Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godt folk, 

Konemor og jeg skal oppfylle våre bil drømmer i en felles bil, kona vil ha cab og jeg vil ha motor🤩

Bilen skal brukes i god vær hjemme, men også lengre turer i Norge og Europa (vi har begge jobber som gjør at vi kan jobber fra hvor som helst), altså ikke parkeres i en garasje. Vi ser for oss å eie bilen i mange år og dette skal ikke være noe bruks bil i det daglige, men en tur bil (12-15' i året). Vi har sett på mange biler og søkt mye info på nett, men opplever det er så mye negativt om enkelte motorer og biler.

Vi har sett på et par 6 serier, 640 og 650 elsker disse, men dessverre ikke fått prøvekjørt noen av de. Har også sett på alt fra 2, 3 og 4 serie.

Målet er å ha er driftssikker bil som tåler å bli brukt uten masse store overraskelser, normal service og vedlikehold er jeg fan av og sikkert over gjennomsnittet opptatt av så det er ikke et problem. Noe må man fylle kvelden med i garasjen også😅 

Her er det sikkert like mange meninger som erfaringer, men hvis jeg skal safe litt med valget for å få mest mulig glede, hva anbefaler du?

Tanker vi har gjort oss. 

• Budsjett 400'-600' (kan også være noe høyere om vi føler det er verdt det, oppimot 1 000')
  • Importere selv er noe vi vurderer da utvalget er større. (vi liker farger og ikke bare sort skinn interiør)
  • Tenker å eie i mange år, men verdi tap er også noe som blir vurdert
  • Vedlikeholds kostnader er viktig, vil heller bruke penger på oppgraderinger og vedlikehold. (IKKE dyre verksted regninger, eller problem på veien i utlandet)
  • Plass til 2 reisevesker og jobb pc (2 seter er ikke aktuelt)

Er det noen som kan hjelpe med hva man bør holde seg unna? eller tips til modeller, motor, gir mm. som er bra og hva man bør se etter.

Eller har du en flott cab stående som kan passe vår drøm til salgs?

Håper på seriøse tilbakemeldinger 🙃

Skrevet

Jeg tror jeg ville gått for en 4-serie cab. 435/440i eventuelt en (siden jeg er stor Alpina-fan) en Alpina B4 cab. Ligger en på finn nå, men den har ikke farge hverken utvendig eller innvendig - pluss at den altfor dyr. Går nok an å importere til lavere pris.

Bruktbil til salgs: Alpina B4 - 2014 - Hvit - 409 hk - Cabriolet | FINN.no

De er pene med farge og har både motor og komfort.

alpina_b4_bi-turbo_cabrio_18_02ae01e007c

Skrevet

@Orjan er spot on!

Dette er perfekt biler til ditt bruk.

Kanskje en 840i såvidt innenfor budsjettet også?!

Dette er en fin anledning til å kjøpe seg noe man kan nyte i en del år til den bruker dere skisser.

Gøy, masse lykke til med jakten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...