Gå til innhold

sveinis

Medlem
  • Innholdsteller

    693
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Bosted:
    Telemark
  • Kjøretøy
    E83 X3

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Kom trådstarter fram til en løsning her til slutt? Har liknende symptomer på min x3, og har byttet mye av det samme. Uten bedring.
  2. Ja, mistenker at det var den jeg så på facebook i fjor en gang? Den hadde i alle fall tuning fra @TRF mener jeg. Herlig lyd :)
  3. Hei @Fekzen, veldig kult prosjekt. Hvordan gikk det med dette prosjektet til slutt? Fikk de til stabil og effektiv kjøling også ved langvarig belastning? Vet noe liknende ble gjort her i Norge i 2020/2021 med en Fjord, mener jeg?
  4. Ja, vurderer vel om jeg må rense eller skifte dpf🙄 EGR og gasspjeld er renset👍
  5. Takk for tips begge to👍 EGR og gasspjeld er rensa og virker å ha grei funksjon. Mye mulig det er DPF ja🙄😡
  6. Takk for svar. Har to feilmeldinger som kan relateres til dette, og det gjelder DPF og MAF. Har ellers skifta alle deler til glødeanlegget, kun sikring som gjenstår. Hovedproblemet mitt er at bilen stopper ett sekund etter den har starta, men dette skjer kun når bilen er kald og det er kaldere enn 10 grader ute. Må da starte på nytt to ganger til, så går den greit. Blir ikke klok på det 🙄 Den lille nykkinga jeg kjenner under på pådrag tror jeg er fra drivverket, men skyldes andre ting.
  7. Artig tråd! Har bilen vært driftssikker etter motoroverhaling? Drømmer jo litt om en trackdaybil selv en gang :)
  8. Takk for tilbud @Ingvaldsen! Ser hva jeg får til. @TRF da har vi samme mistanke. Innsug blir rengjort ifbm swirlflap-blending👍
  9. Hatt dette på begge mine E39 med GM-kasse. Det er helt normalt og bidrar til raskere temperaturøkning på oljer. Ta det som et hint fra bilen om å kjøre pent og pyntelig til alt har fått driftstemperatur 😉
  10. Prøver meg på et spørsmål her, etter å ha søkt en del uten hell. Bil: E83 X3 2007, 247.000 km. Motor: M47tud20 Symptomer: Starter med en gang, stopper etter ca ett sekund. Starter og går normalt på andre forsøk, men av og til noe nølende i starten. Dersom jeg gløder to ganger før jeg kinner, starter den som regel uten å stoppe etterpå. På varm motor er det aldri noen problemer, kun ved kaldstart. I tillegg noe lugging ved full belastning rundt 1900-2100 rpm. Har så langt skiftet dieselfilter, batteri gir god spenning, lukter ikke diesel over dyser. Vurderer nå å skifte glødeplugger, skal også rense innsug, blende swirlflaps, rense MAF og bytte veivhusventilasjon og luftfilter. Skulle selvsagt tatt en diagnose, men mangler utstyr p.t. Lurte derfor på om dere har noen tips å komme med basert på symptomene jeg nevner? Selv mistenker jeg glødeplugger, men det kan jo også hende det er dyselekkasje som blir bedre av at man gløder to ganger (bygger kanskje større railtrykk også før start da?).
  11. Hei. Fikk du noen løsning på problemene @Bmwfyr ? Jeg har en 07 X3 med helt like symptomer. M47TUD20 motor. Har forsøkt å leite etter tips i tråden til @TRF uten hell...
  12. Har hatt X-bar før og kan virkelig anbefale det! https://www.autoload.no/produkt/takstativ/prorack-x-bar-takstativ/prorack-x-bar-takstativ-til-biler-med-rail
  13. Ja, nå kan det bli skikkelig stas Hadde AC-S tuning kit i en 530d med automat jeg hadde, noe som var voldsomt effektivt og ga smaken på mer power, men turte ikke det med den GM-kassa den gangen...
  14. Så kult å se, TRF-Racing! Keep it up! Synes du burde få deg et kamera i bilen du også, så har vi noe å varme oss på neste vinter
  15. Bra! Takk for god forklaring
×
×
  • Opprett ny...