Gå til innhold

JE

Medlem
  • Innholdsteller

    577
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Contact Methods

  • MSN
    bmweriksen@hotmail.com

Profile Information

  • Bosted:
    Tønsberg
  • Kjøretøy
    e60 525xd, e46 "320i" ESS

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Tidligere i prosessen med bånnpanna, så glemte jeg å frese noen åpninger i «side tankene» på den største delen. ikke noe annet å gjøre enn å spenne saken opp i fresen og vri litt på hue. er ikke veldig glad å frese med vanlig borr kjoks med MK feste, det vare bare å være lett på hånden..
  2. Nesten ferdig sveisa inni, var et par steder jeg ikke kom til. Er Ikke vakkert men greit nok, er litt kronglete å komme til.. Den skal få kjøle seg ned før jeg tar av jiggen, og kapper av de bitene som er i veien.
  3. Takk 😊 hadde plan om å være ferdig for ca 4 år siden 😅 Da er det rigga opp og omtrentlig klart for sveising av bunpanna innvendig
  4. Blei litt tid til å fikle med dynamo i dag. Original dynamo er på 80Ah, rota litt rundt i kassene med deler fra en e60 530i jeg plukka deler av og skrota for en noen år siden, og fant dynamoen som er på 155Ah og styres via BSD protokoll (samme som oljenivå sensoren som er nevnt tidligere). Kort fortalt, etter litt testing og fikling så virka det som om det var overkommelig å få den til å passe, reimskiva passa over og det skulle lite til for å få stramme justeringa til å passe. Etter å ha kappa av en brakett og fresa ned en annen brakett 8mm så begynte det å linge på noe. For å få justeringa til å passe så måtte det en custom bolt til, med 10mm gjenge i ene enden og 8mm i andre, samt sekskant hode i 8mm enden for å kunne skru den inn. glemte seff å ta bilde, så har kun bilde etter montering
  5. Hehe, har vært innom et par alternativ.
  6. Etter et par runder med forskjellige alternativer når det kommer til tiggerhjul, så blei det til å laget ett nytt.
  7. Jigg på g 😅 Er ikke veldig deilig å kappe i støpegods med 9" men det går greit unna i det minste.
  8. Da en bunnpanna så og si ferdig sveisa utvendig. Må få lage meg jigg før den kan sveises innvendig.
  9. Endelig er siste custom del kommet, så nå er det bare å finne tid til å komme igang med resten... 😅
  10. Blei litt tid til forberedelser for noen bane treff i år, får bare håpe det blir mer enn ett 😅 Ut med gamle slitne forre bærearmer og inn med Meyle HD. Var også på tide med ett nytt sett med Ferodo DS2500 klosser forran. Og til slutt så blei det olje og filter skift
  11. Lite fremdrift for tiden, men fikk sveisa stussen til slangen på tankarmaturen, samt montert bensinpumpa i dag.
  12. Fått sveisa litt mer på bånnpanna, så det begynner å ligne på noe nå snart 🙂 En kjapp test bekrefter at det blir ganske likt som det er tenkt, slettes ikke værst 🙂
  13. Den fra e60/e90 LCI gir avlesning i mm, den eldre er kun av/på. Dog så krever den nyere sensoren BSD bus/ protokoll, men det lar seg løse.
  14. Siden man har tendens til å gjøre ting litt mer utfordrende for seg sjøl, så blei det til å fundere på å montere olje nivå/temp sensor fra nyere E60/E90 etc. Og for å kunne det så trenger man en flens å skru fast sensoren i, som må sveises i bunnpanna. Gikk litt i glemmeboka å ta bilder underveis, men noen blei det. Kappa til et passende emne av 30mm tykkelse. Spente det opp i 4 bakk chuck'n i dreiebenken og borra opp senter hullet til sensoren, videre så dreia jeg opp til største diameteren jeg kunne for anlegget til sensoren. Så bar det over til fresen for å frese ut endelig form slik at det blir plass til sensoren. Bilde under er kun av "prototypen" da jeg glemte helt å ta bilder underveis av den endelig prosessen. Og vipps så var den ferdig 😅 Så var det bare å lage hull på passende sted i bunnpanna. Høyden på flensen blei så justert litt, før den blei sveisa på plass.
  15. Takk ☺️ Alt kan læres 😉 Blei til å modifisere nok ei reimskive fra I.E, denne gang til Ole M.Haraldstad sin M10. Samme senario som sist; dreie styring til triggerhjulet. Og utvide sporet til reima, slik at den ligger like dypt som på en ny org m10 reimskive, og vil få en riktigere linjering mot reimskiva på dynamo og vannpumpe. Ferdig maskinert
×
×
  • Opprett ny...