Tor_ Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Har en 03 mod 3.0d som kassa girer fint på helt til den kommer opp i fjerde gir. Da kommer tannhjulet opp og den er låst i fjerde. Får opp feilkode med biltema bmw scanner som sier "36 Gear monitoring 4". Sletter feilkoden så funker den fint opp til fjerde igjen. Fant ut at den mangla 1.5l olje, men ble ikke bedre etter å ha fyllt på. Fulgte riktig prosedyre med temp og motor igang. Den ladet 13.8v, men ble litt bedre etter å ha pussa av jording på motor. Ca 14v, så fortsatt litt lavt. Kontakten på kassa er fin. Har en abs feil venstre forran som kommer etter litt kjøring, men den har vært der lenge før girproblemene begynte. Bytta sensor uten at den ble borte. Kan gire manuelt ved å hoppe fra tredje til femte gir uten at den går i nød. Noen som har noen forslag?
Iv3rs3n Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Kan ikke se at du nevner å ha lest ut adapsjonsverdiene på kassa. Verdiene kan fort fortelle deg noe om 4.gir. Siden det heller ikke er opplyst, har du prøvd å kjøre ny adapsjon på kassa etter bytte av olje? (Ikke gjør det før du evt har lest ut og notert deg gamle verdiene som nevnt over) Vedlagt er et eksempel tatt fra min:
Reef89 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Skikkelig diagnoseutstyr er 97% av jobben.. Iv3rs3n reagerte på dette 1
Tor_ Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Har ikke fått lest av verdier eller byttet olje, kun etterfyllt. Har nytt filter på vei posten.
RemyNG Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Les av verdier først. Er ikke ukjent at disse GM kassene gir opp. Men start med verdier siden du manglet såpass med olje så kan den ha låst seg med de verdiene den har som utgangspunkt. Iv3rs3n reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Den feilen hadde jeg på min kasse og ,samme feilkode og samme symptomer . I all enkelhet ,den kassen din er nok desverre moden for utskiftning 😩
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå