Gå til innhold

L.M.e30

Medlem
  • Innholdsteller

    550
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Hokksund

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Er det noen her som har fått godkjent e30 med fjærer fra e36? Sitter e36 m3 forstilling på bilen nå med bilstein pss9, men tüv papirene gjelder for e36. Har forstått det slik at biler eldre enn 30 år kan godkjennes med fjærer uten tüv så lenge fjærspenn osv. Er dokumentert og de er beregnet for bruk på offentlig vei. Fint om noen har eksempler på dokumentasjon, begrunnelse/utredninger gjort i søknadsprosessen. Søknad er allerede godkjent på hartge h35 underlag. Driver å jobber med dokumentasjon nå.
  2. Nesten ferdig med bensin opplegget. Laget nye fester for bensinrør/bremserør lik de originale men med plass til litt grovere bensinrør. I bagasjen står anti surge tanken som var min første alu sveis kreasjon. ( laget den gangen alu var skummelt å sveise)
  3. Har 3 elruter. Har også det check displayet oppe i taket hvis det var det du tenkte på. Holder til i Hokksund/åmot
  4. Ble full overhaling av bremsene, nye stempler/pakninger og ny hovedsylinder fra 750. Prøvde etter beste evne å få røra like lange ut til frambremsene. Har opplevd det flere ganger at ved brå nedbremsing vil bilen dra til venstre som jo har kortest vei fra hovedsylinderen.
  5. måtte nesten forsterke litt foran å. Stabstagfester, motor innfesting, dobblings plater til fjørtårn og camber/caster tårnlager fra z3.
  6. Sliter med å finne igjen sikkerhetsbeltet til prosjektet mitt... Noen som har? Førersiden foran til 2 dørs. Helst komplett med bøylen på gulvet
  7. Takk for all skryt, men bildene lyver nok litt med tanke på lakk resultatet. Fargen er Alpinagrün 2. Mener den kommer fra e60 og har grønn perlemor. Største problemet med å lakke denne fargen hjemme i garasjen var at den hadde nesten ikke dekkevne. Fem tykke lag farge måtte til og da er potensialet for fuck up stort for en hobbylakkerer. Skal prøve å rubbe eventuelt våtslipe når bilen er ferdig montert så for jeg se om jeg kan sove godt eller om det blir ei runde i lakkboks. Bakstillinga har fått litt nye forsterkninger i tillegg til camber og spissing settet jeg monterte for mange år siden. Spesielt innfestinger til stablinker er jo en vits originalt.
  8. Måtte ha litt hjelp til å holde taktrekket når vinduene skulle inn. Koffertlokk og vingen med den obligatoriske flappen er også på
  9. Venstre framskjerm til e34. Bra stand, litt overflaterust på kanten nederst. Selges hbo 100,- Må hentes i Åmot eller Hokksund
  10. Taktrekk og frontrute på plass. Tok taktrekket ei runde i vaskemaskin. Mulig det krympa et par millimeter for det var en kamp å få stekt det nok ut etterpå.
  11. Takk for det. Men er ikke volvo 16v. Det er en 2,5 20v med bmw kasse og adapter fra kl racing. Er så lenge siden jeg leverte søknad nå at jeg må nok følge opp saken med biltilsynet igjen om ikke søke på nytt. Da begynner jobben med å finne alt av deler som ble demontert for 10 år siden. Naturligvis er ingen ting merket eller katalogisert på noen som helst måte
  12. Lakket innvendig, motorrom og bagasjerom. Bare å maskere på nytt å lakke utvendig👍
  13. Fyller på. Bare å slipe litt så er det lakk🤗
  14. Ferdig med kitt og sparkel, fyller neste.
  15. Takker for det, søta bror har mye bra. Surstrømning, harryhandel og folkøl. Hehe bilen tilbake fra sanblåsing, grunnet med epoxy. Det ble samtidig lagt på karrosseri kitt og lakkert svart under, gulvet inne og hjulhus. Neste på programmet er sparkel og kitt.
×
×
  • Opprett ny...