville være mindre påfallende enn lyden i videoen, men over 10 år siden jeg hørte en N47 kjede som raslet så er stor sannsynlighet for at jeg tar feil. Et slitt kjede er jo heller ikke noe som pleier skje over natta. Vet ikke om kjede strammer kan gå i stykker på disse?

Et skudd i blinde fra min side, men kan det være at den ikke går skikkelig på alle 4 sylindre når du starter opp. Kanskje feil med en injektor/dyse eller dårlig gløding? 

Skrevet

Hørtes voldsomt ut til å være register. Hørtes faktisk mer ut som heftig rådebank. Men verken registerrasling eller rådebank burde oppstå så voldsomt og så plutselig. Har mekaniker sett under panseret? Eller fått lest ut evt koder?

Vil tro de har vært under panseret ifm bremsejobben. Kan noe ha skjedd da?

Skrevet (endret)
35 minutter siden, *MrB* skrev:

Men verken registerrasling eller rådebank burde oppstå så voldsomt og så plutselig. Har mekaniker sett under panseret?

Rammelager kan nok bli med rundt på n47 også, da blir det ganske kjapt rådebank. Hadde nok startet med å tappe og inspisere olje å filter for spon/glitter.

evt om det er plastdeler vist det skulle være et kjefe som er veldig slakt

Endret av Ingvaldsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...