Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, Orjan skrev:

Nydelig bil - Imola rød er en skikkelig M-farge! Ble perfekt med original-nyrer. Om jeg ikke tar helt feil, så hadde alle E46 med 6-sylindret motor (inkl M3) chrome riller, mens 316/318 hadde sorte.

Håper ulyden ikke blir komplisert å fikse 🤞

Kjenner ikke så godt detaljene der, men jeg er veldig fornøyd slik den er nå, det eneste er at jeg tenker at luftinntakene på siden og bør skiftes for å matche fronten bedre, de er og sorte.

Nei, satser på det er en grei fiks, kom over en dynamo hos en hugger ikke så langt unna, så det ble en tur å hente den, pluss skaffe stetoskop, så jeg får se om jeg får sjekket litt i morgen. Tenker uansett det blir å skifte dynamo, eller i hvert fall regulator for å se om ladeproblemet forsvinner.

14 timer siden, papertiger skrev:

Er så riktig denne bilen. Må være veldig kjekt å ha en slik som kosebil, der en kan nyte, og så utbedre småplukk underveis.

Ja, jeg er veldig fornøyd, jeg må faktisk si at jeg på mange måter liker den bedre enn E90 jeg hadde, syns denne tar seg bedre ut, selv om den selvfølgelig ikke henger helt med på kjøreegenskaper.

Skrevet

Kom som nevnt over en brukt dynamo hos en hugger et lite stykke unna, så i dag tok jeg en liten runde og fikk hentet hjem denne, nå er det litt stang ut for tiden, for på tur hjem skjedde det plutselig noe, den ble veldig vanskelig å styre, kanskje 5-6 sek, og lampe for DSC kom opp, pluss lampe for lavt dekktrykk. Det gikk over like fort som det kom, men lamper ble liggende inne, så turen hjem gikk veldig rolig for seg. Etter 10 min stopp på ferga kom ikke lampene opp umiddelbart igjen, men etter ca 2 mil merket jeg det lugget litt, og der var lampene igjen.

Den trekte faktisk så hardt mot venstre en liten stund første gangen at det var litt ubehagelig, spesielt med møtende bil, men etter dette oppførte den seg normalt, med unntak av den lille luggingen på gang nr to.

Har lest litt om det på diverse utenlandske forum, der flere har fått samme problem, men her må jeg nok skaffe med diagnoseverktøy for å kunne lese ut feilmeldinger. Så hva egner seg egentlig best til E46?

Noen som har vært bort i samme problem? 

Skrevet

Tipper ulyden fra motorrom er gåent frihjul på dynamo og at probl med DSC osv er en ABS sensor som er på tur å ta kveld. 

Kjenn hvilken felg som blir varm når problemet er der så finner du synderen antar jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...