Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan se ut til at spylerpumpen min har tatt kvelden.

Frontlyktene blir spylt, men det kommer ingen væske på frontruten. Så vidt jeg kan se er det to forskjellige pumper. Har sjekket aktuelle sikringer under hanskerom, og de er hele. Har prøvd å starte pumpen manuelt med ProTool, men ingenting skjedde da heller. Frontlyktene ble spylt når jeg aktiverte den pumpen. 

Kan man da anta at det er pumpen selv? Er det eventuelt noe annet jeg bør sjekke? 

Så til mitt neste spørsmål, er det noen som har byttet spylerpumpe på E70 her? Virker som en keitete jobb, der høyre framskjerm må demonteres for å få tilgang. 

Skrevet

Kan være spylervæske fryst fast i rør/dyser. Slange knekt eller klemt igjen. Du bør i alle fall prøve å høre etter lyd fra pumpa ved spylertank når du aktiverer med diagnoseutstyr.

Du kan for så vidt anta pumpen, men det kan også være ledningsbrudd. Feil på modul anser jeg som lite sannsynlig, men man kunne jo ha koblet opp testlys direkte på utgangen som pumpa kobles opp til for å sjekke det fra modul-siden. Ellers må du uansett demontere fram til pumpa for å måle om det kommer strøm fram (med last, type testpære på noen watt, ikke bare måle spenning).

Skrevet

Det er skikkelig piss jobb å komme til den spylevæske tanken. Jeg fikk ikke av skjermen sist, så da får jeg ikke av tanken heller. Men jeg fikk bøyd skjermen nok ut, til at jeg kunne skifte pumpe på min tank. 

Hos meg så var det frostspreng som var problemet til at det lak rundt pumpa/pumpen. 

Nå lekker det på nytt.... Må av med dette på nytt. 

Skrevet

Ingen lyd fra pumpa ved aktivering nei. 

Så du fikk til å skifte pumpa uten å løsne skjermen i det hele tatt, bare ved å fjerne innerskjerm? 

Skrevet

Ja, men jeg måtte løsne alle skruer til skjermen. Når skjermen står helt på plass, så er det jævlig trangt inni hjulbuen. Når jeg bøyde ut skjermen, så knakk jeg også nivåsensor ledningsfeste. Så vær obs. Det var en meget stram ledning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...