Mons1 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Jeg har en følelse at noe er feil med HV batteriet eller batteri-styring. Blir bilen stående en stund etterlading, så virker det som bilen mister kraften etter bare noen hundre meter og går over til bensin. Hvis jeg kjører rett etter lading, kan jeg kjøre ca.10km før den plutselig krever mer strøm/kraft og går over til bensin. Hvis jeg kjører en stykke på bensin, så virker det som batteriet har blitt ladet litt og går over til batteridrift i en kort periode og så går den tom igjen. Selve batterikapasitet-indikatoren virker å fungere normalt og viser at batteriet er fulladet. Jeg får ingen feilmelding. Tar jeg bilen til BMW, så vil de sikker bytte hele batteriet til 50-60tusen. Er det noen på Østlandet, Lillestrøm, Ullensaker e.l. som kan diagnostisere HV-batteri?
*MrB* Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Jeg hadde lignende symptomer på en 330e jeg hadde. Ingen feilmeldinger i bilen, men bilen var kraftløs og hadde svært dårlig rekkevidde på el. Slo også over på bensin uten grunn. Fikk konstatert feil på celle i HV batteri. Nrn det kan også være 12v batteri. Disse 225e har vel også 2 av de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå