Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, 

jeg fikk ett lite problem med luftbelgene bak på min bmw F11 "2012" modell, 

Plutselig ville ikke kompressoren starte  Men belgene er ikke tom for luft så fikk jeg feilmelding etter jeg har kjørt en tur på kanskje 30 minutter. 

da sendte jeg bilen inn på Sulland BMW verksted så byttet di nivåsensorene og ett Rele bak på siden av batteriet som ligger nede i reservehjul brønn,

men det ga ingen virkning. så da jeg plukket ned kompressoren og testet og kjøre direkte strøm på den og den er i orden.

med en gang man kobler den på bilen og trykker på tenninga så virker det som det bare blir ett rykk i kompressoren og ikke noe mere.

noen som har vært borti lignende før? håper på svar:)

også tenker jeg kanskje og kjøpe airlift til bilen noen som har handlet dette før?

som har litt erfaring med hvor man kjøper det og diverse?:))

Skrevet

Feilen kan også være defekt reguleringsventil for å slippe ut luft. 

Så hva er feilkoden på problemet? 

Skrevet

Som sagt, at en feilkode klager på luft, betyr ikke nødvendigvis at bilen mener den er for lav. Den kan være for høy, så problemet kan være reguleringsventil, som er et kjent problem på biler som er mer enn 10-15 år. 

De ruster pga mettet tørkefilter og dermed kiler seg. 

Skrevet

Overtrykksventilen på kompressoren fås ikke orginal fra bmw (da må du bytte kompressor) men finnes plenty av den på ebay, aliexpress osv. Byttet på min for et par år siden. Har fungert strålende etter bytte av ventilen.

Ligger en del videoer på youtube på hvordan man skifter overtrykksventilen. Det er relativt enkelt :)

Skrevet

om du skal bestille ventil, så dobbelsjekk at den er til F11, tror E61 og andre E serie biler  har en lignende ventil, som da ikke er kompatibel.. Den som passer til F11 passer også til F02 og F07.

Ved skifte så vær obs på at den gamle o-ringen kan henge igjen i kompressoren. Holdt på å gjøre den tabben men såg det i tide, og fikk fisket ut den gamle o-ringen- En ventil på ebay koster rundt 30usd så ikke så dyrt. 

Skrevet

Den er grei ja 

testet og sette strømm rett på kompressoren på fordelern eller den dere kaller overtrykksventilen så startet den med engang😁 men somsagt ikke når jeg kobler den på bilen☺️

Skrevet

Ja grunnet det var mye mindre luft i belgene en det bruker å være så nårr jeg tokk ned kompressoren så tappet jeg belgene helt for luft så da skulle den jo ha startet☺️

Skrevet
8 minutter siden, Adrpau skrev:

Den er grei ja 

testet og sette strømm rett på kompressoren på fordelern eller den dere kaller overtrykksventilen så startet den med engang😁 men somsagt ikke når jeg kobler den på bilen☺️

Bare for å være sikker på at vi snakket om samme ventil. Overtrykksventilen er denne :

Overtrykksventilen som blir nevnt her er denne:

image.png.9082728fa1150592bc9eff0c63bfe3f4.png

Det er ikke fordelingsblokken vi snakker om (fordelingblokken er den saken til venstre på bildet, som er seperat del, og ikke en del av kompressoren.

Skrevet
Akkurat nå, Adrpau skrev:

Ja grunnet det var mye mindre luft i belgene en det bruker å være så nårr jeg tokk ned kompressoren så tappet jeg belgene helt for luft så da skulle den jo ha startet☺️

Du kan tvangskjøre kompressoren med ISTA-D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...