Gå til innhold

StigJ

Medlem
  • Innholdsteller

    10047
  • Ble med

  • Dager vunnet

    110

Alt skrevet av StigJ

  1. @papertiger Tror nok en vanlig dusj oppe burde duge greit til slikt. Gikk veldig greit med å hive av seg buksa ute og komme seg inn gjennom huset og opp på badet da metallpartikkelflaska gikk i bakken og innholdet kom på returen😅 Men skal ha utslagsvask nede med rask tilgang til øyeskyll.
  2. Har trua på dette her ja Det er det ja. De satt på en kran på inntaket for meg som jeg ikke kommer til å bruke. Men greit nå i begynnelsen før jeg får opp det som skal til. Må inn med rørlegger etter hvert. Rør i gulv til avløp. Er ett stort og ett lite. Mer vet jeg ikke. Stor sannsynlighet for at jeg velger vannvarmer i stedet for bereder som står og koker 24/7. Mener selv det er bedre å bare betale for det varmtvannet jeg bruker der og da. Dusjen skal normalt kun være backup om jeg klarer å søle kjemi på meg, noe jeg allerede har gjort da jeg fikk hele det ene låret og nedover full av metallpartikkelfjerner. Litt HMS må man jo tenke på også Tenker på en slik vannvarmer som dette: Ja tro nok det må duge for mitt bruk. Er bare å ta kontakt Har vel en 8-10 biler på venteliste allerede, men er bare å hyle ut når jeg er i gang. Tenker nok at utpå våren så er jeg i sving. Skal gjøre mesteparten selv av oppsetting av vegger, plating gulvlegging etc. Så ting vil definitivt ta tid 😄 Mulighet for Gjemmekontor er jo gunstig på denne tiden
  3. Liten update igjen. Huset er levert til nye eiere, men jeg disponerer garasjen til eiendelene mine enn så lenge. Praktisk da ny eier like greit stakk til utlandet med en gang for et par måneder. Pluss de da leier ut huset imens. Så kan jeg få litt orden på nyervervelsen innen de er tilbake og få ryddet ut. Nyervervelsen er altså da en lagerseksjon på 72m2 jeg overtok denne uken. Aka. Påddebua Kostet begge nyrene og en lunge dette her. Men heldigvis løste det seg pent etter hussalget. Selv om det nok gikk litt i røde tall etter alle timene jeg har brukt på det. Smalt like greit til med å få inn oljeutskiller slik at jeg kan drifte Unik Bilpleie derfra helt etter boka. Det kostet den andre lunga dessverre. Men håper og tror dette er en investering og kronene jeg har brukt vil komme tilbake den dagen jeg skulle selge. Nå blir det først av alt å få gjort noe med gulvet før jeg flytter inn ting. Jeg har vel landet på å bare få impregnert det med noe godstoff. Tenkt på alt fra flis og epoksy, til sliping og polering av betongen. Men ting koster, og jeg må fordele utgiftene litt. Så da tror jeg at jeg gjør jobben selv og bare impregnerer det. Blir jo verken grovarbeid med sveising eller masse med oljesøl der inne. Pluss man kan gjøre noe annet med gulvet i ettertid uansett. Etter at gulvet er ferdig blir det å bygge mesanin over halve arealet. Skal bruke vinteren på dette. Blir bod nede under trapp til hjul og tyngre ting, en arbeidsbenk, løftebukk og vask. På hemsen blir det en stor bod med hyllesystem og oversiktlig lagring av mindre ting, bad med dass, dusj og opplegg for vaskemaskin og tørketrommel, et lite kjøkkenhjørne samt salong for lyving og skryt 😆 Dette gledes det til noe veldig. Ellers er det lite annet. Vasket bilene utenfor nye heimen, men der føler jeg meg bare uglesett på av naboer. Minuset med å flytte inn i slikt nymoderne nabolag med et hav av folk 😝 Til slutt, litt flaks må man ha. På med vinterhjul på begge bilene. Glatte veier morgenen etter 😅 Kan ikke si jeg liker de hjulene mine altså 😝
  4. Det var i grevens tid dette her 😅 Godt og glatt utenfor i dag tidlig 🫣 Litt flaks må man jo ha.
  5. Rene julekvelden dette her! 🤩 72 kvadrat med boltreplass helt for meg selv 😁
  6. Skikkelig Halloween-innpress på de bakfelgene der Har jo klart å skremme seg selv
  7. Litt treig, så bilde blir fra lørdag. Perfekt parkeringsplass til oss litt nervøse når man parkerer i offentlig parkeringshus i Haugesund.
  8. https://wheelshome.com/wheelshome-rep-763-bmw-new-m550i-17inch-18inch-19inch-gmf-replica-wheel/
  9. Grei info å ha med dette her. Var ikke klar over dette.
  10. Huh? Sier du at solbriller med polarisering så forsvinner HUD fra åsynet? Da har jeg jo enten briller uten polarisering eller så har jeg akkurat de BMW-brillene med. For jeg har aldri opplevd at HUD ikke kan sees gjennom solbriller
  11. Og i kveld ble det konebilen sin tur. Må jo ha ren bil før den leveres inn til service vettu 👍🏻
  12. Slik knapp er bare helt magisk. Skal aldri ha en brukis igjen uten.
  13. Du behøver ikke være så pirkete bare fordi dere har mye dyrere bensin enn oss
  14. Samme i Stavanger/Jærenområdet. Laveste for 95 ligger akkurat nå på 19.79,- Høyeste har vel vært tett opp mot 26.
  15. Deilige bilder! 😍
  16. Første vask utenfor nye kåken. Må si jeg savnet å bo på landet akkurat da ja.
  17. Skipper du M-merket ser det bare ut som du har handlet deg replicafelger 😉
  18. Du var ikke alene der @papertiger😆 Til mitt forsvar er jeg så mye nærmere 60 enn deg at jeg nesten er unnskyldt 🤪
  19. Har rwd. Men aner ikke om det er samme. Dette er hva jeg har stående.
  20. Den er det sikkert en haug med forbehold på tenker jeg...
  21. Nei nå er det kun M40i som leveres ny. Og den kom på nesten 1,2 etter jeg var ferdig med å spekke. Da kan man jo også begynne å snuse på Porsche 718 når man er i det sjiktet. For vår del snakker vi om brukt og ikke ny uansett. Så både 20i og 30i blir jo å finne. Dog noe begrenset for 30i da jeg absolutt helst vil ha norsksolgt bil. Du er nok inne på noe der mtp. sDrive20i. Den holder nok i lange baner til det bruket vi skal ha den til. Blir i alle fall ikke noe banedyr. Den hadde nok fint klart Autobahn den også vil jeg tro En fargekombo akkurat etter min smak den der! Rød eller blå lakk. Brunt eller hvitt interiør
  22. Ikke at jeg noen gang kommer til å kjøpe en X2 M35i, men hva i svarte svingende skal man med rød senterlapp på rattet i en slik kloss???
  23. Hadde bare hekken sett bedre ut....
  24. Nerdetid!! Begynt litt med å få oversikt over G29ene i Norge. Hvilke farger, motor og hvilke som er import og ikke. Grunnen er at fruen og meg planlegger etter hvert å få oss en slik som mulig helårs kosecabriolet. I dag har vi jo to praktiske hybrider. Og det er jo i grunnen bare tull. En X2 og en 330E. Så da er det greit å begynne tidlig og samle litt info og ha litt historikk. Lagret mye finnannonser også av det som har dukket opp. Jeg kunne helst tenkt meg sDrive30i, men de er det ikke alt for mange av i Norge i de riktige fargene San Fransisco Rot og Misano Blau. Eneste alternativene som er aktuelle. Kan til nøds foliere selv om jeg ikke er så fan av det. Da blir det i så fall grønn. Så langt er det registrert følgende i Norge: sDrive20i: Totalt 33 stk. 12 stk. røde og 2 stk. blå sDrive30i: Totalt 15 stk. 4 stk. røde og 3 stk. blå. M40i: Totalt 32 stk. (pluss 1 stk. ureg. som ligger på finn nå.) 4 stk. røde og 1 stk. blå (som jeg har siklet på leeenge) Ingen bruktimport av 20i, 2 stk. 30i og 6 stk. M40i
×
×
  • Opprett ny...