Gå til innhold

conzoz

Medlem
  • Innholdsteller

    161
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

conzoz's Achievements

  1. Skifte diffusor - da mener du en slik en: LINK + det dekselet jeg linket til i mitt forrige innlegg? Her ser dere bakenden på min E60:
  2. Hei! Tar opp denne tråden igjen. Jeg har en E60 med M-fanger bak. Jeg skal bestille avtagbart hengerfeste fra Hågen nå, men må da kappe ut en del av diffusoren for å få plass. Har noen av dere gjort dette? Jeg tenker å kjøpe inn dette dekselet for å tette hullet når jeg ikke bruker hengerfestet: LINK olav
  3. God kveld. Jeg har nå kjøpt meg mtec led v3 til AE og nye led til tåkelysene. Etter hva jeg har forstått må jeg programmere bort pæresjekk på tåkelysene for å unngå feilmelding. Evt bruke motstand, men det er jeg ikke så interessert i det basert på hva jeg har lest av erfaringer. Er det noen her på forumet som kan programmere dette i stavangerområdet? Alternativt får jeg kjøpe meg diagnoseutstyr etc.
  4. Okok. Takk for gode svar som alltid på dette forumet Sent from my iPad using Tapatalk
  5. Aha. Så mtec-led h8 v3 dimmes altså ikke? Sent from my iPad using Tapatalk
  6. 2007 LCI e60. 530 diesel. Sent from my iPad using Tapatalk
  7. 2007 LCI e60. 530 diesel. Sent from my iPad using Tapatalk
  8. Da har jeg byttet AE-pærer til mtec V3. Disse har både den hvite motstanden (regner med at det er motstanden) OG en sort metallting som jeg ikke har funnet på nett noe sted. Den kunne kun kobles ett sted så jeg koblet den inn og alt funket bra. Men en ting virker ikke. De dimmes ikke når jeg setter på parklys. Skal de det?
  9. Jeg har bestilt disse til tåkelysene på min e60 facelift: http://www.ebay.com/itm/251302377069 Disse skal være på ~80 Watt. Vil det fungere med 50W motstand for å unngå feil? Og hva er "endelig" patent for å ikke smelte plastikken i fangeren?
  10. Flott. Ta kjører vi påmed mtec fra ebay også får jeg finne noen til grøftelysa. De er vel billigst fra ebay de også Sent from my iPad using Tapatalk
  11. Og vil de fra Mtec være bedre enn denne fra ekstralys.no?
  12. Etter at jeg har funnet denne tråden skal jeg også oppdatere lyktene på min e60 facelift. Jeg har bestemt meg for denne fra Mtec. Hvor fester dere motstanden som følger med i dette settet? Taper dere de inne i lykta? Jeg så en video på youtube om skifte på e60, og det så forferdelig trangt ut. Er det gjennomførbart likevel? Jeg skal også bytte grøftelysene. Bør jeg ta i så mye som 80 W slik du nevner på side 1? Mvh Olav
  13. Jeg har lest litt nå og det kan være at den bruker en del strøm dersom den ikke står i "sleep mode". Skal prøve å koble til en vedlikeholdslader nå, og la denne stå en stund og se om det hjelper på. Hvis ikke så må jeg kanskje bytte batteri. Og hvis ikke det fungerer heller så er det vel noe annet svineri som stjeler strøm.
  14. I dag når jeg startet min e60 530dA facelift fikk jeg følgende feilmelding i dashen: Active Steering Fault Steering behaviour altered. Steering wheel may be at an angle. Possible to continue the journey. Steer with care! Jeg fikk også melding om at time and date må stilles inn. For meg virker det som om batteriet har vært dødt, eller at spenningen har vært så lav at dato, klokkeslett og trippteller har nullstilt seg (hva annet kan forårsake dette). Når jeg da kjørte i ca 30 sekunder uten servostyring, så kom denne tilbake og fungerte som normalt. Jeg har lest at for lav spenning på batteri kan føre til mange feilmeldinger og rar oppførsel på diverse komponenter. Jeg målte ladespenningen på tomgang i motorrommet og den viste 14,8V ved tomgang. Den er uforandret ved gasspådrag. Når jeg stoppet bilen målte jeg batterispenningen på batteriet i bagasjerommet. Denne lå på 12,5V. Jeg startet bilen igjen etter kort tid, og det kom da INGEN feilmelding eller ytring om at tid og dato måtte stilles inn. Kjørte deretter i 2 timer i strekk uten noe vifte eller musikkanlegg eller annet som kan trekke unødvendig strøm. Stoppet bilen, lot den stå i ca 3 timer, og ved oppstart igjen var det påan igjen med feilmelding om active steering og at dato og klokkeslett må stilles inn. Har noen vært borti tilsvarende? Jeg har googlet litt og noen steder mener de at det kan være batteriet (ett av to?) som er dårlig. Noen andre steder skrives det om en sensor som kan være fuktig og skape trøbbel som fører til strømtap fra batteriene. Det som skal sies er at jeg får startet bilen. Alle tanker og løsninger mottas med STOR takk
  15. Hei. Fin bil du selger! Lykke til med salget
×
×
  • Opprett ny...