Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en Iveco Daily på Auksjonen.no, alle nøklene var vekk, og jeg tenkte å være gjerrig i første omgang hvertfall, så det frister ikke å sette Iveco på jobben -det kommer til å koste litt..

Men så var det med å spare seg til fant, for jeg har allerede betalt en kar for å fjerne "startsperreprogrammet" i ECU'en (ikke spør meg hva han fjernet, jeg kan INGENTING om det der, men han tok greit betalt, særlig tatt i betraktning at det ikke hjalp -for det er fremdeles en startsperre aktiv som gjør at startmotor ikke slår inn. (Har fjernet låsesylinderen i tenningslåsen og vrir bryteren i enden av tenningslåsen for hånd. Skjer ingen ting.)

I følge programmeringsfyren, så skal man nå kunne taue bilen i gang, og det kunne man sikkert prøvd, aberet er bare at det er en automatgir...

Jeg tenkte å prøve å koble en kabel rett til startrele på startmotor, men fant ut at jeg ikke GIDDER å prøve å fikle nedi der, trangt og jævelig og møkkete..  I am too old for that..

Så..

Spørsmålet er altså om noen kjenner til Iveco's startsperrer og har noen tips om hvordan man kan koble seg forbi herligheten?

Så noen som koblet seg forbi GM sitt system ved å koble inn en passe motstand, signalet som skulle til startsperre var altså en ohm-verdi, om jeg forstod korrekt. Er kanskje ikke slik på europeiske biler?  

Håper noen der ute har noen tips..

Skrevet
19 minutter siden, Otis skrev:

Tipset mitt må vel å bruke mhhauto.com til dette. De har god peiling der.

Wow...  Det må jeg si..  Virker til å være rette plassen, hvertfall ut fra hva jeg ser ved første øyekast!  Takk for tipset!

Skrevet
2 timer siden, runar500 skrev:

Wow...  Det må jeg si..  Virker til å være rette plassen, hvertfall ut fra hva jeg ser ved første øyekast!  Takk for tipset!

eventuelt https://cartechnology.co.uk/ desverre så tar de 30 pund for nye medlemmer, så jeg er jommen meg glad jeg er medlem der, for de har veldig mye god info om det meste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...