Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig koblet til evry på min 525tds. fulgte en instruks video og gjorde alt riktig. men funker ikke...

spurte AI, og den sa at man tydeligvis ikke sku koble til kabel nr 3 og i stede sku kutte nr 2 og installere kabler på hver ende av den kabelen som da skall gå inn i kabinen. kan dette stemme??

Skrevet

No shit Sherlock. 
Det er nok leenge siden dette var populær måte å få mer bunndrag. Nå i dag så blir de fleste bilene tunet isteden for. Powerbox og slikt er tiden forbi. Her får su nok det beste svaret ved å google og kikke på de som har styret med det før. I prinsippet så er det bare en motstand som skal lure hjernen til å gi mer suppe pga modfisert temperatur giver. Det kan igjen føre til andre problemer som ved start, sprekte stempel, diesel i olje som igjen skåret lager osv. 

Skrevet
10 timer siden, Sand1 skrev:

No shit Sherlock. 
Det er nok leenge siden dette var populær måte å få mer bunndrag. Nå i dag så blir de fleste bilene tunet isteden for. Powerbox og slikt er tiden forbi. Her får su nok det beste svaret ved å google og kikke på de som har styret med det før. I prinsippet så er det bare en motstand som skal lure hjernen til å gi mer suppe pga modfisert temperatur giver. Det kan igjen føre til andre problemer som ved start, sprekte stempel, diesel i olje som igjen skåret lager osv. 

takk for at du  forklarte noe æ e helt klar over!

No e det sånn at det va ikke det æ lurte på, og ikke ditt problem ka æ velge å gjør med bilen min. Så kjør din egen bil og la mine stempler leve sitt eget liv.

Skrevet
On 1/15/2026 at 10:04 PM, sigveEvenstad said:

Har nylig koblet til evry på min 525tds. fulgte en instruks video og gjorde alt riktig. men funker ikke...

spurte AI, og den sa at man tydeligvis ikke sku koble til kabel nr 3 og i stede sku kutte nr 2 og installere kabler på hver ende av den kabelen som da skall gå inn i kabinen. kan dette stemme??

Du har ikke gjort alt riktig hvis det ikke funker.

AI er en språk modell som ikke kan noe om bil, den sauser sammen diverse usannheter som har blitt postet på forum oppigjennom tidene og presenterer det på en "troverdig" måte. Hvis du bruker AI som oppslagsverk for å reparere eller modifisere bilen din, vil det før eller siden gå fryktelig galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...