Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19656
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    283

Alt skrevet av Saltkjelen

  1. Tror ikke du skal gjøre et dårlig kjøp her. Eneste jeg ville ha pirket på var at det var delskinn.
  2. Hvis en sammenlikner hva det koster nytt er det ikke så ille. Et M-sportsratt til min koster ca 10500 inkl. mva + frakt. Du finner mest sansynlig billigere i utlandet - jeg ville ringt til Daniel i Koed og fått tak i et multifunksjonsratt fra en kollisjonsskadet bil fra dem. Mener jeg så en kollisjonsskadet E39 M5 hos de, så da kan du jo få et meget kult ratt.
  3. Den skal passe på både E39 og E53.. http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... 11&tot=583
  4. Hvis du ikke vet det ligger det et multifunksjonsratt på finn.no til din E39
  5. Skjønner. Kjørte en liten rute i Oslo for en liten stund siden, og da stod det 530xi, 530xd og 525xi på nesten annenhver femmer.. Nå ligger det jo et par femmere med xDrive på bruktmarkedet, så jeg tror at den pent brukt feks. 525xi vil koste like mye som en ny 325xi..
  6. Jeg mente jeg leste i en eller annen tråd her om at Daniel sa at det var enda en stilling på koed og bmwE9 (lurte på og/eller spøkte med at han skulle skifte beite).. Er vel heller at det skal være to stk. som skal jobbe der i.o.m at det er såpass mange nordmenn som tyr til de..
  7. Den er grei. Får ikke båten før ca 18-20 Juni, så han har litt tid på seg...
  8. Ja, det er kanskje lurt å selge X3`n før faceliften kommer, så du ikke taper så mye på den. 3 serien er en fin bil, men jeg syns kanskje at den virker litt liten innvendig i forhold til 5 serien. Nå er jo 5 serien en større bil, men trodde 3 serien skulle være litt mer romslig innvendig. Ellers er 3 serien ern bil jeg godt kunne ha tenkt meg.. Jeg har selv hytte, ligger ca 1000 m.o.h og der er det jo vanvittig mye snø på vinteren. Jeg kommer godt frem, men 4x4 hadde vært utrolig kjekt i vinter. Har satt meg fast et par ganger, men har komme meg ut etter litt hjelp. Satt meg fast i vinter, bilen skle, sånn at jeg lå tvers over hele veien. Fikk låne en ny 05 Subaru Forester av en av hyttenaboene og det var noe helt annet enn min bakhjulsdrevne bil. Jeg kan vel være enig i at 4x4 er et must sånn sett, men jeg har kommet meg greit i gjennom vinterårene på hytta...
  9. Ja, 3 serien med xDrive har kommet til Norge.. Foreløpig er det kun tre motoralternativer, som det er på 5 serien. 325xi, 330xi og 330xd som kan leveres i kombinasjon med både automatgir og stasjonsvogn. 325xi leverer 218 hk ved 6500 O/min og 250 Nm ved 2750 O/min. 0-100km/t går unna på 7,7 sekunder (stasjonsvogn) og 7,5 sekunder (sedan) som klarer 240 km/t (stasjonsvogn) og 242 km/t (sedan). 330xi leverer 258 hk ved 6600 O/min og 300 Nm ved 2500 O/min. 0-100km/t går unna på 6,6 sekunder (stasjonsvogn) og 6,4 sekunder (sedan) som klarer 250 km/t (stasjonsvogn) og 250 km/t (sedan). 330xd leverer 231 hk ved 4000 O/min og 520 Nm ved 2000 O/min. 0-100km/t går unna på 6,7 sekunder (stasjonsvogn) og 6,6 sekunder (sedan) som klarer 238 km/t (stasjonsvogn) og 250 km/t (sedan). iht. BMW starter E91 330xd på 710 000 inkl. avgifter, 330xi 725 000 inkl. avgifter og 325xi 578 800 inkl. avgifter. E90 330xd skal iht. BMW starte på 684 800 inkl. avgifter, mens 330xi starter på 701 300 inkl. avgifter og 325xi starter på 556 600 inkl. avgifter. Utstyr kommer i tillegg og hvis du vil ha en velutstyrt bil bør du legge på minimum 200 000 nkr... Hadde jeg vært deg ville jeg heller ha ventet til det begynner å komme noen på bruktmarkedet i Norge, eller importert en brukt en i Sverige eller Tyskland. Hvis du skal ha deg en nybil, så bestill hos BMW i Sverige. Var en som hadde bestilt seg en 330dAT med alt utstyr og han sparte utrolig 130 000 nkr ved å bestille den i Sverige. Etter at avgiften til Norge var betalt satt han igjen med 130 000 nkr... Håper dette hjalp deg ! Hvorfor vurdere du å bytte ut X3`n?
  10. Jøss, dette her ble bra. Sort bakgrunn er finest ja, og det ble virkelig fint på hvit bil. Hva slags kamera bruker du? syns du alltid har meget gode bilder Du fikk jo knallgode bilder på det med rattet.. Har selv digitalt kamera blitzen ødelegger.. Vet du forresten om man kan slå av blitzen på et Casio exelim kamera?
  11. 10 000kr høres drøyt ut ja. Var lagt ut på forumet om en lakkerer i Oslo som tok det billigere for oss på Bimmers. Lasse Nygård heter han og han holder til på Alnabru i Oslo. Han skulle ha 7000kr for å lakkere gamle og nye deler (jeg gjør ikke noe arb. på forhånd, han tar alt) som panser, sideskjørt, frontfanger, bakfanger, speil og bakrutespoiler.
  12. Fått noen priser? Vil ikke bruke omformer.
  13. Dette er et tøft kit. Kjøp det
  14. Hei, Det beste bildet jeg fikk var av en 10" tommers felg. Det blir naturlighvis mindre kant foran.. I samme størrelse som dine du har på nå; I noe større
  15. Jeg tror ikke det stemmer. Har en kamerat med en 01 520dT og den finnes det ikke rust på - iallefall ikke synlig.. edit: "iallefall synlig" er rettet til "iallefall ikke synlig"..
  16. At den går på bensin og gass er jo mulig. Har en kamerat som er Taxi-sjåfør. Han kjører en Mercedes-Benz 300TE. Han starter på diesel og går rett over til gass. Kostet ca 20 000kr ferdig montert. Tviler på at avgiftene for å få den inn i Norge stemmer.. iht. toll.no skal den 316i`en koste 56 926,- ferdig inn i norge hvis den veier 1500kg, har 105hk, 1600 slagvolum i kubikkcentimeter og er førstegangsregistrert i 01.01.1992..
  17. Stikk innom din lokale BMW forhandler. Disse har en boks der man stikker nøkkelen inn, så leser de av.
  18. Dette ble meget bra. Var det mye stress med montering av førersetene? Har du varme etc?
  19. Ja, ikke sant? Takk for tips. Jeg trenger ikke absolut en 520i. Det kan godt være en 525i, 530i etc, men kravet er rekke6. Skinn frister, men automatgir er ikke aktuelt desverre. Jeg skal ha denne som en bil ved siden av E60`en. Skal brukes bla. til øvelseskjøring. Stemmer det. Er sekseren i den 530i`en jeg skal se på. Jøss. Kanskje jeg bare skal se på 520i`er til denne prisen med 24v motoren. De er jo priset rimelig greit.. Forøvrig så skulle eier fikse en del med 530i`en. Han skulle fjerne all rust og lakkere osv. Han ville levere fra seg en bil som var 100%, så dette tyder jo på at han har brydd seg litt om bilen.. Flere nytige tips mottas med STOR takk. Her er forøvrig noen av bilene som er under vurdering; http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username= http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username= http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username= http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username=
  20. Dette blir bra. Blir det forhåndsbetaling eller postoppkrav?
  21. Hei, Det er en stund siden jeg har eid en E34 nå. Jeg skal ha meg en E34 eller E30, men det er E34 som står i fokus. Har et maksbudsjett på 40 000 med prutemargin. Skal titte på en 88 530i nå til Onsdagen. Den har gått 300 000km og han forlanger 30 000 for den. Den skal fikses før salg. Hvordan er disse modellene mht. forbruk og liknende? Hvor lenge vil 530i`en holde med tanke på at den har 300 000km bak seg? Skal også titte på en 90 520i med totalt 262 000 km bak seg. Det er byttet motor og den har gått 160 000 km (94 mod. motor). Bilen er damekjørt og det ser ut som om den er svært velholdt. Hun forlanger 40 000 men prisen var prutbar. Hvordan er 129 hesteren i forhold til 150 hesteren? Er 129 hesteren holdbar? Jeg regner med at 150 hesteren er den samme som satt i min 97 E39 520i? Hva syns dere? Jeg hadde vært veldig takknemlig om jeg fikk litt informasjon om hva jeg evt bør være obs på, erfaringer osv. Ja, jeg har benyttet søkefunksjonen i forumet
  22. Jøss, dette virker jo lovende.. Blir spennende å se hvordan E70 blir til slutt og ikke minst hva slags motoralternativer som vil havne i den..
  23. Ingen er verre enn den i vålerenga tunnelen!! Jeg sjekket hvor stor fart jeg klarte å komme opp i om jeg bremset ned til 60 der hvor 60sonen startet, og trillet hele veien ned i 3gir rett før fotoboksen hadde jeg 80-90km/t UTEN å røre gassen... Ja, den i Vålerenga tunellen er sur. En i min nærmeste familie hadde ca 116 km/t i en Ford F150 Lightning uten å røre gassen. Men man trenger jo ikke frykte dise boksene, så lenge man holde nogenlunde fartsgrensen..
×
×
  • Opprett ny...