-
Innholdsteller
3855 -
Ble med
-
Dager vunnet
31
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Werther
-
Sivil UP BMW 3-serie stasjonsvogn i Østfold
emne svarte i Werther sin buskmann i Annet BMW og motorprat
Jeg klarer ikke å se filmen du linker til, men har aldri sett E61 politi langs E6en her. En svart E91 325DA med sota vinduer og park+tåkelys derimot, den kjører javnt fram og tilbake Halden-Skedsmo. Jeg har selv sittet i baksetet på den dieselpurka og sett film av meg selv.... Så den sist for fire uker siden (to ganger på en time), da hadde den stoppet folk ved Sofiemyr og Tusenfryd. -
Godt poeng. Jeg har merket dette ekstremt godt. Livet på veien kan faktisk bli slitsomt hvis man har en oppjazzet halvgammel bil, da man er fritt villt for lensmannen. Blitt stoppet i underkant av 40 ganger de siste ti årene, og 30 av dem var bare bullshit pga fordommer. Det mest ekstreme jeg opplevde var en gang jeg kom langs landeveien i fartsgrensen, og en uniformert V70 kom i motgående. Han la seg midt i veien og prøvde å presse meg ut på jordet...Jeg ble mektig forbanna, og kjørte fra faenskapet. Så politiet er de siste jeg respekterer, makan til maktkåte bygdetullinger skal man se lenge etter. Jeg betaler skatt hvert år samt masse moms og avgifter, bruker ikke narkotika og fyllekjører ikke. Hvem faen er de som tror de kan bruke mafia-metoder for å vise "makta" si ovenfor arbeiderklassen?
-
Denne får du lett 5000kr for. Meget populær bil blant innvandrere blant annet dette her, vil tippe du blir nedringt hvis du legger den ut på finn. Men som wicky sier, du burde sørge for å betale årsavgiften selv. Ikke regn med at kjøper gjør det, da folk som kjøper billigbiler ofte er ganske tvilsomme typer.
-
Sensurert
-
Ser de jentene på bilen eller typen? Er det slik at E12 drar smårips i 2012?
-
Sensurert
-
Et av mine favorittbilder. Hadde dette som bakgrunnsbilde på PCen for 13-14 år siden Digger nostalgien - Alpene i fint vær, tysk berte og krembil - alt klaffer for meg. På akkurat den kaia der pleier det å stå parkert noen dyre biler, så ingen tvil om at man var litt sheriff i rød E12 med alufelger i downtown Monte Carlo.
- 1508 svar
-
- 1970-tallet
- 1980-tallet
- (og 6 andre)
-
Sensurert
-
Indrehus garasjen "div BMW i høst, E32/E34/E65"
emne svarte i Werther sin OddErik_E34 i Bilder og filmer / Show-off
Siden du er så glad i spesielle E34. Har du vurdert å importere en 540i Sport fra USA/Canada? Din røde 530 med M-felgene ser jo nesten helt lik ut som den røde 540 Sport som ble brukt i brosjyrebildene. -
Jeg har kjøpt og solgt en del drittbiler, og det tiltrekker seg jo som regel pakistanere. Det er både positivt og negativt - pakistanere kjøper i hvertfall bilene (med prutningsmonn), mens bortskjemte nordmenn med silkeputer under armene skal ha "noe bedre". Etterhvert som jeg har fått en god del erfaring med innvandrere på daglig basis skjønner jeg at prutingen er en del av deres kultur - det er ekstremt irriterende, men ikke personlig. Angående innnvandreres pengeforbruk: Jeg skjønner ærlig talt at de ikke vil investere penger i et kuldehøl som Norge. Det får være opp til dem hvor de vil investere pengene sine. Vi burde være takknemlig for de innvandrerene som jobber hardt og betaler skatt, og holder Norge i gang (trygdesnyltere uansett etnisitet kan brenne i helvete). Uten polakker hadde norsk industri gått kraftig i motbakke - hvem skulle da gjort jobben mens alle nordmenn satt foran PCen og flyttet papirer?? Og uten pakistanere, hvem skulle holdt kollektivtrafikken (T-bane, Buss, Taxi) i Oslo/Akershus i gang hver dag? Og hva med distribusjon/transport? Har du noen gang tenkt på hvem som frakter varene til din lokale dagligvarebutikk? Hvem som leverer avisen på natta, og posten på formiddagen? Hvem tror du sørger for å laste/losse alle europallene med varer som du legger i handlevognen/får i posten etc etc? Innvandring er et omfattende tema, og jeg synes ikke vi kan kreve at pakistanere og polakker må bli boende i Norge til de dør, og at de må bruke pengene sine på BSU og hytte på Geilo.
-
Fine felger på e34 Touring? Kom med bilde!
emne svarte i Werther sin kårekloak i Bilder og filmer / Show-off
Originale M Parallel 18" kler jo E34 Touring fint. Dog hadde jeg noen italia-produserte felger i 8,5x17" som var ganske lette og fine, som jeg ikke husker navnet på. Matcher bilen bra. -
Sensurert
-
Sensurert
-
Et tips til: ikke planlegg ferien i hver minste detalj. Jeg kjører på gefuhlen, uten et spesifikt mål (kun nord/sør) og etter et utdatert veikart - da havner man som regel på helt tilfeldige steder som viser seg å være herlige. Det er den beste måten å oppleve ting på, synes nå jeg. Ta ting som det kommer, i sitt eget tempo. Man har da tross alt ferie
-
Et godt tips er å ha med mye kontanter. Kjekt å ha mtp alle bomveiene, samt diverse campingplasser og hoteller. Også er det lettere å prute med cash. Husk å ta med verktøy, jekk, et bra reservehjul, en stor kjøleboks med plass til sandwicher og cola, samt masse musikk (tysk radio spiller bra musikk dog). Siden du skal kjøre "vestsiden" fra Nederland til Spania ville jeg tatt en tur innom Bretagne og Normandie - fint fransk landskap der kyst møter klipper. Ulempen er at franske motorveier koster flesk, og at franske nisser er dårlige på engelsk. Men det får man tåle. Alpene generelt er fine saker - en tur gjennom Sveits blir aldri feil. Men kommer du fra Italia på vei nordover er jo Brennerpasset en fin vei - kjør gjerne innom Innsbruck i Østerrike før du drar til Munchen "rett oppi gata". Det er forresten et stort bilmuseum i Mulhouse i øst-Frankrike, rett over grensen fra Tyskland (Køln), men jeg har bare vært her en gang (nesten tjue år siden), så skal ikke uttale meg for mye om hvor fint det er i dag. Man må heller ikke glemme Monaco. Det er litt cheesy, men det er en del imponerende båter i marinaen der. Et se og bli sett-sted, men man glemmer det ikke. Hvis du har gooood tid kan du kjøre gamle/kystveien langs den italienske rivieraen østover mot Genova - da kommer du nærmere på landet og befolkningen, og opplever mer enn motorveietappene. Hvis du er i nærheten av Firenze, drit i kultur/kunst og kjør opp gjennom Toscana. Du kan vurdere om det er verdt å ta turen til Venezia. For min del holdt det med en gang, pga tettheten, masseturismen og mangelen på biler. Men er jo en fin erfaring (?). Hvis du først er der kan du alltid kjøre østover til Slovenia/Kroatia, og kjøre via øst-Europa nordover til Praha og Berlin. Jeg har aldri kjørt i Spania (kun taxi), så hadde satt pris på om noen andre her har tips til gode reisemål der (med bil). Tenkte selv å ta en tur nedover i Juni. Men vet enda ikke hvor - er fristende å kjøre ned til sør-Italia i år, men det er fryktelig dyrt mtp bomkostnader.
-
Sensurert
-
Dette at UP oppfordrer til kappkjøring har de jo dessverre gjort i mange år. Det beste er å lære seg bilmodellene og oppførselen deres, og aldri bli fristet til å være "første mann ut" i en evt kappkjøring. Man vil aldri kunne sikre seg helt, men man siler unna en del patruljer hvis man er ekstra oppmerksom. Dog må det sies at jo mer erfaring i grising, jo bedre blir man. Så hvis man alltid holder fartsgrensen + moms vil man ikke skjønne noe før man blir målt for å holde 87 i 70-sonen Har man en sprek (bensin)bil som har god topphastighet, så vil jeg anbefale at man prøver å kjøre fra dem. De fleste UP-bilene/sykler tar ikke så høye hastigheter, så med riktig timing og baller kan man slippe unna. Absolutt verdt det mtp straffene i dette landet... I dag observerte jeg en svart BMW E91 325DA to ganger på en halvtime. Denne stoppet meg i høst, så jeg kjenner denne greit. Den går (som nevnt i en annen tråd) Svinesund-Gardermoen, og jeg så den hadde stoppet to uheldige karer ved henholdsvis E6 avkjørsel Tusenfryd og Sofiemyr i Akershus.
-
Utrolig synd at grunderen av en av de store tuningfirmaene tok kvelden. Alle med litt vett innabords skjønner jo at man må holde seg unna Sør-Afrika (og resten av kontinentet), men når man er halvkriminell og desperat må man vel ta sjanser for å holde skipet flytende. Forresten wicky - kan ikke du se til helvete å holde kjeft? Makan til idiot har jeg aldri sett på internett. Du må jo ha en stor mangel på både iq og sosial intelligens. Du må ha slått hodet i kjøkkengulvet når du ble født - det er helt utrolig at du får skrive på det forumet her. 99% av innleggene dine er jo bare søppel. Ta gjerne med deg Erebus ut av døra når du går.
-
Sensurert
-
Sensurert
-
Er du i politikken? Sjelden man ser så mange innlegg med så lite innhold. Skjønner ikke hvorfor disse rånerne i Ski er så PR-kåte. Man er da fanken ikke en drifter fordi man spinner litt i rundkjøringa...Noen har sett litt for mye på FF og Vin Diesel.
-
Er glad i hunder selv, men folk som drasser med seg bikkja overalt har klare mangler på sosial intelligens. Dyr har ingenting å gjøre på biltreff...
-
Det stemmer at MB ruster. Både GL, Sprinter og Vito har hatt visse problemer. Dog er bilene rent teknisk meget gode - Sprintere og Vitoene går utrolig langt uten servicebehov. Så rent økonomisk er MB et bedre valg enn VW - dog vil de nok tilbringe en del tid inne på gratis rustreparasjoner. Vito vant en omfattende test av yrkesbiler i fjor, i et norskt blad. Personlig ville jeg valgt Sprinter med sekserdiesel.
-
Sensurert
-
Var ikke den helt store oppslutningen om denne markeringen... De fikk skrapet sammen to tilfeldige karer på gulvet til en posering, alle andre ga blaffen 8-serien markerte tydelig nye tider. Nå var det mest mulig vekt og kubikk som sto på programmet, framfor skikkelig kjøreglede.
- 1508 svar
-
- 1970-tallet
- 1980-tallet
- (og 6 andre)
