guffen2012 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Verksted byttet bremsevæske for noen måneder siden på min BMW 525 D Xdrive F10 2012 modell (reg første gang i des 2011). Verkstedet trakk av lufteskruen høyre foran og ville ikke ta ansvar for det og jeg valgte å akseptere det. Nå har jeg forsøkt å trekke ut lufteskruen ved hjelp av grisepikk (skrueesktraktor) uten suksess. Jeg har forsøkt med varme, lage spor i toppen av skruen og trekke ut med flatbits på slagskrutrekker (bøyde to relativt kraftige bits), bannskap og griespikk. Trakk like til av en av grisepikkene. Jeg ga opp før jeg boret så langt inn at det var fare for lekkasje av bremsevæske. Jeg har nå mottatt en brukt bremsecaliper fra Trondheim Bil-Demontering ASsamt skaffet meg - Glidebolter, bremsecaliper QUICK BRAKE 113-1306X - Bremserens - Keramisk pasta - Ny lufteskrue Boltene mente verkstedet jeg ikke behøver bytte. Noen som kan hjelpe med link til video som viser i detalj hvordan jeg skal bytte caliperen...?
Slavearbeider'n Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Veldig enkelt å bytte. Løsne bremseslange og skru av kalipperen. Omvent prosedyre å få ny kalipper på plass.
guffen2012 Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden 6 minutter siden, Slavearbeider'n skrev: Veldig enkelt å bytte. Løsne bremseslange og skru av kalipperen. Omvent prosedyre å få ny kalipper på plass. Noen enkel måte å hindre at beholderen med bremsevæske renner tom slik at jeg må lufte alle bremsene?
Slavearbeider'n Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Du skal kunne trykke inn bremsen og holde den fast med en trekloss du kiler fast, og deretter løsne bremseslangen. Da skal det være vacuum i bremsene. Da skal det ikke renne ut væske. Den lille mengden som evt renne ut, kan du enkelt lufte ut selv med en flaske og gjennomsiktig slange.
Reef89 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 1 time siden, guffen2012 skrev: Noen som kan hjelpe med link til video som viser i detalj hvordan jeg skal bytte caliperen...? Ligger masse på Internett, men en:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå