Gå til innhold

Varsel om skifte av bremser bak - bmw f30

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg fikk et varsel for noen dager siden om at bremsene bak måtte byttes innen 1500km eller noe sånt. Etter jeg har sjekket litt så ble det byttet på ca 10000 km siden. Så jeg tenkte at jeg kunne resette dette varslet om at "bremsene har blitt byttet" men det fungerte ikke. Fikk opp et nytt rødt varsel nå om at bremsene plutselig må skiftes med en gang. 

Jeg har tidligere resettet dette selv etter skift av bremser og det har alltid fungert.

Det kan være at det ble nullstilt sist gang bremsene ble byttet, men det er jeg litt usikker på. Isåfall er det vel ikke normalt at den varsler etter 10000km?

Mvh. Vegard 

20260425_181038.jpg

Endret av vegard89
Skrevet
Akkurat nå, papertiger skrev:

Sjekk at det ikke er brudd på slitasjesensoren eller om den tilfeldigvis ikke har blitt bytta ved skift av bremser.

Usikker på om slitasjesensor ble byttet sist. Men hvis jeg monterer en ny så får jeg kanskje nullstilt varselet igjen?

Skrevet (endret)
5 minutes ago, vegard89 said:

Usikker på om slitasjesensor ble byttet sist. Men hvis jeg monterer en ny så får jeg kanskje nullstilt varselet igjen?

Den må byttes ved bremsebytte. Men en kollega opplevde brudd på kabel, og da ba den plutselig om bytte selv om det var bremser igjen. Ja du kan prøve det, koster jo bare et par hundrelapper. 

Endret av papertiger
Skrevet

Lurer alltid på hvorfor noen ikke skifter sensor når man først er igang med å skifte klosser?

Man får jo ikke nullstilt uten at sensor skiftes.

Skrevet (endret)
59 minutter siden, papertiger skrev:

Den må byttes ved bremsebytte. Men en kollega opplevde brudd på kabel, og da ba den plutselig om bytte selv om det var bremser igjen. Ja du kan prøve det, koster jo bare et par hundrelapper. 

Okei. Har bestilt ny sensor igjen nå, så da gjenstår det og se. Men kom på at venstre bremsecaliper bak ble skiftet i ettertid. Kan jo være det har skjedd noe der i forbindelse med bytting av caliper, hvis den sensoren sitter på venstre side da?

Endret av vegard89
Skrevet (endret)

Prøvde et forsøk ved og nullstille bremsevarsel med ista, og det så ut til å fungere. Hva som var grunnen til at det fungerte og ikke via instrumentet, er et godt spørsmål. 

Endret av vegard89
Skrevet
1 hour ago, vegard89 said:

Okei. Har bestilt ny sensor igjen nå, så da gjenstår det og se. Men kom på at venstre bremsecaliper bak ble skiftet i ettertid. Kan jo være det har skjedd noe der i forbindelse med bytting av caliper, hvis den sensoren sitter på venstre side da?

Sensoren sitter på høyre side bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...