Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Det fine med Norge er at vi har en enorm variasjon i bilparken som man ikke finner i andre land i Europa. Selv om Norge de siste årene har fostret opp mange naive blomsterbarn som hater USA fordi det er politisk korrekt må jeg si det er hyggelig å møte US-biler daglig i mengden blant grå firesylindrede dieselbiler fra Tyskland og Japan. I dag traff jeg på en 1985 (2016) Dodge Ram pickup og en norsksolgt 1987 Jeep Grand Wagoneer, begge med 5.9l V8.
  2. Da har jeg blitt hektet på en grisefet remix av en Justin Bieber-hit. Anbefales
  3. Akkurat - når de ikke har vilje eller ressurser til å straffe folk som blir tatt på fersk gjerning under innbrudd i hus eller biltyveri - hvorfor skal de kjøre land og strand rundt og lete etter noen folk i sølvfarget 3-serie som visstnok angrep en person når politiet ikke har bevis for at noe av dette har skjedd. En kamerat hadde innbrudd i huset når han var bortreist. Politiet stoppet og gikk inn fordi de kjente igjen bilen til tyven, men selv om de tok han på fersk gjerning i andre etasje og med bilen full av tjuvgods ble saken henlagt. Jeg fikk selv bilen frastjålet, og selv om de hadde masse fingeravtrykk, foto fra bomringen, annet tjuvgods i bilen og de selv sa at de visste hvem gjerningsmennene var ble saken henlagt. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal ha tillit til politiet når de er mer opptatt av å mele sin egen kake (evig klaging på lønn og arbeidstider) når man i realiteten kommer lengre med preventive metoder som å beskytte egen eiendom og ha våpen tilgjengelig for å skremme vekk folk som gjør hærverk.
  4. Så lenge kjøper ikke kan bevise at du har gjort det eller visste om dette burde det være grei skuring. Kjøper man et repobjekt til 10-20k må man forvente noen overraskelser, det vet nok nye eieren også i og med at han tydeligvis vet hva han gjør.
  5. Jeg ser heller ikke hensikten med å anmelde dette. Selv innbrudd i hus og biltyveri med kjent gjerningsmann blir henlagt, så road rage og hærverk blir lagt nederst i bunken. En annen ting er at politiet lagrer informasjon også på anmelder/fornærmede i loggen, så i verste fall kan det bli brukt mot deg en annen gang. Jeg ville heller anbefalt å bevæpne deg med noe lett tilgjengelig i bilen - om du ikke bruker det er det i hvert fall en ekstra trygghet og hjelper på selvtilliten hvis noe skulle skje igjen. Selv kjører jeg med både en stor jaktkniv og en hjulvinne lett tilgjengelig i tilfelle man møter på slike folk. Dog må det sies at det høres ut som øst-europeerne angrep feil person. Det er veldig atypisk polakker i Norge å gjøre slike stunt på åpen gate i dagslys. Deres type kriminalitet (narkosmugling, innbrudd og tyveri) blir gjerne gjort i ly av natten og sjeldent så utagerende.
  6. Hva slags etnisitet hadde disse folka? Norske, pakistanere, albanere, polakker, sigøynere?....
  7. Det der vil jeg kalle et kupp. Så ut som en godt vedlikeholdt bil til en bra pris.
  8. Dette er resultatet av monopol....Finn har blitt et facebook-light som markedsfører alle annonsører med shitloads av uinteressant informasjon. Jeg vil se på BMW-bruktbil, ikke lese livshistorien og erfaringen til en random polakk fra Krakow. Kjipt å se at Schibsted vanner ut det som en gang var Norges beste nettsted for bruktbil.
  9. PST i Oslo har brukt X5 i mange år ifbm politikere og kongelige, men nå tror jeg jommen politiet selv har begynt å bruke splitter nye sivil-X5 i Oslo i tillegg til de uniformerte. Lå bak en X5 tilsvarende bildet som tok u-sving i et kryss (ikke langt fra kammeret på Tøyen), og sjåføren var uniformert med den vanlige uniformen gatepurken kler seg i. Så det er nok en fordel å ikke kappkjøre med tilfeldige sølvfargede X5 innenfor bygrensa.
  10. Jeg hadde silbergrau/silbergrau hell bicolor i en E34 (fant et dårlig bilde). Du kan tenke deg hvor fint det hvite skinnet hadde blitt etter noen år....Misforstå meg rett - hvitt skinn er helt rått, men på alt annet enn en garasjebil tror jeg det blir i overkant slitsomt å farte rundt med.
  11. Det skulle bare mangle. På hjemmemarkedet koster en Chrysler Grand Voyager fra 30 000 $ mens Model X koster fra 81 200 $. Med andre ord får du nesten 3 stk konkurrenter (med forhandlerrabatt) for prisen av 1. Oversatt til norsk - Kjøp en F11 520d med alt utstyr eller 3 stk Ford Mondeo.
  12. Leste feil i utstyrslisten først, trodde bilen var utstyrt med stoff. Veldig fin bil for øvrig - den var nok bra dyr når den var ny. Så lenge en E34 er utstyrt med skinn fra fabrikk burde man være fornøyd, uansett hvilken farge det er
  13. Ganske tydelig at bilen kommer fra landet som dyrker "Bigger is better" fremfor "less is more".
  14. To slektninger - en 1967 (2006) Ford Mustang V8 Cab og en 1994 (2003) Mustang GT. Samt to engelskmenn satt sammen på samme tid, en 1973 (2012) XJ6 4.2l og en 1974 Mini 850.
  15. Saab hadde ikke spesielt god økonomi (og salg...) verken på 60- og 70-tallet, og de hadde røde tall i regnskapet hvert bidige år fra 1986 til de omsider la ned. GM kjøpte opp et synkende skip som var lite innovative og produserte biler med middels kvalitet. Gang på gang i denne tråden har dere lagt skylden på GM for at Saab tok kvelden, men det mener jeg er skivebom - selv om man personlig liker bilmerket betyr ikke det at det er levedyktig. Hva var alternativene på tidlig 90-tallet når Scania ikke ville samarbeide mer? Legge ned, eller slå seg sammen med den eneste som ville investere penger i dem? Hadde merket hatt en trygg fremtid hadde det sikkert vært andre interessenter (VAG/PSA/Mercedes/Toyota/Ford-Mazda), men ingen turte å satse utenom GM.... Jeg synes vi skal la Saab bli liggende død og begravet på historiens gravplass istedenfor å dra opp merket ufortjent i tide og utide. De sterkeste overlever, og med god grunn.
  16. Uten at jeg er et BMW-leksikon mener jeg at EWS kom før det. Hadde en bil produsert i mai 1992 med original EWS. Ikke en av BMW sine bedre oppfinnelser på 90-tallet...den topper vel listen sammen med ledningsnettet i baklukene på touringene og E39 sine ABS-sensorer
  17. Og litt diverse: En tidligere avbildet 1986 CX, 1972 VW Buss, 1987 2CV, gammel Mustang med stor tilhenger og en norsksolgt 1961 Opel Rekord.
  18. 1962 Volvo Duett, 1974 (2015) + 1973 (2004) Fiat 500 og en 1979 (2014) Fiat X1/9.
  19. Old School Porsche: 1986 (2016) euro-928, en 1983 (2014) 944 NA i kombo med en tidligere avbildet pickup og en 1986 (1989) 911 Cab.
  20. Jeg synes også V90 ser bra ut. Men prisen.... Jeg har en god kamerat som er Volvo-entusiast og tjener dobbelt så mye som meg, og selv han synes bilen blir for dyr. I dag har han en velutstyrt V60 1.6D, og en V90 med samme utstyr havner fort på over 800 000kr...Hallo?...Og dette med en firerdiesel og ræva bagasjeplass? Som du sier havner den langt utenfor det tradisjonelle firmabilmarkedet. Min Volvo-favoritt er V70 2000-2008, den var bra priset, ekstremt tidløst design og bra kvalitet og sikkerhet. Den tok opp arven til gamle 240 på en god måte.
  21. Renault Avantime er skikkelig kul, og ganske sjelden. Jeg husker fortsatt øyeblikket når jeg så denne for første gang - kjøpte et AMS-blad på en Aral-stasjon i Tyskland sommeren 2000, og denne bilen var på omlaget. For en bil...Jeg er på ingen måte frankofil, men dæven - til å være 16 år gammel ser den bra ut. Morsomt og tidløst design som parkerer BMW 2-serie GT og Opel Zafira. Sånn ellers, så kom jeg over to interessante Buick i dag. Slo av en prat med eieren av en ganske sjelden (her til lands!...) 1989 Buick Le Sabre - første eieren av denne bilen var selveste Kong Olav V fra april 1989 til hans død i januar 1991. Dette var bilen Olav kjørte privat når han var "undercover". Passerte også en sporty kar med hatt i en 1938 (2015) Buick Special 46C Convertible Coupe.
  22. Og for å dra med resten av spottingene.... En ganske obskur 1982 Mitsubishi Cordia 1.6 som ser uforskammet bra ut, en snasen 1973 (2007) Alfa Romeo Spider i køen på vei til jobb om morran samt en nydelig himmelblå 1977 Chevrolet Caprice Wagon.
  23. Samt litt bonus... En nyyyyydelig 1996 Porsche 993 Turbo som jeg parkjørte med i morges og en 1984 (1996) C123 230CE i bruksstand, slik de skal være
  24. BMW Old School "Dr"/"Herr"/Direktør-spesial: 1985 (1995) E23 732iA og en norsksolgt 1988 735iA.
  25. En ganske fet 1965 (2001) Porsche 912 i morgenrushet på Majorstua, samt en veldig sjelden 2-dørs 1990 (2005) Maserati Biturbo 2.24V. Jeg synes den gamle Biturbo-serien til Maserati er noe av det røffeste man får tak i - utrolig bøst design som samtidig gir et lite nikk til BMW, spesielt baklyktene gir assosiasjoner til E30.
×
×
  • Opprett ny...