Norbert Skrevet Tirsdag kl. 11:44 Skrevet Tirsdag kl. 11:44 Vi har en BMW 218i Gran Tourer (2016-modell). Gasspedalen/pedalcoveret har løsnet fra gulvet. Det er til tider utfordrende å bruke pedalen mens vi kjører. Det kan se ut som om plastikken nederst på den ene siden har sprukket. Pedalen festes derfor ikke nederst på den siden og det gjør at coveret glir av på den andre siden. Jeg har lagt ved noen bilder. Er dette en enkel reparasjon som jeg kan gjøre selv? Holder det å bytte bare pedalcoveret eller må hele gasspedalen byttes? All hjelp, tips og informasjon tas imot med stor takk.
E.C. Skrevet Tirsdag kl. 12:04 Skrevet Tirsdag kl. 12:04 Enkleste er å få tak i en brukt gasspedal. Disse holdes normalt av én skrue nederst, enkelt å bytte. Ser du kjører gulvmatte oppå gulvmatte. Det er ganske fy-fy mtp. at de lettere kan skli oppå/under pedaler. Anbefaler at du tar ut tøymattene i gummimatte-sesongen. Norbert, Lars89, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
mr.pingu Skrevet Tirsdag kl. 12:04 Skrevet Tirsdag kl. 12:04 Sitter skrudd med den skrue nederst og så er resten klipset fast. Om plasten er knekt vil jeg tro du må ha ny pedal. Koster brukt ikke så mye Gasspedalen er 1 del. Kan nesten bruke hvilken som helst gasspedal, jeg har en G-series i min F4x. Synes den var finere med metal Hos min var det forresten en garantisak at den har løsnet (forrige eier). Legger ved instruksene, veldig grei jobb å gjøre selv. Norbert, fupsaker og E.C. reagerte på dette 2 1
Norbert Skrevet Tirsdag kl. 14:17 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 14:17 2 hours ago, E.C. said: Enkleste er å få tak i en brukt gasspedal. Disse holdes normalt av én skrue nederst, enkelt å bytte. Ser du kjører gulvmatte oppå gulvmatte. Det er ganske fy-fy mtp. at de lettere kan skli oppå/under pedaler. Anbefaler at du tar ut tøymattene i gummimatte-sesongen. Dobbel matte er fy-fy. Haha. Notert. Skal ordne før jeg kjører hjemover. Takk for hjelpen! E.C. reagerte på dette 1
Norbert Skrevet Tirsdag kl. 14:20 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 14:20 2 hours ago, mr.pingu said: Sitter skrudd med den skrue nederst og så er resten klipset fast. Om plasten er knekt vil jeg tro du må ha ny pedal. Koster brukt ikke så mye Gasspedalen er 1 del. Kan nesten bruke hvilken som helst gasspedal, jeg har en G-series i min F4x. Synes den var finere med metal Hos min var det forresten en garantisak at den har løsnet (forrige eier). Legger ved instruksene, veldig grei jobb å gjøre selv. Takk for tipset. Godt å vite at det er en grei jobb å gjøre selv. For en bilanalfabet (med dobbelmatte) så er det godt å høre at byttet av gasspedal ikke er komplisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå