Gå til innhold

HMW

Medlem
  • Innholdsteller

    1843
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om HMW

  • Bursdag 06/25/1983

Contact Methods

  • MSN
    suiram@world-online.no
  • Website URL
    http://www.quickfix.no
  • ICQ
    1691536

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Skreia
  • Kjøretøy
    F11 M550d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

HMW's Achievements

  1. Ta av fremre mellomaksling og prøvekjør bil.
  2. https://www.finn.no/97766834
  3. 10 inkludert fjærer? Med et godt utstyrt verktøyskap fikser du dette selv. Avhengig av svaret på spørsmålet over bør du vurdere hva tiden du bruker er verdt.. husk garanti og den delen av det.
  4. Finn.no har blitt noe helt annet etter de fikk nye eiere. Håper de får reell konkurranse snart. Jeg har 15-20 annonser ute.. Vi får se hvordan det utvikler seg.
  5. Jeg tror det ble endret mellom 02 og 05. Et Google søk tilsier at mange, også i senere tid, er av samme oppfatning. Det må komme fra et sted. De gamle krever Lovdata pro, noe jeg ikke har tilgang til hjemme.
  6. Neh..det har vært 80% beklager. Edit: Selvsagt bra du fikk korrigert meg, men alltid er et kraftig ord og bør brukes med sikkerhet. Jeg har selv godkjent fem og åtte bolt biler med en manglende bolt tidligere. Det var sikkert lenger siden enn jeg husker Tiden går fort. Edit 2: Jeg fant en fra 2005 og det står det samme der. Enten ble dette gjort enda lenger tilbake i tid, eller så gjorde de feil. Isåfall burde jeg ikke vært såpass bestemt, beklager.
  7. Lite interessant med km stand ettersom den egentlig er helt irrelevant i sammenheng med at bilen er ombygget.
  8. 80% av boltene er godkjent (Pr 2015 ihverfall), 4 av 5. Kjøre med to bolter vil jeg anse som uansvarlig. Gjengene drar kun fullt i de ytterste rundene uansett, om det tar tak innenfor de to første rundene spiller det liten rolle. Det fortsatt være nok gjenger innenfor, SÅFREMT de er friske. Husk å etterstramme. Edit: Informasjonen angående 80% av hjulboltene er feil. Ifølge PKK instruks må alle være på plass, som påpekt av 540is under.
  9. Utifra intervallene ser det ut til å være en enkel skrivefeil. Usannsynlig at den plutselig skulle ha gått så langt.
  10. Hjelper ikke med lange bolter hvis 1. Bolten går ikke inn fordi gjengene i navet er ødelagt 2. Gjengene har bare en viss dybde, hjelper ikke om boltene går igjennom. Det kan potensielt være skummelt hvis de treffer noe. Dog, dersom eksisterende bolter ikke utnytter hele gjengelengden i navet kan det være en ekstra trygghet med "litt" lenger bolter. Ville uansett vurdert gjengene og å bytte nav. Les hele tråden... Ta en titt på skiver til denne typen vil, f.eks på Google Vil være vanskelig å bevise dette ovenfor verkstedet. Om de ikke er super hyggelige vil de ikke dekke noe som helst.
  11. Foreslår du får kvalifisert hjelp. Om du skulle miste hjulet på tur kan det gå utover fler enn deg selv.
  12. Hva tror du oddsen er for at begge deler var feil utført på samme bil.. Det er og en grunn til at forsikringsselskapet gjorde opp alle kostnadene i saken. Du kommer bort fra poenget her. PKK rapporten blir sendt igjennom før du får lov til å hente bilen. Eneste sted feil kan ligge da er feil Regnr på kontrollen. 1. Det burde du sjekke selv når du henter bil. 2. Oddsen for at det skjer er minimal ettersom et tall eller bokstav feil vil stort sett gi feil bilmodell. Det skal noe til at ingen merker det Ta en tlf til trafikkstasjon og hør med dem selv.
  13. Forstår ikke hva du ikke får med deg i artikkelen... Det var aldri problem med PKK
  14. Jeg lurer på om du har lest artikkelen du linket til. Hvis du har gjort det så kan noen andre lese den for deg for å så fortelle deg om grunnen til avskilting var PKK eller ei. Dersom du ikke har noen rundt deg så setter jeg en knapp på at svaret er forsikringsselskapet. "– Kristensen mener Gjensidige bør hente ut skiltene og bilen ettersom det er selskapet som har gjort en feil her?" Du har rett i at feil oppstår, men det er unntaket og ikke regelen. Feil i forhold til PKK ser vi nok lite av ettersom systemet er rigid nå, noe som er bra for både bruker og verksted. Påstanden i din siste post er feil, kunden får ikke bilen uten at informasjon er oversendt. Hvis så tilfelle kan verkstedet miste muligheten til å utføre PKK, noe de er lite interessert i. Om de likevel gjør det vil den feilen måtte følges av en ny... lite sannsynlig. Foreslår å legge denne død, du må gjerne føle du vant dersom det gir deg noe.
×
×
  • Opprett ny...