Ingvaldsen Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Nå er det snakk om en veldig gammel bil her, den har nok opp til flere foringer som er defekte og kan føre til dette selv om bilen kanskje er eu godkjent slik. men ja dekk kan også synde veldig. en bmw som er iorden og har gode dekk sporer nesten ingenting selv på halvgode veier. sveigis reagerte på dette 1
Feliximo Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden Akkurat nå, Haug530D skrev: Tok du 4 hjulskontroll med utslitte dekk. Nope, tok kontrollen dagen etter jeg byttet til sommerdekk:), Bilen kjørte ganske bent på vinterdekk, helt til dem begynte å bli slitt.
Feliximo Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden 1 minutt siden, Ingvaldsen skrev: Nå er det snakk om en veldig gammel bil her, den har nok opp til flere foringer som er defekte og kan føre til dette selv om bilen kanskje er eu godkjent slik. men ja dekk kan også synde veldig. en bmw som er iorden og har gode dekk sporer nesten ingenting selv på halvgode veier. Jepp, er det jeg frykter, men rart at verkstede da sier at dem ikke fant noe unormalt under 4 hjulkontroll
Ingvaldsen Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 8 minutter siden, Feliximo skrev: Jepp, er det jeg frykter, men rart at verkstede da sier at dem ikke fant noe unormalt under 4 hjulkontroll Derfor jeg har liten tillit til bilverksted. En dårlig foring har nødcendigvis ikke noe slakke. har du justeringspapiret ?
Feliximo Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden Akkurat nå, Ingvaldsen skrev: Derfor jeg har liten tillit til bilverksted. En dårlig foring har nødcendigvis ikke noe slakke. har du justeringspapiret ? Ja, men det er litt misvisende, fikk kun papir for kontroll nr 2 (de var tatt samme verkstedstime) noe som ikke viser hvordn den var før kontrollen
Haug530D Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 11 minutter siden, Feliximo skrev: Ja, men det er litt misvisende, fikk kun papir for kontroll nr 2 (de var tatt samme verkstedstime) noe som ikke viser hvordn den var før kontrollen Det viser jo før og etter justering.
Feliximo Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden (endret) 2 minutter siden, Haug530D skrev: Det viser jo før og etter justering. Ja men dette var 4 hjulstillingskontrollen dem hadde gjort, så *før* bilde var egetnlig *etter* første kontroll. Endret 23 timer siden av Feliximo
Feliximo Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden Lest litt på andre diskusjoner her på bimmers.no, noen nevner at høyt luftrykk kan gjøre sporingen betraktelig minde og forsatt ha gjevn sliting på dekket, er det noen lufttrykk dere kan anbefale på 245/40R18, så noen hadde fylt 2,6bar fremme og 3bar bak.
Ingvaldsen Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 1 time siden, Feliximo skrev: Ja men dette var 4 hjulstillingskontrollen dem hadde gjort, så *før* bilde var egetnlig *etter* første kontroll. Da er det jo et tegn at mye er kaputt i understelle om det ikke ble bra første gangen. Differanse på camber bak kan også tyde på defekt gummi eller kule
Feliximo Skrevet 21 timer siden Forfatter Skrevet 21 timer siden 1 minutt siden, Ingvaldsen skrev: Da er det jo et tegn at mye er kaputt i understelle om det ikke ble bra første gangen. Differanse på camber bak kan også tyde på defekt gummi eller kule Hva bør jeg gjøre da? Jeg prøver å øke luftrykket i dekkene og får se hvordan det går.
K.F Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden be om å få justert etter e60 med sportsunderstell, syns det såg ut som det var veldig lite spissing. For og kontre ditt problem, muligens prøv å gi den litt meir spissing både framme og bak ? altså at fremkanten på hjula er nærmere senter enn bakkant. men det er nok som det blir nevnt over her sikkert en kombinasjon av billig dekk samt slitte foringer. MEN! det bør bli bedre med litt meir spissing.
Feliximo Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden 1 minutt siden, K.F skrev: be om å få justert etter e60 med sportsunderstell, syns det såg ut som det var veldig lite spissing. For og kontre ditt problem, muligens prøv å gi den litt meir spissing både framme og bak ? altså at fremkanten på hjula er nærmere senter enn bakkant. men det er nok som det blir nevnt over her sikkert en kombinasjon av billig dekk samt slitte foringer. MEN! det bør bli bedre med litt meir spissing. Ok, skal høre med verkstede om de kan få fikset det:)
K.F Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) 7 minutter siden, Feliximo skrev: Ok, skal høre med verkstede om de kan få fikset det:) det er jo litt forskjellig hvordan talla blir formulert av dei forskjellige hjulstillingsapparata, men her har du min E60, ett tilfeldig bilde. dette er bakakslingen. Dette med coilover senkesett, ellers originalt. 19'' 255 og 285 dekk, sporer nærmest null. Endret 20 timer siden av K.F
Feliximo Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden 1 minutt siden, K.F skrev: det er jo litt forskjellig hvordan talla blir formulert av dei forskjellige hjulstillingsapparata, men her har du min E60, ett tilfeldig bilde. dette er bakakslingen. Dette med coilover senkesett, ellers originalt. 19'' 285 dekk, sporer nærmest null. Ja, men tror du det fungerer på min E60, har ingen oppgradert understell og helt vanlig felger fra fabrikk
K.F Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Akkurat nå, Feliximo skrev: Ja, men tror du det fungerer på min E60, har ingen oppgradert understell og helt vanlig felger fra fabrikk uten å vite nøyaktig forskjell på hjulvinkler mtp sport vs ikke, så vil jeg regne med at det er meir spissing på sportsunderstellet pga høy fart stabilitet. derav tenker jeg du kan dra nytte av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå