usirnes Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden 21 timer siden, Otis skrev: Spørs hvor mye som er vanlig å blø ut, sannsynligvis bakover, etter stans da. Evt er det kamera inn i sylinder for å se etter bensin. 11 timer siden, *MrB* skrev: Det ligger noen YouTube-videoer der ute, der nettopp dette gjøres. Jeg har funnet ut litt mer idag jeg, tok ut alle tennpluggene og sjekket med boroskop. I sylinder 5 lå det en god dam med bensin, og sylinder 6 så litt "våt" ut, men med at den sylinderen var nærme toppen så klarte jeg ikke å se ut i kanten der bensinen hadde lagt seg. Så nå er jo det store spørsmålet om jeg skal bare ta å bytte alle med en gang, de er jo av uviss alder, men hvertfall mer enn 5 år og 50k km gamle (så lenge jeg har eid den). Skal uansett kjøpe en sånn digital diagnose av bimmerprofs siden det bare er 50 euro, kanskje de ser noe mer enn meg om noe annet også kan være/er feil https://imgur.com/a/GQqKZdh
Haug530D Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 8 minutter siden, usirnes skrev: Jeg har funnet ut litt mer idag jeg, tok ut alle tennpluggene og sjekket med boroskop. I sylinder 5 lå det en god dam med bensin, og sylinder 6 så litt "våt" ut, men med at den sylinderen var nærme toppen så klarte jeg ikke å se ut i kanten der bensinen hadde lagt seg. Så nå er jo det store spørsmålet om jeg skal bare ta å bytte alle med en gang, de er jo av uviss alder, men hvertfall mer enn 5 år og 50k km gamle (så lenge jeg har eid den). Skal uansett kjøpe en sånn digital diagnose av bimmerprofs siden det bare er 50 euro, kanskje de ser noe mer enn meg om noe annet også kan være/er feil https://imgur.com/a/GQqKZdh Er jo kjent problem at injektorer lekker på N43/N53 motorene og fler, så ville nok ha byttet alle ja, vær sikker på og få tak i Index11 injektorer, da disse er de som skal være sist og best.
usirnes Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden 1 minutt siden, Haug530D skrev: Er jo kjent problem at injektorer lekker på N43/N53 motorene og fler, så ville nok ha byttet alle ja, vær sikker på og få tak i Index11 injektorer, da disse er de som skal være sist og best. Yes, jeg skal være sikker på at jeg får tak i index 11. Vet du om de har forskjellig OEN nummer som Index 7 og 9?
Haug530D Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) 6 minutter siden, usirnes skrev: Yes, jeg skal være sikker på at jeg får tak i index 11. Vet du om de har forskjellig OEN nummer som Index 7 og 9? 13537589048 er vel index 11 Endret 10 timer siden av Haug530D
*MrB* Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Virker som problemet ditt er bekreftet da ja. Index 12 skal angivelig funke også. Selv om de er til n54. (youtubepåstand. Ta det med litt salt). Handler du nye deler hos BMW nå, får du ikke noe annet enn index 11. Om du bytter alle koster det jo litt, men når en eller noen få feiler, er de andre neppe så langt bak. Endret 10 timer siden av *MrB*
usirnes Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden 14 minutter siden, usirnes skrev: Yes, jeg skal være sikker på at jeg får tak i index 11. Vet du om de har forskjellig OEN nummer som Index 7 og 9? 9 minutter siden, Haug530D skrev: 13537589048 er vel index 11 Ser ut som at Index 07, 09 og 11 har samme delenummer 4 minutter siden, *MrB* skrev: Virker som problemet ditt er bekreftet da ja. Index 12 skal angivelig funke også. Selv om de er til n54. (youtubepåstand. Ta det med litt salt). Handler du nye deler hos BMW nå, får du ikke noe annet enn index 11. Om du bytter alle koster det jo litt, men når en eller noen få feiler, er de andre neppe så langt bak. Ja det virker jo sånn, så mysteriet virker hvertfall løst på Bank 2. Men på Bank 1 er det knusktørt, så jeg vet ikke helt hva som skylder det da. Hmm interresant, jeg så det nevnt på en tråd på E90post (ikke min tråd, den har forøvrig ikke fått noe respons. Så det er tilsynelatende mye bedre aktivitet her inne) at Index 12 ikke passet n53 pga forskjellig bensin mengde sprøytet inn. Men det er verdt å undersøke litt mer. Ja okei, det er jo bra da. Ja det er litt i de gater jeg tenker og, litt preventative maintenance skader ikke heller. Er jo også litt styrete med de adaptasjonene.
*MrB* Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Når jeg tenker meg om var det faktisk en aksjon fra BMW på disse dysene i sin tid. Da var det index 11 som var oppgraderingen. Men som sagt: De feiler tilslutt de også. Å kjøpe brukte index 8 (som det visst finnes massevis av der ute) hadde jeg ikke satset på. Har heller ikke noe godt svar ang bank 1, dessverre. Endret 9 timer siden av *MrB*
Haug530D Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 46 minutter siden, usirnes skrev: Ser ut som at Index 07, 09 og 11 har samme delenummer Ja det virker jo sånn, så mysteriet virker hvertfall løst på Bank 2. Men på Bank 1 er det knusktørt, så jeg vet ikke helt hva som skylder det da. Hmm interresant, jeg så det nevnt på en tråd på E90post (ikke min tråd, den har forøvrig ikke fått noe respons. Så det er tilsynelatende mye bedre aktivitet her inne) at Index 12 ikke passet n53 pga forskjellig bensin mengde sprøytet inn. Men det er verdt å undersøke litt mer. Ja okei, det er jo bra da. Ja det er litt i de gater jeg tenker og, litt preventative maintenance skader ikke heller. Er jo også litt styrete med de adaptasjonene. Er forskjellig delenr: Index 7 har 13537565138 Og Index 9 har 13537585261
usirnes Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden 1 time siden, Haug530D skrev: Er forskjellig delenr: Index 7 har 13537565138 Og Index 9 har 13537585261 Begge disse er vel N54 injectorer? Kommer hvertfall opp som det for meg på KOED På N53 index 11 injector siden har de (brukte) index 07 og 08 under samme delenummer hos KOED https://www.koedbmw.com/no-no/product/13537589048
usirnes Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden 1 time siden, *MrB* skrev: Når jeg tenker meg om var det faktisk en aksjon fra BMW på disse dysene i sin tid. Da var det index 11 som var oppgraderingen. Men som sagt: De feiler tilslutt de også. Å kjøpe brukte index 8 (som det visst finnes massevis av der ute) hadde jeg ikke satset på. Har heller ikke noe godt svar ang bank 1, dessverre. Nei jeg er helt med på den. Ja på den aksjonen fikk bilen min byttet injectorer (fikk det bekreftet av bmw norge når jeg kjøpte den), men det er jo mange år siden nå da. Blir nok å bytte alle 6 også se om det løser problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå