Gå til innhold

eehgil

Medlem
  • Innholdsteller

    205
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Ålesund

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Nå lagt ut på nytt med enda lavere pris, rykende fersk eu-godkjenning. EU ok til 30.04.2025. Skiftet alt av bremser før eu-kontroll. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285661556
  2. 2011 316d E91, Quaife differensialbrems og TRF steg 2 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285661556 Entusiasteid E91 med Quaife differensialbrems. Produsert 07/2011. 316d, ca 180000km. Full M-sport. Ikke navigasjon, ikke takluke. Bi-xenon. Parkeringssensorer bak. Tilhengerfeste. Manuellgear. Voksenkjørt. Quaife differensialinnmat. I praksis en differensialbrems som gir langt bedre fremkommelighet og "driv", selvsagt spesielt når det er glatt. Ingen ulemper, kan kjøre sirkel med maks rattutslag på tørr asfalt uten å merke den. Beste oppgraderingen jeg har gjort på en bil noen gang. Fantastisk forbedring på vinterføre. Nydelig å i praksis aldri spinne på ett hjul. Tross differensialen har bilen aldri vært herjet med på asfalt, jeg er 37 år... Norsksolgt bil. Solgt ny fra Brages i Ålesund. Når den kom til Norge fikk den understellsbehandling ved import. Jeg kjøpte den i 2015, med 74000km på telleren. Umiddelbart etter kjøp utførte jeg følgende: -Montert tilhengerfeste. -Montert Quaife differensialinnmat -Full Mercasolbehandling (understellsbehandling). Alt har fungerer bra, og bilen har nå gått ca 180000km. Mye langkjøring i mitt eie. Siden jeg kjøpte den har jeg skiftet olje årlig med ca 15000km intervall. Bilen er begynt på bli noen år, og selges som den er uten noen form for garanti. For å ha ryggen helt fri: selges som delebil/reparasjonsobjekt. Dekk og felg, følgende følger med: -4 stk. GS Retro (BBS RS kopi) 8x17 ET20, halvslitte sommerdekk 235/45-17. -2 stk. originale BMW style 194m M-sport bakfelger. 8,5x17 ET37, nesten utslitte sommerdekk (ene plugget). -2 stk. originale BMW style 194m M-sport framfelger. 8x17 ET34, nesten ubrukte sommerdekk (men mulig gamle?) -2 stk. originale BMW style 194m M-sport framfelger. 8x17 ET34, utslitte sommerdekk. (Det er altså et komplett sett med originale M-sport felger pluss to ekstra framfelger). -4 stk. Rial Salerno 7x16 ET30, felger uten dekk. Fine å bruke til vinterfelger. Kjente feil: -Periodisk ABS-lampe, mulig en hjulføler bak? -Vibrasjon i bremser foran, nye skiver og klosser følger med. -Noe frieksos. Jeg har kjøpt ny bil. Bilen er avregistrert i påvente av salg. Bilen er vasket og klar for visning. For seriøst interesserte kan jeg registrere den for prøvekjøring. Bilen skal selges, men jeg har ikke hastverk. Usikker på hva som er riktig pris på denne. Ser an bud og interesse. Dersom det er laber interesse kommer jeg til å utbedre feilene og sette en høyere pris.
  3. og differensialer? skulle vel ikke være behov for det når man har en motor på hvert hjul?
  4. Jeg kan ihvertfall dessverre ikke hjelpe deg. Dette prosjektet ble aldri gjennomført. Men jeg tror byggemålene på differensialene er like.
  5. Ok, bra. Det er kun for å få den gjennom eu-kontroll, etterpå skal partikkefilteret opp på garasjeloftet igjen.
  6. Vil jeg få motorlampe?
  7. Fikk beskjed fra verkstedet. Det er "i fokus" Har gått gjennom to ganger før, men kommer ikke til å gjøre det denne gangen.
  8. Jeg har en 2011 316d E91 med TRF steg 2. Dvs. fjernet DPF (og katalysator). Skal nå på EU-kontroll og har fått beskjed om at DPF må på for å få den godkjent. Hva skjer om jeg monterer DPF og kjører bilen på EU-kontroll? Vil jeg få feilkoder? Vil noe ta skade? isåfall hva? Går ut i fra t jeg reduserer risikoen for en evnt skade hvis jeg kjører ekstra forsiktig, lite turtall og pådrag?
  9. Ja, hvis man unngår et havari så sparer man dette. Men er det virkelig alle som havarerer? Det går veldig (veldig!) mange av disse motorene. Er det blitt "vanlig" å bytte pumpene som et forebyggende tiltak? Kan man forebygge havari med å ha noe lurium i dieselen? 2-takts olje? eller mer spesialiserte drivstofftilsetninger?
  10. Takk. Ser overkommelig ut? Ny pumper koster 14678,- på GS. Det svir for en forebyggende reparasjon.
  11. Bosch CP4 på N47 (og mange andre) Hvor komplisert og omfattende er det å bytte denne pumpen som en forebyggende reparasjon? Må man ha mye spesialverktøy? Er det noe en amatørmekaniker kan klare selv? Er det mulig å kjøpe en slik pumpe billigere enn gjennom BMW?
  12. Er det normalt at Dieselpumpene lager slik lyd når motor er kald/halvvarm? Gjør alle n47 det? Hadde min inne hos BMW mens det fremdeles var garanti på den, og da sa de, som du, at det var dieselpumpen. Lyden har vært helt lik så lenge jeg har eid bilen.
  13. Ja, akkurat slik lyd er det jeg har. Er motoren varm når du filmer dette?
  14. Her er en film: https://youtu.be/Mp4SvqX-89o Her hadde bilen stått på tomgang i ca 10 minutter, og jeg har kjørt ca 5 minutter. Raslelyden høres på en måte i "bakgrunnen", litt mer tydelig i virkeligheten. Tar gjerne imot tilbakemeldinger på om detter er kritisk. Edit: Når jeg ser videoen på youtbe så synes jeg (ivherftall fra den pc jeg sitter på nå) at lyden kommer veldig lite frem. Høres kanskje best på slutten. Skal prøve å få tatt en ny film.
  15. Nei, dessverre. Lyden er akkurat som før. Men denne lyden er altså ikke tilstede når motoren er skikkelig varm. Mest fremtredende når den er halvvarm. Typsik kjørt ca 10 minutter.
×
×
  • Opprett ny...