-
Innholdsteller
3855 -
Ble med
-
Dager vunnet
31
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Werther
-
Tips til Europaferien? Oslo-Rivieraen-Oslo
emne svarte i Werther sin Cbrooen i Alt annet / Off topic
Jeg er ikke en kunst & kultur-person, jeg foretrekker å kjøre bil. Firenze - ikke spesielt spennende by. Overvurdert....Milano har jeg bare kjørt gjennom. Venezia er en turistfelle av dimensjoner - enormt mye mennesker der, og dyrt som pokker. Bologna er vel stort sett en kjip industriby, og ikke noe særlig med mindre du vil stå og spotte Lamborghinier rundt fabrikken... Østkysten/Adriaterhavet i Italia er fint. Overnattet i Porto Garibaldi (nord for Ravenna) i fjor sommer, og kjørte deretter til Toscana (kun via landeveier...). Ville heller lagt bilferien til Venezia-Rimini-Ancona på østkysten mtp trafikk. Rivieraen er litt kjedelig i forhold, med mer trafikk og høyere priser. -
Særeie. Veldig mange har brent seg i kjærlighetens rus og endt opp med å gi bort mye penger. Har selv en kamerat som var i din situasjon - det gikk 2 år og han tapte 500 000 kr. Ikke la kvinnen "kjøpe seg inn" - selg heller huset du har, og kjøp et annet hus 50/50 sammen med henne.
-
Personlig ser jeg ikke fornuften i å bytte ut en pen 13 år gammel E46 som oser Old-School og entusiast, med en 8 år gammel E91 som ikke har den samme sjarmen og designet, samt at den koster gode 160-180 000 kr mer. Fordelen med E46en er at du vet hva du har, og at den vil ha et lavt verditap. Med mindre du SKAL over til bensin igjen hadde jeg ikke solgt - gresset er faktisk ikke alltid grønnere på andre siden selv om det er dyrere.
-
Når man poster nytt innlegg i tråd henger den fortsatt hos meg, og legger seg ikke inn i tråden før man oppdaterer siden. Synes ikke den "hurtig-svar"-funksjonen fungerer så bra - man burde kunne gå inn på en blank side for å kunne skrive svar/innlegg der.
-
98 får man vel fortsatt ganske mange steder? Kan ikke si jeg har lagt så merke til det selv om jeg bruker mye tid ved pumpene...Esso Vestby langs E6 har vel 98. Jeg fyller ofte på Uno X Aarum ved E6-avkjøringen til Sarpsborg syd/RV 111, den har 98 i hvertfall.
-
Aral og Agip utgår vel da de er posisjonert i hjemlandet hovedsaklig. Det selskapet med flest stasjoner spredd over Tyskland/Italia/Danmark må jo være Shell - tror det er det beste valget mtp dekningsgrad. Ser noen Esso-stasjoner i Tyskland, men færre i Italia. Selv har jeg ingen drivstoffkort, men ved bruk av firmabil kan jeg bruke Statoil-kortet gratis. Så jeg fyller alltid full tank på Statoil i Padborg på grensen til Tyskland, slik at jeg får 100 gratis mil sydover gjennom Tyskland. Jeg er også der at jeg alltid betaler cash i land syd for Danmark som tar Euro.
-
Jeg har opplevd skrivefeil av flere forskjellige verksteder på EU-kontroller, senest i 2013. Så det skjer stadig vekk - derfor burde man huske å holde hodet kaldt og sjekke alt før man trakasserer bruktbilselgere med feilaktige påstander om juks. Tok selv en bakgrunnssjekk på tidligere biler og biler til venner og bekjente som jeg har bilder liggende av. Fant 3 avvik: En 1984 Golf GTI var skrudd tilbake minimum 30 000 km i 2003. En 1994 Passat var skrudd tilbake minimum 170 000 km - den hadde da gått ca 440 000 km ved avskilting...Også fant jeg ut at noen pakistanere jeg solgte en Corolla til justerte ned bilen med 200-215 000 km. Jeg skjønte ved visning at dette var luringer, og magefølelsen hadde korrekt.
-
Den siste bilen du linker til Hanzhe har jo gått 280 000 km, og det virker som en korrekt kmstand. 230 000 km kan jo kanskje være pga pixelfeil i instrumentet?
-
Møtte på en 2012 (2015) 335ia i full fart. Ikke så mange som har store gullfargede felger på vintersettet. Den kjørte delvis i følge med en forholdsvis sjelden Mercedes S203 C32 AMG, import i 2015 den også.
-
Så lave, stumpete biler = BMW? Jeg synes fortsatt argumentene dine er svake og veldig Anti-Bimmers selv om jeg husket feil av hvor du bodde Dog misliker jeg aggressive Audi-troll... Den beste vinterbilen jeg hatt er utrolig nok en E34 M5 Touring med 25% diffbrems.....Den smøg seg forbi alt av kommersielle Suzukier og diverse fwd-biler i skikkelig vintervær-motstand.
-
Du snakker breialt til å komme fra den store bakkebygda Hurum. Dere har vel en oppoverbakke i hele bygda? Du må ikke være så jævla hårsår. Selv om du kommer fra Audi synes jeg du får ha forståelse for BMW-folk, og slutte med hetsingen av folk på andre siden.
-
Dessverre har det etablert seg en sannhet at firehjulstrekk er det samme som kjøreglede, og at kjøreglede er synonymt med effektivitet. ....Jeg liker å sammenligne dette med Mazda MX-5 - den er satt opp med overstyring slik at føreren skal føle på farene uten at man havner i diket. Med andre ord kjøreglede med overstyring uten at det blir farlig. Genialt enkelt, ganske enkelt genialt som en TV-reklame sa det. Vil man KJØRE bil tar man en rwd for å få realistiske tilbakemeldinger, de andre kjipingene som bare er opptatt av effekt (og ingen ferdigheter) kan kjøpe seg 4motion/4matic/xdrive/haldex/Quattro. Jeg mistenker at 4wd-førere er klart dårligere sjåfører, som Fredrik 90 har vært inne på tidligere.
-
Jeg har blitt litt "fed up" av moderne biler. Det er et jævla mas hele tiden - selv i min lite utstyrte firmabil-Mondeo er det lys i dashbordet som sier fra hvis det er kjølig ute, den piper og uler som besatt når jeg parkerer selv om jeg har godt med plass, den slår inn ved aggressiv kjøring for å beskytte meg mot meg selv. Det er som å kjøre et HMS-sirkus på hjul, det tar aldri slutt. Av natur er jeg ganske aggressiv bak rattet, og problemet er at jeg utvikler et sinne mot denne HMS-patruljen som får meg til å kjøre gris på måfå/faen fordi man blir skikkelig provosert av å bli fortalt hvordan man skal kjøre til enhver tid. Seneste i dag på vei hjem fra jobb ga jeg flatt jern igjennom en kurve ut på E6, og jeg merket at ESP begynte å blande seg inn fordi den merket antydning til understyring. Jeg virkelig hater denne undervurderingen av fører - at den skal korrektere meg når jeg kjører med horn i panna og faktisk søker understyring/overstyring/tilbakemelding fra bil for å bli mer kjent med hvordan bilen oppfører seg under tøffe forhold.
-
Møtte på en 1981 (1984) C123 280CE...Dog må jeg innrømme at skvettlapper på alle fire hjul ser helt jævlig ut uansett hvor praktisk det er.
-
Det er veldig naivt av denne syklisten Marius Thorsen å trakassere fremmede mennesker på denne måten og tro at det er trygt siden han har kamera. Jeg kjører mye rundt i Oslo, og håper denne karen konfronterer meg - jeg driter i om han legger ut video av meg på youtube der jeg slår inn trynet hans med hjulvinna jeg har under setet. - blir så utrolig provosert over hvor frekk og konfliktsøkende den drittsekken er. Håper han blir meid ned av trikken og drept slik at man slipper slike i trafikken.
-
Angående gammel Alfa...Jeg har ikke noe forhold til 70-talls Alfa utenom at de er kule - min første kjærlighet var GTV i breisladd i James Bond "Octopussy" fra 1983. https://www.youtube.com/watch?v=dwy8gBnKsaI Kan det bli bedre? Roger Moore, GTV6, E28 Polizei samt diverse obskure statister (Renault 4, E24, Jetta 1, Kadett C, W116...) Digger denne filmen.
-
Jeg har sansen for Ford Mustang. I utgangspunktet billige folkesportsbiler som gir mye for pengene....Denne her er registrert for bare et par uker siden, så jeg tipper eieren er stolt.
-
Jeg ble litt forelsket i denne originale og godt utstyrte E39en. Dette var en skikkelig drømmebil for meg på 90-tallet.... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=70876202&searchclickthrough=true
-
Tyskland er stort sett det eneste landet i Europa hvor det tilsynelatende er betalingsvilje for gamle hverdagsbiler som W123, E28 og lignende. Du burde nok legge ut alle bilene du selger på mobile istedenfor, da E12, E23 og E28 er tungsolgte i Norge.
-
Mulig det bare er meg som er overfølsom, men jeg synes fargetemaet blir i overkant hvitt og lyst. Den grå fargen den eldste utgaven av forumet hadde frem til 2013 (?) var litt mer behagelig.
-
For de som liker gamle travere... 1984 230TE og en 1976 Corolla Deluxe med falske skilter (avskiltet i 2014...).
-
Det å selge bil kan noen ganger være som å ta av seg en tung ryggsekk. Man ser den økonomiske bekymringen kjøre avgårde, og man kan puste lettet ut...Noen biler er et slikt uendelig svart hull som suger penger ut av kontoen hver måned etter lønning, og det tar aldri slutt uansett hvor mye penger man pumper inn i den. For min del blir det stressende å ha slikt surrende i bakhodet, og når man står og ser på bilen ser man ikke kjøreglede og frihet, man ser bare utgifter og bekymringer. Når det har gått så langt kan det være deilig med en liten pause der man heller søler vekk pengene på noe annet.
-
Legger ved noen biler som skiller seg litt ut i en grå 2016-hverdag... En 1973 Boble i full fart, 1980 Volvo 244DL, hel og pen 1991 (2004) Toyota Supra 3.0i Turbo, en aldrende (men nydelig) E39 535i samt en kameleon-lakkert Yaris.
-
Motorhavari på PSA-dieselen kan neppe være sååå vanlig, da jeg har vært borti en god del biler med denne motoren (V70/V60/Mondeo) både privat og jobb og har aldri hørt om noen som har rast. Arbeidsgiveren min har pr dags dato 10-12 Mondeo, og har sikkert hatt 40 stykk mk4 uten motortrøbbel. De har noen irritasjonsmomenter og småfeil, men motor/gir funker bra. Av 665 mk4 på finn finner jeg 2 biler som har byttet motor - den ene 1.8td og den andre 2.0tdci - ingen 1.6tdci. Oljeskift-intervallene er forresten 20 000 km eller en gang pr år.
-
Tips til Europaferien? Oslo-Rivieraen-Oslo
emne svarte i Werther sin Cbrooen i Alt annet / Off topic
Angående hotell, så har jeg aldri booket på forhånd. Men jeg overnatter aldri i store byer da, og leter egentlig bare etter et greit hotell i den byen man ender opp i når man er klar for å ta kvelden. Planlegger aldri særlig hehe.... Angående P-hus - det jeg nevnte var mest myntet på Frankrike. I Italia/Sveits/Østerrike/Tyskland har jeg aldri opplevd problemer med å parkere bilen utendørs utenfor hotellet. Vi må ikke glemme at kriminelle øst-europeere og sigøynere samles her oppe i Skandinavia fordi det er lettere å stjele her og lite politi. Jeg pleier ofte å sove i bilen på rasteplasser i nevnte land, og har aldri hatt problemer med dette da man ikke finner litauere, latviere og sigøynere syd for Hamburg for å si det litt flåsete.
